۱۳۹۵ آبان ۱۸, سه‌شنبه

چه کسی جانشین باراک اوباما می‌شود؟

رقابتهای انتخاباتی در آمریکا پایان یافته است. امروز رأی دهندگان آمریکایی به پای صندوقهای رأی می‌روند تا جانشین اوباما را تعیین کنند.

نتایج آخرین پنج نظرسنجی انجام شده از پیشتازی هیلاری کلینتون در برابر دونالد ترامپ حکایت می‌کند. خبرگزاری رویتر و مؤسسه ایپسوس می‌گویند، هیلاری کلینتون۹۰ درصد شانس پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سه‌شنبه را دارد.

بر اساس نظرسنجی رویتر و مؤسسه ایپسوس خانم کلینتون، نامزد حزب دموکرات با ۴۵ درصد از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه با ۴۲ درصد پیش افتاده است.

به گزارش سی.ان.ان، روز دوشنبه نتیجه پنج نظرسنجی اعلام شده از انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهند که کاندیدای دموکراتها بین سه تا پنج درصد از رقیب خود در انتخابات روز سه‌شنبه پیش است. به گزارش رویتر، هیلاری کلینتون احتمالاً ۳۰۳ رأی الکترال را در ایالت‌های مختلف کسب خواهد و در مقابل دونالد ترامپ قادر خواهد بود که ۲۳۵ رأی الکترال را به خود اختصاص دهد
کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز خواهد شد که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را در سراسر کشور کسب کند.

رویتر می‌گوید، پیروزی دونالد ترامپ به میزان آرا او در ایالت‌های کلیدی مانند فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و اوهایو بستگی دارد.
این گزارش می‌افزاید، چنان‌چه نامزد حزب جمهوریخواه در دو ایالت از سه ایالت فلوریدا، میشیگان و پنسیلوانیا شکست بخورد، عملاً راه برای پیروزی هیلاری کلینتون باز خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر