۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

واشینگتن پست: حزب جمهوریخواه آماده کار با ترامپ برای فشار آوردن روی رژیم ایران

روزنامه واشینگتن پست روز پنجشنبه 20آبان نوشت: حزب جمهوریخواه که می‌گفت ”ترامپ هرگز “، آماده کار با وی برای فشار آوردن روی رژیم ایران می‌شود.

جمهوریخواهان کنگره که به‌شدت مخالف مبارزه انتخاباتی توسط دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری بودند حالا آماده می‌شوند که با دولت آتی وی بر سر چند موضوع سیاست خارجی و امنیت ملی که سیاستهایشان با هم در یک راستا است کار کنند. اولین دستور کار آنها افزایش قابل‌توجه تحریمها علیه ایران است.

سناتور لیندزی گراهام که به کاندید مستقل اوان مک‌میلان رأی داد گفت، ”چند موضوع هست که من می‌توانم با رئیس‌جمهور جدید روی آنها کار کنم و توافق رژیم ایران در بین آنها شماره یک است. ترامپ در این‌که گفته توافق رژیم ایران باید مجدداً مورد مذاکره قرار گیرد درست گفته است. من برای او اهرم فشار در این رابطه ایجاد خواهم کرد“.

وی افزود: ”او و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا جان مک‌کین در اولین روزی که کنگره مجدد تشکیل گردد “، قانون تحریمهای موشک بالستیک رژیم ایران ”را ارائه خواهند کرد که اولین بار توسط سناتور کلی آیوت که از سنا بیرون می‌رود ارائه گردید.

این لایحه تحریمهای غیراتمی روی رژیم ایران را گسترش خواهد داد تا بخشهای کاملی از اقتصاد رژیم ایران را که به برنامه موشک بالستیک این رژیم کمک می‌کنند در بر بگیرد. همچنین این لایحه کمپانیهای یا سازمانهای رژیم ایران را که از برنامه موشکی حمایت می‌کنند تحریم خواهد کرد.

استراتژی این است که طناب را دور گردن رژیم ایران تنگ کرد به‌طوری‌که اگر و وقتیکه پرزیدنت ترامپ بخواهد توافق اتمی را مجدداً همان‌طور که در کارزار انتخاباتی خود قول آن را داده، مورد مذاکره قرار دهد فشار بیشتری روی رژیم ایران باشد که پای میز مذاکره بیایند.

گراهام گفت، “من می‌خواهم به ترامپ سر رژیم ایران کمک کنم. یک راه این است که تحریمهای خارج از توافق اتمی را مجدداً برقرار کرد. امیدوارم این به پرزیدنت ترامپ کمک کند تا به توافق بهتری دست پیدا کند“.

واشینگتن پست در ادامه افزود: «در ماه ژوئیه، رهبری جمهوریخواهان در مجلس سه لایحه تحریمهای رژیم ایران را از تصویب گذراند که آماده تصویب سریع در سنا هستند. لایحه اصلی که توسط کوین مک کارتی رهبر اکثریت مجلس از کالیفرنیا حمایت شده تحریمهای جدیدی را روی رژیم ایران و هر کشوری که فعالیتهای غیرقانونی آن را در ادامه توسعه و آزمایش برنامه موشکی بالستیک، حمایتش از تروریسم، و ادامه نقض حقوق‌بشر توسط این کشور حمایت کند، اعمال خواهد نمود.»

به‌گفته مارک دوبویتز، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، “این انتخابات یک تغییر کیفی در رابطه با سیاست رژیم ایران بود… . ماه عسل تمام شده است“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر