۱۳۹۵ تیر ۲۳, چهارشنبه

ضربات مهلک رزمندگان سوریه به نظامیان اسد در مناطق مختلف حلب



رژیم اسد که در روزهای اخیر تلاش می‌کند جاده استراتژیکی کاستلو را از کنترل رزمندگان خارج کند با عملیات غافلگیر کننده آنها در عمق شهر حلب روبه‌رو شد. رزمندگان یکی از تونلهای زیر زمینی عناصر او را منفجر کردند و دهها کشته از آنان گرفتند:

رزمندگان در حلب عملیات خود را برای تصرف مناطق سوق الهال و فرع المرور در مرکز شهر حلب شروع کردند.

علاوه بر این اتاق عملیات فتح حلب مواضع نظامیان اسد در محله مشارقه را هدف قرار داد و تلفات و خسارات سنگینی را به آنان وارد کرد.

آنها یک تونل زیر زمینی متعلق به نظامیان اسد را در محله عقبه حلب منفجر کردند و مقرهای ارتش اسد در قلعه حلب را به تصرف خود درآوردند.

رزمندگان گفتند تک‌تیراندازان اسد شامل افسران و سربازان اسد در این قلعه کشته شدند. رزمندگان با در هم شکستن «استراتژی تونل» دشمن، توانستند میز نظامی اسد را در شهر حلب و حومه آن واژگون کنند.

آنها 4 رشته عملیات را در عمق شهر حلب جایی که محل آرامش عناصر اسد و شبیحه او بود شروع کردند.

در حالیکه چشمها به مناطق جاده کاستلو و منطقه ملاح دوخته شده بود و رژیمهای ایران و روسیه در پی آن بودند که با طرحهای خود مناطق آزاد شده را به کنترل خود در آورند، به ناگهان دامنه عملیات به مناطق الجمیلیه و قلعه قدیم، عقبه و المشارقه و سوق الهال تا جمعیت الزهرا کشیده شد.

منابع نظامی گفتند در این عملیات بیش از 40تن از عناصر اسد کشته شدند و از سرنوشت تعدادی از آنها هنوز خبری در دست نیست.

عملیات ویژه رزمندگان با منفجر کردن تونلی نظامی در محله العقبه شروع شد.

در عملیات دیگری یکی از دفاتر حزب بعث در محله جمیلیه مورد تهاجم قرار گرفت.

انفجار تونلها ترس را در دل عناصر اسد انداخت و همزمان تهاجم رزمندگان به مواضع رژیم اسد در محله مشارقه شروع شد و دو یکان ارتش اسد به محاصره رزمندگان در آمدند.

از طرف دیگر جبهه شامیه اعلام کرد دست به‌عملیات دیگری زده است. رزمندگان این گروه مواضع اسد در قلعه قدیم حلب را هدف تهاجم قرار دادند و به عناصر اسد تلفات سنگینی وارد کردند و سالم به پایگاههای خود بازگشتند.

عملیات دیگری در مناطق سوق الهال و ساختمان اداره راهنمایی و رانندگی شروع شد.

هم اکنون رزمندگان قصد دارند کل منطقه را آزاد کنند. منابع نظامی گفتند رزمندگان 7 موضع دشمن را در اولین مرحله از عملیات نظامی خود آزاد کرده‌اند ولی به دلایل امنیتی این برنامه‌ها را در رسانه‌ها بیرونی نمی‌کنند.

اتاق عملیات فتح حلب به شهروندان هشدار داد از آنجا که جاده کاستلو توسط نظامیان اسد گلوله‌باران می‌شود از این جاده تردد نکنند.

درگیریها در اطراف جاده کاستلو هنوز ادامه دارد. فعالان در حلب گفتند رژیم اسد در پاسخ به این شکست ها مناطق درگیری را دست‌کم 90 بار بمباران کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر