۱۳۹۵ آبان ۱۷, دوشنبه

ممانعت دژخیمان خامنه‌ای از رسیدگی درمانی به زندانی سیاسی آیت‌الله کاظمینی بروجردی

زندانی سیاسی آیت‌الله سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، که در اوین محبوس است ظرف دو روز گذشته به‌دلیل «عارضه استخوان درد شدید» دو بار به بهداری این زندان منتقل شده اما بدون درمان مناسب به بند مربوطه بازگردانده شده است.
وی در ده سال گذشته همواره با مشکلات پزشکی مختلف مواجه بوده و محروم از درمان مناسب و مرخصی در بند ویژه روحانیت زندان اوین تحت فشارهای ضدانسانی بوده است.
یک منبع نزدیک به خانواده آیت‌الله کاظمینی بروجردی گفت:”با توجه به عدم وجود امکانات درمانی مناسب در بهداری زندان اوین، در روز شنبه تنها سه عدد مسکن به ایشان تزریق شده است که نتیجه‌یی در پی نداشت. با وخیم‌تر شدن حال این زندانی بیمار، ایشان مجدداً روز یکشنبه به درمانگاه زندان منتقل شد که همانند روز قبل تنها با تزریق دارو همراه بود که متأسفانه هیچ تاثیری در کاهش درد نداشته است و پزشک زندان تنها احتمال می‌دهد که آیت‌الله بروجردی دچار دیسک کمر شده باشد. وی که انتقال خود به بهداری داخل زندان را به‌دلیل ناکارآمد بودن امکانات درمانی نوعی تمسخر عملی می‌داند، طی نامه‌یی به دادسرای ویژه روحانیت خواستار بستری شدن در یک بیمارستان مجهز خارج از زندان شده است و آنها را مسئول مستقیم جان خود دانسته است، ولی متأسفانه مقامهای زندان و دادگاه ویژه روحانیت از انجام آن امتناع می‌ورزند“.
این منبع مطلع همچنین تأکید کرد:”وضعیت جسمی آیت‌الله بروجردی به‌دلیل عارضه استخوانی به‌گونه‌یی است که خانواده ایشان در ملاقات روز شنبه پانزدهم آبان، از دیدن شرایط وی شوکه شدند. این زندانی سیاسی به مدت 10 سال محروم از درمان مناسب می‌باشد. وی در زمان بازجویی تحت شکنجه‌های طاقت‌فرسا قرار گرفته است، به همین دلیل دچار بیماریهای مختلف چون ناراحتی قلبی و تنفسی و پوکی استخوان شدید شده و ماههاست که از عارضه استخوانی رنج می‌برد، به‌طوری که کمر و پاهای ایشان دفرمه شده و به سختی راه می‌رود؛ با این حال تاکنون هیچ اقدام موثری در رابطه با درمان این زندانی از سوی مقامات زندان صورت نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر