۱۳۹۵ آبان ۱۷, دوشنبه

اسلو – نروژ: مقاومت ايران اسامي 110 تن از اعضاي هيأت‌هاي مرگ و 213 تن از مجريان قتل عام در 35 شهرستان سراسر ايران را افشا ميكند

كنفرانس مطبوعاتي

نماينده شوراي ملي مقاومت در كشورهاي نورديك

ارائة اطلاعات جديدي دربارة عاملان و آمران قتل عام 67

فراخوان به تحقيقات ملل متحد دربارة قتل عام 67

و محاكمة بين‌المللي عاملان و آمران جنايت عليه بشريت

روز جمعه 14 آبان نمايندگي شوراي ملي مقاومت ايران در كشورهاي نورديك با برگزاري يک کنفرانس مطبوعاتي در هتل وستر يونين اسلو، اطلاعات جديدي را دربارة عاملان و آمران قتل عام بيش از 30 هزار زنداني سياسي در سال 67 و چگونگي اجراي اين جنايات در استان‌هاي مختلف كشور، فاش كرد.
در اين كنفرانس مطبوعاتي كه با حضور آقاي پرويز خزايي نمايندة شوراي ملي مقاومت در کشورهاي نورديک، اينگوالد گودال عضو پيشين کميتة خارجي و دفاع مجلس نروژ و جولي کروپلين وکيل نروژي برگزار شد، مقاومت ايران از جمله اعلام كرد كه 110 تن از اعضاي هيأت‌هاي مرگ در قتل عام 67 در تهران و استان‌هاي مختلف را شناسايي كرده است؛ و هم‌چنين اطلاعاتي را دربارة 213 تن از مقامات رژيم كه در اجراي قتل عام در 35 شهرستان در سراسر ايران نقش داشته‌اند، ارائه داد.
در كنفرانس مطبوعاتي اسلو كه با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف برگزار شد، شماري از خانواده‌هاي شيهدان قتل عام 67 نيز پيرامون نحوة اعدام خويشاوندان خود شهادت دادند.
شركت‌كنندگان در اين كنفرانس با استناد به اسناد و شواهد جنايت عليه بشريت در قتل عام 30 هزار زنداني سياسي در سال 67، به تحقيقات ملل متحد دربارة اين قتل عام و محاكمة سران رژيم آخوندي در دادگاه‌هاي بين‌المللي، فراخوان دادند.
در شروع كنفرانس مطبوعاتي اسلو نماينده شوراي ملي مقاومت تأكيد كرد كه فتواي جنايت‌كارانة خميني، طبق تمامي كنوانسيون‌هاي بين‌المللي و اساس‌نامة دادگاه كيفري بين‌المللي، مصداق جنايت عليه بشريت است و بايد هر چه زودتر، با تعيين يك كميتة حقيقت‌ياب، ترتيبات محاكمة سران رژيم و عاملان جنايت عليه بشريت در اين قتل عام فراهم شود.
آقاي خزايي در اين كنفرانس با استناد باطلاعات بدست آمده از سوي سازمان مجاهدين خلق ايران و شوراي ملی مقاومت تاكيد كرد
بيش از 110 تن از سركردگان كنوني رژيم ايران كه در قتل عام زندانيان سياسي در سال 67 نقش داشته‌اند، اكنون شناسايي شده‌اند. اين افراد اعضاي «هيأت مرگ» در تهران و 16 استان ديگر ايران بودند. هويت اکثريت قريب باتفاق اين افراد و نقش آنها در قتل عام 30000 زنداني سياسي نزديک به سه دهه، مخفي مانده بود.
نماينده شوراي ملي مقاومت همچنين اسامي و مشخصات 213 تن ديگر از عوامل رژيم را که در قتل عام (67) و در اجراي فرامين مرگ در 35 شهرستان در سراسر ايران دست داشته اند به خبرنگاران ارائه کرد. وي افزود مصطفي پور محمدي، وزير دادگستري در کابينة حسن روحاني، مقام اصلي وزارت اطلاعات بوده که درگير قتل عام سال 67 بوده است. در 28 اوت سال 2016، او علناً به نقش خود در قتل عام افتخار كرد و آن‌را انجام فرمان خدا ناميد. آقاي خزايي تاكيد كرد مقاومت ايران شماري از گورهاي دسته جمعي (شهيدان قتل عام 67) را در 12 استان ايران از جمله تهران شناسايي و فاش كرد.
نمايندة شورا در كشورهاي نورديك، از جامعة جهاني، به‌ويژه دولت نروژ خواست، ابتکار عمل را در دست گرفته و در سطح ملل متحد و ساير ارگان‌هاي ذيصلاح بين‌المللي اين جنايت عليه بشريت را مطرح كرده و ترتيبات لازم را براي طرح موضوع و محاکمه بين المللي اين رژيم جنايتکار فراهم آورند.
پس از آن اينگوالد گودال و يوليه کروپلين يکي از وکلاي شوراي ملي مقاومت در نروژ درباره ضرورت پيشبرد اين هدف واقدامات قانوني و سياسي سخنراني کردند.
شرکت کنندگان در کنفرانس مطبوعاتي (اسلو) تأکيد کردند که اجلاس جاري مجمع عمومي سازمان ملل در حال بحث در مورد يک قطعنامه در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران است. براي نروژ بسيار مناسب است که بخواهد قتل عام سال 67 و لزوم تحقيقات مستقل، در اين قطعنامه تصريح شود».
همزمان با اين كنفرانس، يک نمايشگاه عکس از شهداي قتل عام برپا شد ه بود که مورد بازديد و استقبال حاضرين قرار گرفت
كنفرانس مطبوعاتي مقاومت ايران در اسلو، در رسانه‌هاي نروژ بازتاب يافت؛ اسلو تايمز در گزارش مشروحي، مي‌نويسد:
شوراي ملي مقاومت ايران به نروژ فراخوان مي‌دهد تا براي يک تحقيقات توسط سازمان ملل در مورد کشتار جمعي زندانيان سياسي در ايران فشار بياورد
اين فراخوان بعد از آن مطرح شد که اخيراً يک افشاگري جديد جزيياتي درباره قتل عام ۳۰۰۰۰ زنداني سياسي و بيش از ۱۰۰ نفر از مقامات رژيم ايران که در آن دست داشتند و (اطلاعات دربارة) گورهاي دسته‌جمعي زندانيان سياسي را روشن ساخت.
پرويز خزايي، نمايندة شوراي ملي مقاومت ايران در کشورهاي نورديک، گفت: « تحقيقات سازمان ملل در مورد اين قتل عام بايد از مدت‌ها پيش صورت مي‌گرفت. ما از نروژ مصرانه مي‌خواهيم نقش جلودار ايفا کند و خواهان يک تحقيقات توسط سازمان ملل در مورد اين جنايت عليه بشريت و براي پايان‌دادن به مصونيت از مجازات مقامات رژيم ايران بشود.
به گفتة او، کاملاً روشن است همان افرادي که مرتکب قتل عام 67 شدند هم‌چنان با برخورداري از مصونيت از مجازات به جنايات خود ادامه مي‌دهند. سازمان مجاهدين خلق ايران جنبش اصلي مقاومت ايران طي سه ماه گذشته اطلاعات شوکه‌کننده‌يي را از اين قتل عام در داخل ايران افشا کرده است. اين افشاگري‌ها عبارتند از:
• اسامي بيش از 100 نفر از مقامات ارشد رژيم ايران که مسئول قتل عام ۱۹۸۸ بودند و نام آنها به‌مدت سه دهه مخفي نگه داشته شده بود. اين افراد اعضاي «هيأت مرگ» در تهران و ۱۶ استان ديگر ايران بودند.
• جزييات ۲۱۳ نفر از مقامات رژيم که اين قتل عام را اجرا کردند و در انجام دستورات اعدام در ۳۵ شهر در سراسر ايران شرکت داشتند.
• نام ارگان‌هاي رژيم ايران که هم‌اکنون توسط عاملان قتل عام 67 اداره مي‌شوند. به سختي مي‌توان يک ارگان حكومتي را پيدا کرد که کساني که مسئول اين جنايت عليه بشريت بوده‌اند، در آن سمت‌هاي ارشد نداشته باشند.
اسلو تايمز در گزارش خود با ذكر اهميت افشاي فايل صوتي منتظري، به افشاي مزارهاي جمعي شهيدان قتل عام 67 در سراسر كشور از سوي مقاومت ايران پرداخته، و اضافه مي‌كند: «
(پرويز) خزايي گفت: تعداد کل مزارهاي جمعي نامعلوم است؛ اما در وجود ده‌ها مزار جمعي هيچ شکي وجود ندارد. ما توانستيم وجود مزار جمعي در دست‌كم ۱۲ استان ايران از جمله تهران را تأييد کنيم. در بسياري موارد، چندين مزار جمعي در يک استان کشف شده است».
به گفتة او، مقاومت ايران به‌تازگي جزييات هشت گور جمعي را که قبلاً هرگز افشا نشده بود کشف و فاش کرد. اين گورهاي جمعي در مشهد ، زنجان ، کرمانشاه ، صومعه‌سرا ، تنکابن که دو گور جمعي جديد در آنجا کشف شد، دزفول و بندر گز قرار دارند.
پايگاه خبري فارينر نيز دربارة كنفرانس مطبوعاتي اسلو، گزارش داد: «نمايندگان پارلمان و سازمان‌هاي نروژي قتل عام (67) در ايران را مورد بررسي قرار مي‌دهند
شاهين قبادي در مصاحبه با فارينر، گفت: «ما به اطلاعات جديد و مستحکم درباره وسعت و تعداد مقامات رژيم ايران که در قتل عام 67 مشارکت داشته‌اند، دست يافته‌ايم. تعدادي از مزارهاي جمعي كه بخشي از ۳۰۰۰۰ زنداني سياسي در آنها به خاك سپرده شده اند، اخيراً در ايران کشف شده است».
فارينر در گزارش خود، مي‌افزايد: «به گفتة (نمايندگي) شوراي ملي مقاومت ايران در کشورهاي نورديک، بيش از ۱۰۰ مقام رژيم ايران در اين کشتارها دست داشته‌اند. اين کشتارها بر اساس يک فتوا توسط اخميني، صورت گرفت
شاهين قبادي مي‌گويد: بسياري از کساني که در اين قتل عام دست داشتند اکنون از مقام‌هاي بالاي رژيم ايران هستند
پيش از اين هرگز هيچگونه تحقيقاتي در اين مورد صورت نگرفته است. رژيم ايران بر روي اين قتل عام به مدت تقريباً سه دهه سرپوش گذاشت. اکنون زمان آن است که سازمان ملل يک تحقيقات در اين مورد انجام دهد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر