۱۳۹۵ تیر ۲۰, یکشنبه

کری کندی: زمان پایان رژیم ایران فرا رسیده است



خانم کری کندی رئیس انجمن رابرت کندی برای عدالت و حقوق‌بشر و رئیس شورای رهبری عفو بین‌الملل در آمریکا در سخنرانی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران گفت:
ما امروز این‌جا و در همبستگی با مردم ایران هستیم. ما علیه ملاها هستیم که تروریسم

را در داخل و خارج ایران گسترش داده‌اند. مردم ایران از آزادیشان محروم شده‌اند. ما کشور ایران را تحسین می‌کنیم زیرا ایران اولین تمدنها را در جهان به وجود آورده است. بعد از آن مصر بود و بعد دیگران. پس یک تمدنی چنین دیرینه باید آزاد شود.

ایران که اولین کشور مقتدر جهان را به وجود آورده بود شامل آسیا و اروپا و دستاوردهای علمی و اجتماعی و جغرافیایی را به وجود آورده بود و یکی از کانونهای زبان و ادبیات تاریخ بشریت بود چنین کشوری باید آزاد شود.

ایران که اولین وسایل شمارش را به وجود آورد و اولین دستاوردهای مهندسی و معماری و علمی و پزشکی جهان را به وجود آورد این کشور باید آزاد شود. اما مهمتر از همه برای کسانی که این‌جا هستند دستاورد کوروش بود که اولین اعلامیه حقوق‌بشر را حدود 2500سال پیش نوشت. امروز آن را در کوههای الوند می‌توانیم بخوانیم. و این برداشت مبنی بر آزادی عقیده و مذهب موجب شد که او یهودیان را آزاد کند. آنها که در بابل در اسارت بودند به دست کوروش کبیر آزاد شدند. بنابراین امروز ما برای گرامیداشت این دستاوردها و هدایایی که کشور بزرگ ایران برای بشریت به وجود آورده هستیم، زمان آن رسیده که علیه آخوندها بجنگیم برای آزادی تا حقوق‌بشر و آزادی به مردم ایران بگردد. هدف آخوندها هدف قرار دادن ساکنان لیبرتی است. علاوه بر این، کمک به تروریستها در سوریه و لبنان و دخالت در این کشورهاست. همچنین فعالان حقوق‌بشر را در ایران دستگیر می‌کند و به زندان می‌اندازد. آخوندها کسانی را که خواستار آزادی هستند دستگیر و اعدام می‌کند. در سال 2015 حدود 1000نفر در ایران اعدام شدند و این میزان بیشتر از نیم قرن گذشته بوده است.

زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، فقط 16 درصد توانسته‌اند وارد بازار کار شوند.

دستمزد مردان پنج برابر زنان در ایران است. شوهر می‌تواند مانع کار همسرش شود.

تحت حاکمیت رژیم آخوندی زنان قادر نیستند به همه مشاغل دست پیدا کنند از جمله قانونی وجود دارد که مانع آواز خواندن زنان و اجرای برنامه هنری توسط آنان می‌شود.

زنانی که مورد ضرب و شتم همسرانشان قرار بگیرند، قاضی می‌تواند مانع تحقیقات از همسرانشان شود.

برای زنانی که به‌اصطلاح حجاب ندارند در قانون این رژیم زندان در نظر گرفته شده است. افزایش حملات با اسید علیه زنان به‌دلیل پوشش و اعمال قوانین سرکوبگرانه توسط کسانی که خود را آمران به معروف و نهی از منکر نامیده‌اند.

آنها که به زندان می‌افتند به‌نوشته یکی از روزنامه‌ها وضعیت وحشتناکی پیدا می‌کنند. برخی مجبورند بچه‌های کوچک را به زندان ببرند. فضای بهداشتی در آنجا وجود ندارد. افراد کم سن و سال در زندان نگهداری می‌شوند. رژیم ایران بزرگترین مجری حکم اعدام است. زنانی که با محاکمات غیرقانونی شکنجه و به زندان محکوم شده‌اند. دخترها در زندان هستند.

ما نمی‌توانیم بگوییم که اطلاع نداشتیم. زمان پایان این رژیم فرا رسیده است. اینها همه نقض قوانین بین‌المللی و نقض حقوق‌بشر محسوب می‌شود.

یکی از بزرگترین شاعران ایران حافظ نوشت:
ز مهربانی جانان طمع مبر حافظ – که نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند.

حرف حافظ درست است و روزی مردم ایران قدرت را در دست خواهند گرفت. و زمان آزادی ایران فرا رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر