۱۳۹۵ فروردین ۶, جمعه

تحریم واحدهای موشکی سپاه پاسداران توسط خزانه‌داری آمریکا



خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه 5فروردین 95 واحدهای سپاه پاسداران را که در برنامه موشکی بالستیکی فعال هستند در لیست سیاه تحریمها قرار داد.
فرانسه 24 با مخابره این خبر افزود: ”این تحریمها دو هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که رژیم ایران دست به آزمایشهای موشکی زد. آزمایشهایی که واشینگتن آنها را

تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده خوانده است.“
خزانه‌داری آمریکا به‌طور خاص دو شرکت وابسته به شرکت صنعتی همت را که در برنامه موشکی دست دارند در لیست تحریمها قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا همچنین فرماندهی موشکی القدیر از سپاه پاسداران را در لیست سیاه تحریمها قرار داد که به‌نظر می‌رسد این واحد بر صنایع موشکی رژیم ایران کنترل عملیاتی داشته است.

آدام زوبین معاون فعلی خزانه‌داری آمریکا در زمینه تروریسم و اطلاعات مالی گفت: برنامه موشکی رژیم ایران و حمایت این رژیم از تروریسم تهدیدی مستمر برای این منطقه، آمریکا و شرکای ما در سراسر جهان است.

وی افزود: ما با تمام ابزارمان با برنامه موشکی رژیم ایران و حمایت این رژیم از تروریسم از جمله اعمال تحریمها مقابله می‌کنیم.

بر اساس این تحریم، هر گونه دارایی این شرکتها و نهادها مطابق حکم قضاییه آمریکا مسدود شده و هر گونه معامله با آنها توسط شرکتها و اشخاص آمریکایی ممنوع می‌شوند.

علاوه بر اینها آمریکا دو شخص انگلیسی به نامهای جفری اشفیلد و جان میدوز و شرکتهای مرتبط با آنها را به‌دلیل تلاش برای فروش هواپیما و وسایل یدکی به شرکت هواپیمایی ماهان ایر که پیشاپیش تحت تحریم است در لیست سیاه تحریم قرار داد. ماهان ایر رابطه نزدیکی با سپاه پاسداران دارد.

خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد شرکت ماهان ایر هم‌چنان به حمایت از اعمال بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه با انجام پروازها به سوریه جهت حمل و نقل شبه‌نظامیان، ادامه می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر