۱۳۹۵ آبان ۲۶, چهارشنبه

تمدید ۱۰ساله قانون تحریم رژیم ایران توسط مجلس نمایندگان امریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه 25آبان 95 قانون تحریمهای رژیم ایران را به مدت ده سال دیگر تمدید کرده است. این قانون که در سال 1996 توسط بیل کلینتون تصویب شده بود، با 419رأی مثبت در مقابل تنها یک رأی مخالف تصویب شد.

این قانون سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران را منع می‌کند. این مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا ابتدا باید به تصویب سنا و امضای رئیس‌جمهور باراک اوباما برسد.
الیوت انگل نماینده ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان که از تنظیم کنندگان این طرح است گفت: 'حتی پس از انتخاباتی سخت در داخل و انتقال قدرت، رهبری آمریکا در سطح جهانی دچار لغزش نخواهد شد.'

به گزارش خبرگزاری رویتر، اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حامی اصلی این طرح است آن را 'یک ابزار حیاتی' توصیف کرد.
او گفت: 'لغو این قانون خسارات ناشی از توافق خطرناک هسته‌یی رئیس‌جمهور (با رژیم ایران) را بدتر خواهد کرد و حاوی این پیام خواهد بود که آمریکا دیگر با نقش مخرب رژیم ایران در خاورمیانه مشکلی ندارد.'

دموکراتهای سنا خواستار تصویب طرحی مشابه نمونه مجلس نمایندگان هستند اما بعضی سناتورها ابراز تمایل کرده‌اند که تحریمهای تازه‌یی مثلاً برای هدف گرفتن آزمایش موشکهای بالستیک ایران به آن اضافه شود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه همچنین طی یک رأی شفاهی طرح تحریم رژیم بشار اسد و حامیان آن از جمله روسیه و رژیم ایران را به‌خاطر 'جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت' تصویب کرد.
بر اساس این طرح همه کشورهایی که هواپیما در اختیار خطوط هوایی سوریه می‌گذارند، یا با بخشهای حمل و نقل و تله کام این کشور همکاری می‌کنند یا از بخش انرژی سوریه حمایت می‌کنند موضوع تحریم خواهند بود.
اد رویس گفت که طرح مربوط به سوریه، رئیس‌جمهور را ملزم خواهد کرد کشورهایی که از دولت بشار اسد حمایت می‌کنند را تحریم کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر