۱۳۹۵ فروردین ۱۱, چهارشنبه

توافق بين المللي بركناري اسد ديكتاتور سوريه



بشار اسد جنایتکاری که دستش به خون 300000انسان بیگناه سوری آغشته است
جرج صبرا معاون هيأت مذاكره كننده اپوزيسيون سوريه گفت پيشرفت گفتگوها در ژنو نشان مي دهد توافق بين المللي بزرگي

در رابطه با راه حل سياسي در سوريه وجود دارد و مسكو در مورد پايان دادن به جنگ در سوريه و كناره گيري اسد به توافق با آمریکا نزدیک شده است.
جرج صبرا افزود به عقيده ما روسيه بعد از تجاربي كه در صحنه نظامي سوريه بدست آورد متوجه شد كه بشار اسد به كارتي سوخته تبديل شده است. به اين دليل است كه تعجب نمي كنيم که روس ها حرف آخرشان را بزنند و بگويند بشار اسد ديگر نمي تواند بخشي از راه حل در سوريه باشد . آمريكايي ها نيز مي گويند كه انتقال سياسي مي بايست به دور از بشار اسد انجام شود. آنها در مورد سوريه، بصورت جدي وارد مذاكره با روسها شده اند
در همین حال، خبرها حاکیست که آمریکا بر فشارهای خود برای برکناری دیکتاتور سوریه افزوده است. جان کری وزیر خارجه آمریکا به سی.بی.اس نیوز گفت: اگر اسد کنار نکشد و به برنامه انتقالی پایبند نباشد، صلحی در سوریه نخواهد بود.»
وی افزود «رفتن اسد، نوعی انتخاب دلبخواهی نیست، چون ما می‌خواهیم که برود.
وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: «نمی‌توان جنگ را در حالی که اسد در قدرت است، پایان داد، چون اپوزیسیون در این صورت هرگز دست از جنگ نخواهند کشید و افرادی که از آنها حمایت می‌کنند هم دست از حمایت آنها برنمی‌دارند»
وزیر خارجه آمریکا درباره موضع روسیه درباره دولت انتقالی بعد از بشار اسد گفت: «آنها با اسد عقد اخوت نبسته‌اند. آنها معتقدند که مردم سوریه باید در چارچوب این فرایند سیاسی، انتخاب کنند. اما این را می‌فهمند که بایستی یک دوره انتقال سیاسی وجود داشته باشد.»
جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز، اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا را درباره سیاست روسیه در مورد دوره انتقالی قدرت در سوریه مبنی بر این که روسیه با اسد اعقد اخوت نبسته تکرار کرد و افزود: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه عامل ایجاد داعش بوده است.
هم‌چنین به گزارش خبرگزاري روسي ریا نووستی، جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در سفر اسفند ماه خود به روسیه، موضوع کنار رفتن بشار اسد، رئيس جمهور سوریه، از قدرت را مطرح کرده است.
این خبرگزاری افزود: برنان درباره نظارت بر آتش‌بس در سوریه نیز به بحث و گفت‌وگو پرداخته است.
در همين حال جرج صبرا معاون رئيس هيأت مذاكره كننده اپوزيسيون سوريه اعلام كرد: عقب نشيني داعش از شهر تدمر TADMOR در همدستي با رژيم اسد بوده است.
وي گفت: رژيم اسد يك سال پيش در مقابل داعش از شهر تدمر عقب نشيني كرده بود و در حال حاضر مي خواهد با اعلام اينكه منطقه را به كنترل خود در آورده خودش را بعنوان رژيمي كه عليه تروريسم است معرفي كند
جرج صبرا افزود: بعد از آنكه رژيم اسد در دور اخير گفتگوهاي ژنو شكست خورد مي خواهد از تصرف شهر تدمر صرفا براي تبليغات استفاده كند.
جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره این ادعای بشار اسد که داعش را از مناطقی پس رانده است، گفت: ما متوجه این هستیم که بهترین امیدواری‌ها برای مردم سوریه افزایش توانمندی‌های بشار اسد برای ستم به مردم سوریه نیست.
رژیم آخوندی از بی‌اعتنایی آمریکا و انگلستان نسبت به ادعای پیروزی ارتش بشار اسد بر داعش در شهر تدمر سوز و گداز کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر