۱۳۹۴ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

ترس ونگرانی رژیم ازقیام وخیزش مردمی؛ مراسم چهارشنبه سوری به یک اپوزیسیون تبدیل شده است



بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در حال حاضر مراسم چهارشنبه سوری به یک اپوزیسیون با مدیران فرهنگی تبدیل شده و این هوشیاری و زیرکی معاندین ما را نشان می دهد اگر به 70 سال
پیش برگردیم هرگز جامعه ما نمی توانست با این سرعت از هویت ملی خود دور شود نسل جوان ما با این رفتارها از هویت ملی و اصیل خود دور می شود این مسئله اشتباهات مدیران فرهنگی و اجتماعی ما را نشان می دهد.

خبرگزاری بسیج
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در حال حاضر مراسم چهارشنبه سوری به یک اپوزیسیون با مدیران فرهنگی تبدیل شده و این هوشیاری و زیرکی معاندین ما را نشان می دهد اگر به 70 سال پیش برگردیم هرگز جامعه ما نمی توانست با این سرعت از هویت ملی خود دور شود نسل جوان ما با این رفتارها از هویت ملی و اصیل خود دور می شود این مسئله اشتباهات مدیران فرهنگی و اجتماعی ما را نشان می دهد.

جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: آئین و روش نیاکان ما در شب چهارشنبه سوری هرگز به شکل کنونی نبوده است.

وی افزود: در گذشته هدف از این مراسم زدودن زشتی ها بود و اینکه آتش کوچکی روشن می کردند در حد اینکه بچه ای از روی آن بپرد و بیشتر هم به جای هیزم از گیاه اسفند استفاده می کردند از روی آتش مختصر و مینیاتوری می پریدند با احتساب همه جوانب امر.

الماسی اظهار داشت: از دیگر مراسم این شب می توان به قاشق زنی و مراودات اجتماعی اشاره کرد و در آن زمان به هیچ وجه خبری از ترقه و انفجار نبود.

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه هیچ کدام از سنت ها و رسوم ما به این شکل نبوده است تصریح کرد: باید در این زمینه به فرزندانمان آموزش دهیم و هر چه این آموزش ها غیر مستقیم تر باشد بهتر است.

الماسی گفت: در حال حاضر مراسم چهارشنبه سوری به یک اپوزیسیون با مدیران فرهنگی تبدیل شده و این هوشیاری و زیرکی معاندین ما را نشان می دهد.

وی ادامه داد: اگر به 70 سال پیش برگردیم هرگز جامعه ما نمی توانست با این سرعت از هویت ملی خود دور شود نسل جوان ما با این رفتارها از هویت ملی و اصیل خود دور می شود این مسئله اشتباهات مدیران فرهنگی و اجتماعی ما را نشان می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر