۱۳۹۵ مرداد ۱۴, پنجشنبه

ارسال مخفیانه ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران

در حالی که خامنه‌ای با دجالبازی از بدعهدی آمریکا حرف می‌زند تا شکست رژیم بعد از زهر اتمی را توجیه کند، وال استریت ژورنال از رسوایی ارسال مخفیانه ۴۰۰میلیون دلار پول نقد توسط دولت اوباما برای حکومت خامنه‌ای پرده برداشت و نوشت: به گفته مقام های آمریکایی، اروپایی و خدمه‌یی که 'در جریان این جابه‌جایی محرمانه پول' قرار گرفته‌اند، این پولها اولین قسط از یک مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون دلاری از سوی دولت اوباما در ازای عدم تحویل سلاح هایی بود که حکومت پهلوی سفارش داده بود. ولی آن سلاحها با وقوع انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ هرگز تحویل داده نشد.

به گزارش وال استریت ژورنال، اوباما پیش از این در یکی از اظهاراتش حل و فصل این پرونده را به موضوع آزاد کردن زندانیان آمریکایی که توسط رژیم ایران دستگیر و زندانی شده بودند مربوط کرده بود، ولی او در آن زمان راجع به تحویل ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به رژیم ایران چیزی نگفت.

با این حال وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۷ ژانویه اعلام کرده بود که ایران و آمریکا پرونده‌یی قدیمی را حل و فصل کرده‌اند و آمریکا ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران را که قبل از قطع رابطه دو کشور در حسابی در آمریکا برای خریداری تسلیحات نگهداری می‌شد، به همراه ۱.۳ میلیارد دلار سود آن آزاد می‌کند.

وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت: ۴۰۰میلیون دلار پول نقد به‌صورت یورو، فرانک سوئیس و سایر ارزها در جعبه‌های چوبی جاسازی و با یک هواپیمای باربری بی‌نشان به ایران ارسال شد. بنا‌به این گزارش این پول از بانکهای مرکزی هلند و سوئیس برداشت شده بود و علت پرداخت این مبلغ به سایر ارزها غیر از دلار این بود که بر اساس قوانین آمریکا نمی‌توان با دلار با رژیم ایران معامله کرد.

این روزنامه نوشت: محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج خامنه‌ای، اواخر ماه ژانویه پس از اجرای برجام گفته بود آزادی ١.٧ میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران و رفع تحریم بانک سپه در مقابل آزادی 'جاسوس آمریکایی' انجام گرفته است.

وال استریت ژورنال نوشت: قانونگذاران حزب جمهوری خواه در کنگره خواستار تحقیقاتی درباره تصمیم دولت آمریکا درباره پرداخت آن مبلغ به رژیم ایران شدند.

چهره‌های ارشد جمهوریخواه در آن معامله، نشانه‌هایی از پرداخت باج (به یک رژیم گروگانگیر) می‌دیدند و گفتند چنین معامله‌یی می‌تواند سایر کشورها و گروهها را تشویق به گروگان‌گیری شهروندان آمریکا کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، سناتور تام کاتن از منتقدان برجام، دولت اوباما را به پراخت '۱.۷ میلیارد دلار خون‌بها به آخوندهای حاکم بر ایران در ازای آزادی گروگانهای آمریکایی' متهم کرد.

او گفت 'این گسستی در سیاست دیرینه آمریکا در خودداری از قیمت گذاشتن به روی آمریکایی‌هاست و باعث شده رژیم ایران به بازداشتهای غیرقانونی ادامه دهد.'

این روزنامه نوشت که واحد اطلاعاتی سپاه پاسداران از زمان انتقال آن ۴۰۰ میلیون دلار دو ایرانی-آمریکایی دیگر را دستگیر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر