۱۳۹۴ بهمن ۳, شنبه

هیل: زمان برای فشار به آخوند روحانی به دلیل وضعیت وخامت بار حقوق بشر است

هیل نشریه کنگره آمریکا روز چهارشنبه 30دی با عنوان «زمان برای فشار به آخوند روحانی به دلیل وضعیت وخامت بار حقوق بشر می باشد»، نوشت: ”در آذر 94 در اجلاس عمومی ملل متحد نقض شدید حقوق بشر توسط رژیم ایران مورد انتقاد قرار گرفت . قطعنامه، استفاده رژیم ایران از مجازاتهای غیر انسانی ازجمله شلاق زدن وقطع عضو را مورد انتقاد قرار داد . قطعنامه شماره 61 ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران همچنین دیکتاتوری ملاها را در ایران به دلیل افزایش اعدامها، حلق آویز کردن در خیابان و اعدام نوجوانان را مورد انتقاد قرار داد.
احمد شهید گزارشگرملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر درایران میگوید «وقتی که رژیم ایران حتی رد میکند که تعداد کامل اعدامهایی را که انجام میدهد تایید کند، این امر نشانگر بی اعتنایی و خوار ساختن کرامت انسانی و حقوق بشر بین المللی است».
وی می افزاید رژیم تهران نوجوانان از گروههای اقلیت مذهبی و نژادی را به دلیل انجام حقوق حفاظت شده خود از جمله آزادی بیان و تجمعات، اعدام کرده است.
احمد شهید به این نکته اشاره میکند که تحت حکومت حسن روحانی که میانه رو نامیده میشود وضعیت در کلیت بدتر شده است.
به نوشته هیل در مدت دوسالی که آخوند روحانی در قدرت بوده است بیش از 2000 مورد اعدام در ایران صورت گرفته است که بیش از هرزمان مشابه دیگری در عرض 25 سال اخیراست . قربانیان ازجمله مخالفان سیاسی مانند غلامرضا خسروی که یک فعال اپوزیسیون اصلی سازمان مجاهدین خلق ایران بود تنها به دلیل کمک مالی به ایستگاه تلویزیونی که اپوزیسیون را حمایت میکند، اعدام شد.
در 7تیر، رژیم انگشتان دست دو زندانی را در مشهد قطع کرد.
ایران تحت حکومت آخوند روحانی به بزرگترین زندان روزنامه نگاران در خاورمیانه تبدیل شده است.
امروز دهها تن از روزنامه نگاران در بازداشت میباشند.
نشریه کنگره آمریکا افزود: «رژیم ایران جزء ده کشوری در جهان است که بالاترین سرکوب را بر مسیحیان اعمال میکند. تعداد زیادی پرونده های مربوط به کشیشان مسیحی وجود دارد که فقط به دلیل انجام مراسم مذهبی واعتقاداتشان زندانی شده اند. سعید عابدینی که یک کشیش ایرانی آمریکایی است از سال 2012 به دلیل انجام مراسم و اعتقاداتش زندانی است ».
رژیم ایران گروهی از مسیحیان را درشهر شیراز در روز کریسمس در یک کلیسای خانگی دستگیر کرد . این گروه از مسیحیان در روز 25 دسامبر برای برگزاری جشن کریسمس دور هم جمع شده بودند و ماموران لباس شخصی وزارت بدنام اطلاعات به این خانه هجوم آورده و مسیحیان را دستگیر کردند.
رهبران مذهبی در تهران امیدوارند که جاذبه روحانی و چشم انداز میلیاردها یورو در تجارت در پاریس و رم، رهبران اتحادیه اروپا را وادار کند که چشمانشان را بروی این واقعیت هشدار دهند در ایران ببندند.
درحالی که روحانی وارد اروپا میشود این سادگی خواهد بود که فکر شود که یک توافق درباره برنامه اتمی تهران وتجارت، اصلاحات در میان این رژیم مذهبی را تشویق میکند. این به طور خاص حقیقت دارد وقتی که سپاه پاسداران رژیم ایران که نیروی خاص فناتیک این رژیم است که مسئول سرکوب داخلی و صدور تروریسم در خارج از کشور است، اقتصاد کشور را کنترل میکند و میلیاردها دلار از برداشته شدن تحریمها دریافت خواهد کرد.
این چنین سیاستی و فقدان سرسختی درقبال تهران تنها اشتباهات گذشته را تشدید خواهد کرد که تعمدا جدا سازی سابقه خراب حقوق بشر ایران از مذاکرات اتمی بود.
حسن روحانی یک رژیم سرکوبگر را نمایندگی میکند و بنابر این نباید به سادگی اجازه دهد که همه تقصیرها به گردن جناح رقیب انداخته شود. اوباید درقبال جنایات رژیم پاسخگو باشد و نباید هیچ کسی بوسیله سخنان و وعده های وی فریب بخورد .
دولت روحانی باید این را درک کند که بوسیله اقداماتش مورد قضاوت قرار خواهد گرفت و نه شعارهای میانه روی آن. برای مثال آن چه او باید حداقل انجام دهد دست برداشتن از حمایتش از رژیم اسد در سوریه و محدود کردن قدرت سپاه پاسداران و توقف سرکوب داخلی توسط نیروهای امنیتی و اجازه دادن به مردم ایران به برخوردار شدن از آزادی بیان و مخالفت سیاسی و اعتراضات مسالمت آمیز میباشد. هرچیزی کمتر از آن فقط ادامه سرکوب و سیاست بدخیم گذشته خواهد بود و این رژیم را برای نقض وحشتناک حقوق بشر در داخل ایران وسیاست تهاجم درخارج از مرزها و دخالت شوم در کشورهای منطقه گستاخ تر خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر