۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

عربستان: رژیم ایران باید رفتارش را تغییر دهد



عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان روز یکشنبه ۸ فروردین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود از افریقای جنوبی گفت: ”اگر ایران خواهان روابط نرمال با عربستان است باید رفتارش را نسبت به این کشور تغییر دهد“.


وی افزود ”ما بیش از سه دهه است، تلاش کرده ایم روابط نزدیکتری با ایران ایجاد کنیم، اما در عوض ما فقط با دخالتهای ایران در امور داخلی کشورمان مواجه شدیم ... از جمله حملات علیه سفارتمان”.
عادل الجبیر گفت ایران می داند که برای عادی شدن روابط با عربستان و سایر کشورهای جهان اسلام چه باید بکند یعنی باید رفتارش را تغییر بدهد.از دخالت در امور دیگران، حمایت از تروریستم، تهاجم به سفارت خانه‌ها و هدف قرار دادن دیپلوماتها دست بردارد.... شرایط برای شروع روابط عادی باز خواهد بود.

عادل الجبیر گفت: به مدت 35سال تلاش کردیم با رژیم ایران رابطه داشته باشیم ولی چیزی جز بنیاد گرایی ندیدیم. در صورتی‌که این رژیم می‌خواهد روابط بهتری را با عربستان یا دیگر کشورهای اسلامی داشته باشند، می‌بایست برخوردهایشان را تغییر دهند و از «صدور انقلاب» به کشورهای دیگر دست بردارند.
”عربستان در ژانویه تمامی روابط دیپلوماتیک خود را با ایران قطع کرد...“ عربستان از رزمندگان سوری در جنگ ۵ ساله سوریه حمایت می کند و ایران هم علناً از بشار اسد حمایت می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر