۱۳۹۵ تیر ۲۳, چهارشنبه

هشدار الیوت آبرامز نسبت به خطر رژیم ایران



الیوت آبرامز معاون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و متخصص ارشد امور خاورمیانه در شورای روابط خارجی این کشور نسبت به سؤاستفاده ژریم ایران از توافق اتمی و تسریع در برنامه هسته‌یی هشدار داد.

وی در مقاله‌یی در سایت شورای روابط خارجی آمریکا نوشت: «سازمان اطلاعات

آلمان در گزارش سالانه خود می‌گوید رژیم ایران تلاش هایی مخفی برای دستیابی غیرقانونی به فناوری و تجهیزات هسته‌یی از شرکتهای آلمانی داشته است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در بیانیه‌یی خطاب به پارلمان آن کشور گفت رژیم ایران مقررات عدم ساخت موشکهای بالیستیک مصوب شورای امنیت سازمان ملل‌متحد را زیر پا گذاشته است.

همچنین مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل در واشینگتن اخیراً در گزارشی عنوان کرد تلاشهای رژیم ایران پس از توافق هسته‌یی برای تهیه چند تُن فیبر کربن از یک کشور از سوی شرکت سازنده و دولت آن کشور ناکام مانده است. رژیم ایران در صورت دسترسی به فیبر کربن کافی می‌تواند هر موقع اراده کند به سرعت در جهت تولید انبوه سانتریفوژهای جدید گام بردارد.

رژیم ایران پس از توافق هسته‌یی نه تنها در عراق و سوریه رویکرد خصمانه تری را در پیش گرفته و یا دست به حملات سایبری علیه آمریکا زده است، بلکه در توافق هسته‌یی هم تقلب می‌کند.

الیوت آبرامز دولت اوباما و وزیر خارجه آمریکا را به‌دلیل سکوت در برابر این تحریکات رژیم مورد انتقاد قرار داده و می‌نویسد: «نیازی به گفتن نیست که اینگونه واکنشها، رژیم ایران را به تقلب بیشتر تشویق می‌کند. این یعنی زمان گریزی رژیم ایران به سوی تولید جنگ‌افزار هسته‌یی کمتر می‌شود و خطر رژیم ایران برای همسایگانش و آمریکا، بیشتر و بیشتر خواهد شد» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر