۱۳۹۴ اسفند ۱۷, دوشنبه

سخنرانی شخصیت های برجسته سیاسی در کنفرانس در پارلمان اروپا با حضور مریم رجوی(1)



آنتیا مک اینتایر - نمایندة پارلمان اروپا از حزب محافظه‌کار انگلستان
قبل از هر چیز، مایلم به مریم رجوی خوشامد بگویم. بسیار عالی است که شما توانستید امروز به اینجا بیایید.
می‌خواهم بگویم که من به‌عنوان یک زن آزاد، صحبت می‌کنم.


از آزادی بیان برخوردارم و معتقدم که حقوق بشر و به‌خصوص حقوق زنان بایستی یک معیار اصلی برای اروپا باشد زمانی که ما در مورد سیاست اروپا در قبال رژیم ایران تصمیم می‌گیریم.
تحت حاکمیت این رژیم ۲۳۰۰ نفر اعدام شده‌اند و حداقل ۶۳ نفر از آنان زن بودند. وضعیت حقوق بشر به‌شدت رو به وخامت گذاشته است. و مطمئناً با استانداردهایی که ما در اروپا تأیید میکنیم و به آن احترام می‌گذاریم همخوانی ندارد.
بنابراین، این چگونه بر روابط ما با رژیم ایران تأثیر خواهد داشت؟ و این چگونه ما را برای یک سیاست درست در قبال رژیم ایران راهنمایی خواهد کرد؟
از دیدگاه من ما فقط می‌توانیم در مورد این رژیم با آن‌چه که میبینیم قضاوت کنیم نه با حرف‌های رژیم بلکه با عمل آنها. بنابراین هیچ‌گونه تغییری [در روابط] نبایستی بوجود آید تا زمانی که این اعدام‌ها در ایران ادامه می‌یابد، زنان و جوانان سرکوب می‌شوند، اقلیت‌های ملی و مذهبی با تهدید و ارعاب رو به رو می‌شوند و در واقع هر کسی که از آخوندها و ولی فقیه آنها تبعیت نکند فاقد آزادی بیان و سایر آزادی‌ها خواهد بود.
بگذارید فراموش نکنیم که ما یک حکومت مذهبی و ولی فقیه در ایران داریم که خوب می‌داند اگر هرگونه اصلاحات واقعی ایجاد کند یا محدودیت‌ها علیه زنان را بر دارد در واقع باعث یک شکاف و انشقاق در سیستم او خواهد شد و این سیستم نهایتاً فرو خواهد پاشید. بنابراین آخوندها آماده‌اند تا معامله تجاری کنند اما بسیار مراقب هستند که هیچ‌گونه آزادی در زندگی داخلی مردم خود ایجاد کنند. (ما) باید به‌طور علنی با هرگونه روابط دیپلماتیک و تجاری با رژیم ایران مخالفت کنیم تا زمانی که اعدام‌ها پایان یابد و مردم در تمامی جنبه‌های زندگی خود آزادی بیشتری به‌دست بیاورند.
البته این چیزی است که خانم رجوی در اولین روزی که روحانی به قدرت رسید بیان کرد. اروپا بایستی به این اظهارات گوش کند و در قبال آنها اقدام کند. ما بایستی پشت سر خانم رجوی بایستیم، چرا که او الهام‌بخش مردم ایران است که خواهان دموکراسی هستند.
من احترام بسیار زیادی برای مریم رجوی و حامیان او قائل هستم. مریم، شما یک زن بسیار شجاع هستید و ما به شما درود می‌فرستیم و از شما حمایت می‌کنیم.

پاتریسیا تویا - رئیس هیئت حزب دمکرات ایتالیا (حزب حاکم) در پارلمان اروپا
آقای رئیس ژرار دپره، خانم مریم رجوی،
من خوشحالم که شما در اینجا با دوستان ایران آزاد همراه هستید. آقای ژرار دپره از برگزاری این جلسه ممنونم. همراهی با خانم رجوی در پارلمان (اروپا) و گوش دادن به سخنان او و مشاهده صبر و شکیبایی ایشان باعث خوشوقتی است
من می دانم که در کشورم، ایتالیا، که شما چندین بار آنجا بوده اید. چه در سنا و چه در پارلمان ایتالیا، شما دوستان زیادی از میان همکاران ما دارید که از شما و اهدافتان برای آزادی ایران حمایت می کنند.
خانم رجوی، من به عنوان یک زن می خواهم به شما بگویم که زنان علیه بنیادگرایی هستند. من فکر می کنم شرایط فعلی بسیار مهم است. زیرا افراط گرایی اسلامی نه تنها دموکراسی، بلکه زنان و نقش آنها در جامعه را نیز تهدید می کنند. پیام شما بسیار روشن است ما باید حقوق بشر و حقوق زنان و دموکراسی را به عنوان مسائل اصلی در نظر بگیریم.
شجاعت و تعهد خانم رجوی در مورد این که ما نباید حکم اعدام داشته باشیم بسیار مهم و یک امر تاریخی است. این کار باعث می شود راه برای بردباری باز شود. برای بردباری بین مذاهب مختلف در کشورهای دموکراتیک. من فکر می کنم که بعد از توافق اتمی با رژیم ایران، ما باید روی دموکراسی در ایران متمرکز شویم. باید رژیم ایران را وادار کرد تا به اعدامها پایان دهد. اعدامهایی که تعدادشان وحشت انگیز است. در سال 2015 در ایران بیش از 1000 اعدام صورت گرفته است، 2000 اعدام هم بین سالهای 2014 و 2015 صورت گرفته است. این از نظر ما بسیار دردناک است. ما نمی توانیم چشمهایمان را ببندیم. ما باید روی پایان یافتن اعدامها قبل از انجام روابط تجاری اصرار بورزیم. باید مسئلة اعدامها را هنگام مذاکرات روی میز گذاشت. من می خواهم همچنین حمایتم را از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ لیبرتی در عراق اعلام کنم. که یکسوم آنها را زنان تشکیل می دهند.
امروز زنان زیادی در اینجا حضور دارند و شما به عنوان رهبر این جنبش تنها نیستید من فکر می کنم که توجه ما باید معطوف به زنان در کمپ لیبرتی باشد. آنها با شلیک موشک مورد حمله قرار گرفته و همچنین تحت فشار دولت عراق هستند. این سرکوبها باید فوراً قطع شوند. من درودهای خودم را به خواهران و برادرانم در لیبرتی می فرستم و آنها باید بدانند که ما برای احقاق حقوق آنها فعالیت می کنیم . آنها تنها نیستند. از شما تشکر می کنم و امیدوارم کارهایتان خوب پیش برود.

پاتریک کندی
متشکرم آقای رئیس و با تشکر از کمیته ایران آزاد برای برگزاری این میتینگ مهم. مایلم از خانم مریم رجوی بخاطر پشتکار مستمرتان و رهبریتان تشکر کنم. می خواهم از مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت بخاطر افشای مستمر این موضوعات تشکر کنم. می خواهم از شما بخاطر افشای برنامه اتمی در ایران تشکر کنم. همه ما فوق العاده به شما، به مقاومت ایران، و مجاهدین خلق مدیونیم چون اگر بخاطر اطلاعات گسترده ای که سازمان شما که حمایت گسترده ای در سراسر ایران دارد نبود، ما آن قرارداد هسته ای را نداشتیم، ما توجه جهان را درآن دوران مهم جلب نمی کردیم. و بهترین شاهد این ادعا، همه کارهایی است که رژیم برای سرکوب اپوزیسیون دمکراتیک شما انجام می دهد و به آزار افراد کمپ لیبرتی ادامه می دهد که برای دفاع از دمکراسی قاطع ایستاده اند. می خواهم از شما بخاطر همه اینها تشکر کنم. فکر می کنم همه به شما بسیار مدیونیم.
ما تازه داشتیم این واقعیت را بحث می کردیم که انتخاباتی که در ایران صورت گرفت واقعا نمایشی است. همانطور که می دانیم اپوزیسیونی در این انتخابات نبود، همه نامزدها اول باید با التزام پیروی خود از ولی فقیه تایید صلاحیت می شدند.
غرب نباید این را با چیزی جز یک جنگ قدرت اشتباه کند. و غرب نباید به این جز نشانه ای از این که روزهای رژیم به شماره افتاده است، نگاه کند.
مردم شاید متحیر باشند که چرا پارلمان اروپا اینقدر در مورد (سوریه) نگران است. اتحادیه اروپا روزانه با سیل پناهندگان مواجه است که نتیجه مستقیم سرکوب و نسل کشی دیکتاتوری رژیم ایران در داخل سوریه است. این یک موضوع حقوق بشری است. این یک موضوع سیاسی است اما در ضمن موضوعی برای شما، اتحادیه اروپاست که در نظر بگیرید که رژیم ایران مسئول آن است.
بنابراین این انتخابات توهینی به خواست واقعی مردم ایران برای یک ایران آزاد است.
پس غرب باید چکار کند؟ من می خواهم از آنچه قبلا توسط همکارانم در این روند سیاسی گفته شده حمایت کنم و آن این است: هیج کشور غربی نباید از روابط تجاری با رژیم ایران حمایت کند، هیچ کشور غربی نباید از روابط دیپلماتیک با رژیم ایران حمایت کند تا زمانی که
1) آنها اعدام جمعی و نسل کشی مردم خودشان را متوقف کنند،
2) صدها هزار نفری را که بازداشت هستند و دهها هزار نفری را که بدون دلیل، بخاطر افکار سیاسی و خواست آزادی بیان در زندان هستند آزاد کنند. ما باید هر گونه روابط با این رژیم را به آزادی تجمعات و آزادی بیان و یک روند سیاسی واقعی و آزاد مشروط بکنیم. و می دانید که اگر این کار را بکنیم دیگر این رژیم نخواهد بود و دوستان من، آینده در پیش روست.
همه گفتند مردم ایران تحصیل کرده ترین و شایسته ترین برای، دموکراسی هستند و این در خانم رجوی و رهبری او و اساسنامه جنبش او متبلور است. ما باید در این کشور عالی تغییر را ببینیم چون موضع این رهبری موضع یک تمدن بزرگ در جهان ماست و من می خواهم این مبارزه را ادامه دهیم و از همه شما بخاطر اینکه بخشی از این مبارزه هستید تشکر می کنم. ما باید مبارزه را ادامه دهیم تا روزی بتوانیم دیر یا زود ببینیم مردم ایران گزینه واقعی در یک انتخابات دارند.
متشکرم.

آنا زابورسکا -نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی
بارها گفته ام که زنان هدف شمارة یک نیروهای سرکوبگر رژیم ایران هستند و در رژیم باصطلاح مدرة حسن روحانی 63 زن اعدام شده‌اند یعنی حداقل دو زن در هر ماه اعدام شده اند. این جامعه‌یی نیست که با حسن نیت اداره شود، بلکه جامعه‌یی است که با ترس اداره می‌شود. من معتقدم مردم ایران چیز بیشتری نیاز دارند، آنها نیاز به امید و آزادی دارند. در حالی‌که به هشتم مارس نزدیک می‌شویم می خواهم پیامی بفرستم برای خواهرانم در ایران و در کمپ لیبرتی. همان‌طور که می‌دانید من از نزدیک موضوع زنان را دنبال کردم و شروع به مطالعه بیشتری درباره شرایط زنان در ایران کردم وقتی رئیس کمیتة حقوق زنان در پارلمان اروپا بودم. روز شنبه 27 فوریه، دو زن جوان در شهر سمنان توسط شبه نظامیان بسیج مورد حمله قرار گرفتند و در نتیجه به‌شدت مجروح شدند.
من زنان شجاع را در کمپ لیبرتی می‌بینم که در مقابل تمامی سختی‌هایی که با آن مواجهند محکم می‌ایستند. من به خواهران شجاعم در ایران و در کمپ لیبرتی درود می‌فرستم. پیامم به آنها و به شما خانم رجوی این است که من در این نبرد در کنار شما می‌ایستم. بسیار متشکرم.

دکتر آلخو ویدال کوادراس - رئیس کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت
با تشکر از آقای رئیس و خانم رئیس‌جمهور گرامی، دوستان عزیز.
همان‌گونه که توسط سخنرانان مختلف گفته شد قبل از هفته گذشته ما شاهد انتخاباتی در ایران بودیم و دیدیم که رسانه‌ها و مطبوعات غرب نظرات زیادی راجع به این انتخابات منتشر کردند. باید نکاتی در مورد این انتخابات روشن شود. این انتخابات از آن نوعی نبوده که طبق معمول در جهان آزاد می‌بینیم؛ اول به این خاطر که در این انتخابات هیچ کاندیدای مخالفی وجود ندارد و دوم به این خاطر که کاندیداهای شرکت‌کننده همگی البته حامیان وفادار این رژیم هستند و بایستی توسط نهاد ویژه‌یی به‌نام شورای نگهبان تأیید شوند.
بنابراین اگر شما به ترکیب اعضای جدید مجلس (رژیم ایران) نگاه کنید، به این نتیجه می‌رسید که جناح‌های مختلف را ممکن است اصلاح‌طلب، مدره یا محافظه‌کار بخوانید، اما اینها بی‌معنی است. چرا که این کلمات برای ما معانی خودشان را دارند، یعنی در اینجا در اروپا معانی خودش را دارد. اما در واقعیت رژیم ایران این است که همة آنها مثل هم هستند و همگی قاتلان، ناقضان حقوق بشر یا (مشتی) تروریست هستند.
لیست باصطلاح مدره‌ها که سر آن رفسنجانی است شامل رئیس‌جمهور فعلی روحانی و وزیر فعلی اطلاعات و سه وزیر اطلاعات اسبق است که همه سوابق شومی از جنایت و شکنجة مخالفان داشته‌اند.
یکی از آنها علی فلاحیان است که در دادگاه بین‌المللی به‌خاطر نقشی که در هدایت چند ترور اعضای اپوزیسیون در خارج داشته محکوم شده است. فلاحیان هم‌چنین نقش برجسته‌یی در حملة بسیار معروف در بوئنوس آیرس داشته است.
از طرف دیگر شما می‌توانید در لیست محافظه کاران، نام رئیس فعلی قضاییه و دو رئیس سابق قضاییه را ببینید که مسئول صدور هزاران حکم اعدام بوده‌اند.
این رژیم ادعا کرده است که شرکت مردم در این انتخابات حدود 70درصد بوده است! این هم یک دروغ بزرگ دیگر است.
اگر دولت‌های اروپایی ما به‌دنبال ایرانیان مدرة واقعی هستند، باید با شورای ملی مقاومت ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی همکاری کنند و پلاتفرم و برنامة 10ماده‌یی او را مطالعه کنند که از طرف هزاران نفر سیاستمدار منتخب در اروپا و آمریکا حمایت شده است. برنامه‌یی که از یک دولت غیر مذهبی و ایرانی غیر اتمی حمایت می‌کند. پلاتفرمی که از برابری زن و مرد، جدایی دین از دولت و لغو مجازات اعدام حمایت می‌کند.
این یک جنبش واقعاً دموکراتیک است که شایسته حمایت ما است.
ما در اروپا نباید به این انتخابات جعلی دل خوش کنیم، چون برخی نظراتی را که در مطبوعات می‌بینیم روشن بگویم مسخره هستند.
این رژیم از این انتخابات برای انجام معاملات با غرب بهره‌برداری می کند و در عین حال به سرکوب اپوزیسیون ادامه می‌دهد. کشورهای غرب قبلاً به دام این ترفند افتاده‌اند و دوباره هم دارند به همین دام می‌افتند.
روشن بگویم که اکنون زمان آن است که این اشتباه را دیگر تکرار نکنیم، بیشتر به این خاطر که اگر ما چنین اشتباهی را تکرار کنیم، اولین بازندگان، مردم ایران خواهند بود. با تشکر از شما.

تونه کلام – نایب رئیس گروه دوستان ایران آزاد درپارلمان اروپا از استونی
بسیار متشکرم. خیلی ممنون. این یک فرصت عالیست که استقبال کنیم از خانم مریم رجوی. یکبار دیگر، ما با او ملاقات کردیم چندین بار و دیدن شما همه دوستان ایران آزاد، جدای از تعداد شرکت کننده، من فکر میکنم این پیام امید میدهد به جنگ مشترک ما. ما که دهها سال زیر دیکتاتوری شوروی زندگی کرده ایم، ما درکی داشتیم در مورد دیکتاتوری و ما موافقیم با پاتریک که گفت ما باید با ایران همچون یک دیکتاتور برخورد کنیم چرا که او مثل یک دیکتاتوری بیرحم رفتار میکند. هر دیکتاتوری روی دو ستون سوار است، یکی که شناخته شده است نیروی بی رحمی است اما دیگری که خوب شناخته شده نیست، دروغها هستند. زیرا هر دیکتاتوری باید تزیین کند خودش را بگونه ای توجیه کند که از نیروهای بی رحم (وحشی) استفاده کند. و بهمین دلیل است که ما آن ستون (محور) دوم را مورد خطاب قرار میدهیم. این ستون دروغهاست. ما میبینیم که این ستون دوم بیشتر شکننده شده است و سست تر (نا امن تر) شده است. به یمن اپوزوسیون و به یمن کار دوستان ایران آزاد. تابستان گذشته یک قرارداد اتمی انجام شد، اما این راه حل نبود، این قرارداد جاه طلبانه بود. آدم فقط میتواند بگوید. و این پایان برنامه شوم اتمی نبود این فقط تاخیر انداختن در آن بود و سرمایه گذاری. بنابراین مجددا ما ادامه میدهیم به برخورد با یک رژیم که دروغ گفته است و فریب داده است و دلیلی نیست که ما باور کنیم که او به دروغ گفتن توقف زده است. چند هفته قبل وزیر خارجه ظریف ظاهر شد در همین خانه در مقابل کمیته امور خارجه سخنرانی کند و پیام ما این بود که علیرغم همه این تلاشهای بزک مدراسیون کردن، همه اینها موضوعات پایه ای اعتماد را کاهش میدهند. این فقط در مورد برنامه هسته ای نیست. رژیم ایران همچنین تحریم شده بخاطر نقض های حقوق بشر و برای حمایت و اشاعه تروریسم، بنابراین ما میتوانیم بگوییم و این پیام ماست که حداقل آزمایش برای اعتماد و مدراسیون فقط بهبودی معتبر وضعیت حقوق بشر ایران است منجمله بهبودی وضعیت اقلیتهای قومی و مذهبی. در این موارد است که ما رژیم و ابتکارهای او را مورد قضاوت قرار خواهیم داد. و متاسفانه وضعیت حقوق بشر وخیم تر شده است و بهبود نیافته است. مشکل دیگر به اصطلاح انتخابات اخیر است. بله، امروز گفته شدکه این شباهتی به یک گزینش واقعی ندارد و نمیتواند اینگونه باشد زیرا حداقل 6000 کاندیدا از رقابت حذف شدند، آنها فیزیکی حذف نشدند به یمن رژیم مدره، فقط رد صلاحیت شدند، برای این لحظه کنار گذاشته شدند، ولی هنوز، من فکر میکنم بهترین شرح در مورد این انتخابات در فیننشال تایمز آمده است که آنرا شرح داد با کلمات زیر که گروههای رفرمیست و مدره گرد رئیس جمهور حسن روحانی جمع شدند. باید گفت این بعنوان یک اپوزوسیون واقعی نیست. این یک گروه نزدیک به رئیس جمهور روحانی است که هیچ کاندیدی اصلا نداشتند. در مرکز خودشان مثل هر بنیاد دیگری. بجای آن آنها باید از محافظه کاران حمایت کنند که خواسته حداکثرشان نیست و شما میبینید انتخاب واقعی را، آنها اصلا انتخابی ندارند این مرا به یاد درک قدیم غرب از رژیم شوروی و کرملین میاندازد . در آن موقع هم اراجیف و شایعاتی بود در مورد جنگ بین کسانی که نامیده میشدن امیدها و شک ها. در جایی که جنگ واقعی وجود نداشت. آنها در مورد همان بود. بنابراین اولین شرط ما اینست که با واقعیت روبرو شویم، و روبرو شدن با واقعیت رژیم متاسفانه اینست که تغییر نکرده است و قرار هم ندارد که تغییر کند. آن تغییر خواهد کرد، آن فرو خواهد ریخت فقط به یمن عمل مشترک ما، فقط به یمن این واقعیت که ما شتاب نمیکنیم برای بازارهای ایران و اینکه ما رها نمیکنیم سلاحهای تحریمهایمان را اراده سیاسیمان را که فعالیتهای رژیم را محدود کنیم که در سوریه گسترش یافته است و مکانهای دیگر. به این دلیل است که من فکر میکنم تجمع ما امروز یک تجمع خوشبینانه میباشد. ما باید مصمم باقی بمانیم و روی اعتراضاتمان اصرار کنیم. این کار مشترک ماست که نهایتا یک ایران آزاد داشته باشیم. هرچه زودتر بهتر. همگی موفق باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر