۱۳۹۵ مرداد ۲, شنبه

جامعه عرب دخالتهای رژیم ایران در منطقه عربی را محکوم کردند

 
جامعه عرب در اجلاس خود دخالتهای رژیم ایران در منطقه عربی را محکوم کردند.
به گزارش رسانه‌های عربی روز پنجشنبه 31تیر جامعه عرب در سطح نمایندگان دائم، جلسه‌یی پشت درهای بسته در نواکشوط پایتخت موریتانی برگزار کردند.
در این جلسه در مورد 8 پروژه مربوط به بحرانهای منطقه تصمیم‌گیری شد.
بر اساس یکی از تصمیم‌گیریها نمایندگان عرب به دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی انتقاد کردند و دخالتهای رژیم ایران در بحرین، یمن، سوریه و به‌طور عام منطقه عربی را محکوم کردند.
نمایندگان دائم در جامعه عرب… روی پروژه مربوط به فلسطین تصمیم‌گیری کردند، و پیشنهاد فرانسه برای برگزاری کنفرانس سران کشورهای اسلامی در اواخر سال 2016 را پیگیری کردند، و بر ضرورت پایان دادن به اشغال فلسطین بر روی چارچوب زمانی مشخصی برای توافق و اجرای آن موافقت کردند.
در رابطه با یمن نمایندگان جامعه عرب بر ادامه حمایت از دولت قانونی این کشور به رهبری رئیس‌جمهور یمن، عبد ربه منصور هادی تأکید کردند.
نمایندگان جامعه عرب بر مواضع ثابت خود برای حفاظت از وحدت سوریه و ثبات و امنیت منطقه‌یی آن تأکید کردند، و خواستار تجدید مذاکرات میان اپوزیسیون سوریه و رژیم طبق آنچه در بیانیه ژنو 1 در 30ژوئن 2012 آمده است با هدف تشکیل هیأت حکومت انتقالی که صلاحیت اجرایی کامل خود را داشته باشد شدند.
جلسه جامعه عرب در مورد لیبی، از شورای ریاست‌جمهوری برای حکومت توافق ملی که مستقیماً کارهایش را در پایتخت طرابلس انجام می‌دهد استقبال کردند، آنها هر گونه دخالت نظامی در لیبی را که عواقب وخیمی دارد محکوم کرده و خواستار حمایت از ارتش لیبی شدند که تنها نیرویی است که با همه سازمانهای تروریستی قاطعانه مقابله می‌کند.
گفته می‌شود روز شنبه دوم مرداد این مذاکرات به سطح وزرای خارجه عرب ارتقاء و برای کنفرانس سران که قراراست در اواسط هفته آینده در نواکشوط برگزار شود آماده‌سازی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر