۱۳۹۴ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

وزیر بهداشت دولت موقت سوریه خطاب به مجاهدان لیبرتی: انقلاب ما یکی است، اسد و آخوندهای تهران باید سرنگون شوند



دکتر محمد وجیه جمعه وزیر بهداشت در دولت موقت سوریه در یک مصاحبه اختصاصی با سیمای آزادی گفت: ما به برادرانمان در مقاومت ایران در کمپ لیبرتی می‌گوییم انقلاب ما یکی است چرا که حامل ارزشهای انسانی است.


دکتر محمد وجیه جمعه در پاسخ به سؤالی در مورد آتش‌بس در سوریه گفت:
همه میزان درد و رنج انسانی در سوریه را می‌دانند. امروز ما از 500هزار شهید و 13 و نیم میلیون انسان صحبت می‌کنیم که خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند، چهار میلیون و هفتصد هزار نفر به خارج سوریه رفته‌اند امروز بحران سوریه ابعاد بسیار بزرگی به خود گرفته، به‌طوری‌که جامعه جهانی، سازمان ملل و جغرافیای کشورهای همجوار را تهدید می‌کند. با وجود این درد و رنج، مردم سوریه قیام کردند و برای شرافت و آزادی انقلاب کردند.

در طرف مقابل یک دیکتاتور و یک رژیم دیکتاتور را می‌بینیم که تمامی مفاهیم انسانی را رد می‌کند، ریختن خون مردم را مباح می‌داند. کسانی هم در کنار او هستند که در جنایت به او کمک می‌کنند، در صدر این نیروها، حزب‌الله است که از لبنان آمده تا در کشتار و جنایت و ویرانی بیشتر در سوریه سهیم باشد. شبه‌نظامیان جنایتکار ایران هم در کنار این رژیم هستند. این شبه‌نظامیان هیچ ارتباطی با مردم ایران ندارند. مردم ایران همسایه، دوست و برادر ما هستند و روابط خوبی با آنها داریم. ولی این شبه‌نظامیان مزدورند و رژیم آخوندی حاکم بر ایران آنها را آورده است. آنها بر سر یک مفهوم واحد که استبداد و ظلم به مردم است مشترک هستند. در دوره اخیر این وضعیت با آمدن نیروهای روسی که باعث کشتار و ویرانی بیشتری برای مردم سوریه شده ابعاد فاجعه‌باری به خود گرفته است.

در مقابل این درد و رنجهای انسانی بزرگ، تلاشهای ناچیز جامعه جهانی به آتش‌بس اخیر منتهی شد که از نظر قانونی هم قانونی نیست چرا که آتش‌بس الزامات خودش را می‌خواهد. به‌ویژه کسانی را می‌خواهد که این آتش‌بس را تحت نظارت قرار دهند. در صورتی‌که یکی از طرفها آتش‌بس را نقض کند چه کسی او را مورد حسابرسی قرار خواهد داد؟ ما در تمامی این مراحل می‌بینیم که توافق میان آمریکا و روسیه صورت گرفته است در نتیجه اگر روسیه این آتش‌بس را نقض کرد چه کسی از آن حسابرسی خواهد کرد؟ از ابتدای آتش‌بس و بعد از گذشت 14روز از آن 516 مورد نقض آتش‌بس به ثبت رسید. بر اثر نقض این آتش‌بس صدها شهید داشتیم.

دکتر محمد وجیه جمعه در پاسخ به سوالی در مورد جایگاه زنان در انقلاب گفت:
باید در این‌جا به زن مبارز خانم مریم رجوی درود بفرستم. در جلسه روز جهانی زن در پاریس که زنان برجسته جهان در آن شرکت کرده بودند نماینده ما خانم نغم قادری عضو ائتلاف اپوزیسیون سوریه شرکت کرده بود.

زن در انقلاب سوریه نقش بسیار برجسته‌ای دارد. او از اولین روزهای انقلاب در آن شرکت داشت، او مادر شهید، خواهر شهید، دختر شهید و در حال حاضر که وضعیت سخت است پناهگاه انقلاب و انقلابیون است. و مفهوم انقلاب را در خود حمل می‌کند چرا که حامل مفهوم آزادی است و این دیدار که انجام شد در واقع پیامی به جهان بود که زن در جغرافیای ما که در آن زندگی می‌کنیم دوشادوش مرد حضور دارد و به افکار انقلاب ایمان دارد، انقلابی که مردم را به آزادی رهنمون می‌شود، او ظلم و ظالمین را رد می‌کند.

وزیر بهداشت دولت موقت سوریه، در پاسخ به سؤال دیگری بر همبستگی میان خلقهای ایران و سوریه و پیوند انقلابیون و مجاهدان و مبارزان آنها تأکید کرد.

وی گفت: مردم ایران با تمامی موجودیت هایش همسایه و دوست و برادر سوریه است. ما به برادرانمان در مقاومت ایران در کمپ لیبرتی می‌گوییم که ما فرزندان اصول متحدی هستیم، به‌معنی دیگر ما انقلابی و علیه ظلم و ظالمین هستیم. انقلاب ما یکی است چرا که حامل ارزشهای انسانی است.

انقلاب ما مشترک و برای انسان است، کسانی که به مردم ظلم می‌کنند می‌بایست که بروند و همان‌طور که در دمشق دیکتاتور و رژیمی دیکتاتوری و استبدادی وجود دارد در ایران نیز همین دیکتاتوری وجود دارد و طرفهای حاکم در ایران و سلسله آخوندهایی که ایران را رهبری می‌کنند می‌بایست که سرنگون شوند و باید که مردم ایران به تمدن خود باز گردند و باید که بخشی از تمدن این منطقه و جغرافیا باشند. ما و شما در یک مسیر هستیم و باید که به‌دست ما تمدن این منطقه باز گردد و آزادی انسانها و کرامت آنها توسط ما باز گردد و طبعاً انسان هدف مشترک ماست و می‌بایست که مبارزه کنیم تا به اهدافمان برسیم و انسان ارزشهای بالای این جامعه را داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر