۱۳۹۵ تیر ۲۳, چهارشنبه

گفتگوی با جرج صبرا در مورد همبستگی مقاومت ایران و مقاومت سوریه



تلویزیون اورینت22تیر95 گفت: پاریس پایتخت فرانسه روز شنبه گذشته شاهد بزرگترین گردهمایی مقاومت ایران با شعار ”آزادی برای ایران“ بود. با هم به گوشه‌هایی از مواضع شخصیتهای برجسته سوری در مورد این گردهمایی نگاه کنیم.


نصر الحریری دبیرکل ائتلاف ملی سوریه در این گردهمایی گفت: ما به‌نمایندگی از انقلاب سوریه در گردهمایی سالانه مقاومت ایران شرکت کردیم. می خواهیم بر نقش مخرب رژیم ولایت‌فقیه در بسیاری کشورها تأکید کنیم. ما از این طیف گسترده مردم برای رسیدن به حقوقشان در جهت تشکیل حاکمیتی دموکراتیک و چند حزبی به دور از رژیم آخوندی حمایت می‌کنیم. رژیم آخوندی بر صدور انقلاب و تخریب کشورهای منطقه بر اساس طرحی که برای همه روشن شده, متکی است.

تلویزیون اورینت در همین رابطه با جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفتگویی انجام داد.

تلویزیون اورینت: اپوزیسیون سوریه طی سالهای انقلاب خواسته اصلیش سرنگونی رژیم اسد بود ولی بعد از پنج سال مشخص شد که در سوریه رژیمی وجود ندارد بلکه این رژیم ایران است که در سوریه حاکم است و امروز روسیه نیز به آن اضافه شده است, چرا اپوزیسیون سوریه مشی اپوزیسیون ایران را پی نمی‌گیرد واز جهان نمی‌خواهد که رژیم آخوندی را سرنگون کنند؟

جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون: این کار عملاً در جریان است, وقتی که انقلاب سوریه خواستار سرنگونی رژیم شد, این رژیم چندین بار سرنگون شد. در سرنگونی اول بشار اسد, رژیم ایران کمکهای امنیتی و نظامی و شبه‌نظامیان فرقه‌گرایش را وارد کرد, حزب‌الله لبنان و سایر شبه‌نظامیان عراقی و افغانی و غیره را وارد کرد, وقتی که شبه‌نظامیان رژیم ایران نتوانستند برای حفظ رژیم اسد کاری بکنند بار دیگر این رژیم سرنگون شد و مجدداً رژیم ایران خودش وارد شود. در حال حاضر بیش از هفتاد هزار نیروی ایرانی در خاک سوریه هستند و قاسم سلیمانی آنها را فرماندهی می‌کند در جبهه حلب تردد دارد. سپاه پاسداران و یکانهای نظامی ان در جبهه‌های مختلف سوریه حضور دارند و بار دیگر از سرنگونی رژیم اسد جلوگیری کردند. این رژیم برای سومین بار نیز در سال 2015 سرنگون شد ولی این بار روسیه برای نجات آن خیز برداشت.

جرج صبرا در پاسخ به سؤالی در مورد همکاری اپوزیسیون سوریه و مقاومت ایران گفت:
برای همه روشن شد که رژیم ایران خودش را در صفوف دشمنان مردم سوریه قرار داده و بشار را تغذیه اقتصادی می‌کند و بجای این رژیم می‌جنگد. پس دشمن ما در تهران است و این رژیم تنها دشمن سوریها نیست بلکه تمامی منطقه شاهد دخالتهای افسارگسیخته آن هستند.

منبع خطر اصلی رژیم تهران است و برای همه روشن شده است، لذا حفاظت از مقاومت ایران استمرار و حفاظت از پیروزیهای مردم سوریه علیه افسران و ژنرال‌های رژیم ایران است لذا به نظر ما در مرحله آینده باید کیفیت جدیدی از همکاری و هماهنگی میان انقلاب سوریه و دیگر انقلابات کشورهای عرب با مقاومت قهرمان ایران ایجاد کرد تا این‌که سر مار که در تهران است را بتوان کوبید.

زیرا این رژیم در منطقه سم فرقه‌گرایی و نفرت و دشمنی می‌پراکند. آنچه که در گردهمایی پاریس رخ داد گامی مستحکم و ثابت در این راستاست و همه ما باید با همکاری آن را ارتقاء دهیم. رژیم ایران تنها دشمن مردم ایران نیست بلکه دشمن همه مردم منطقه است و با دستهای خرابکارش به بسیاری از کشورهای عرب تجاوز کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر