۱۳۹۴ اسفند ۲۱, جمعه

مجلس ختم خبرگان و زلزله دربيت خامنه اي



اجلاس خبرگان رژیم با ترکیب دوره قبل، با صدور یک بیانیه و مراسم خداحافظی آخوند یزدی، مهره حذف شده خامنه‌ای در نمایش انتخابات که بدون حضور رفسنجانی و روحانی،انجام شد، پایان یافت. این اجلاس و بیانیه پایانی آن حاکی از حدت و شدت بحران
راس رژيم برسر ولایت طلسم شکسته خامنه ای است. خبرگان ارتجاع ازیکسو در بیانیه و اظهارات خود ولی فقیه ارتجاع را فصل الخطاب و پایه مقبولیت تمامی مقامات و ارگانهای رژیم اعلام کردند و ازسوی دیگر از بی اعتباری و قیچی شدن مهره‌های اطراف خامنه‌ای آه و فغانشان بلند بود.
خبرگان ارتجاع در بيانيه پاياني اجلاس خود با ابراز نگرانی از موقعيت ولي فقيه ارتجاع «بر حفظ جايگاه ولايت فقيه» تأكيد کردند. در این بیانیه که اشاره واضحی به طلسم‌شکستگی ولی فقیه دارد، آمده است: خبرگان از مسئولان و به ویژه شخصیتهای تأثیرگذار به طور جدّی می خواهد در موضع گیری های گفتاری و عملی خود، دستور العمل ها و هشدارهای رهبری را مورد توجه قرار دهند و خطوط قرمزی را که در رویدادهایی نظیر فتنه 88 ترسیم کرده اند و همچنین خطر نفوذ را همواره مدّنظر داشته باشند».
بیانیه خبرگان رژیم خطاب به باندهاي متخاصم رژيم «سخن ولي فقيه را فصل الخطاب منازعات» دانست و آنان را از « تقابل و تعارض كه در نهايت» باعث تضعيف نظام مي شود برحذر داشت.
آخوند یزدی در سخنرانی خداحافظی خود از حضور کسانی که به خامنه‌ای اعتقاد ندارند در خبرگان رژیم خبر داد و گفت: 97 درصد کسانی که به مجلس خبرگان راه یافته‌اند به ولایت فقیه اعتقاد دارند.
وی در اشاره‌ای به رفسنجانی افزود: تک تک سازمانها و ادارات و نظام حاکمیت تا وقتی با ولایت فقیه رابطه دارد، مشروعیت دارند.... هنوز ماهیت و هویت این حاکمیت را جهانیان نشناخته‌اند و در داخل نیز برخی یا نشناخته‌اند یا نخواسته‌اند آن را بشناسند
آخوند علم الهدی، نماینده خامنه‌ای در مشهد، در سخنان خود با سوز و گداز از حذف مهره‌های خامنه‌ای در نمایش انتخابات گفت: ما امروز در این تحولات سیاسی جامعه ی خود بحران های گوناگونی میبینیم. در یک فراز مردم ما با تمام وجود هستی خود را پای ولایت میریزند و در یک نشیب همین مردم بر اثر عوامل پیش آمده اطراف رهبری را قیچی میکنند. استاد مرا مردم حذف می‌کنند.
آخوند فلاحیان، وزیر سابق اطلاعات رژیم با حمله به رفسنجانی گفت: شورای رهبری مبنای قانونی ندارد و باید دلایل شکست اصولگرایان مورد بررسی قرار گیرد.(حوزه نیوز 20/12/94)
از سوی دیگر، رفسنجانی و روحانی با بی‌اعتنایی به ترکیب کنونی خبرگان، از شرکت در مراسم خداحافظی یزدی خودداری کردند.
هم‌چنین حسن خمینی، که به دستور خامنه‌ای از شرکت در نمایش انتخابات رژیم محروم شده بود، در جمع شماری از آخوندهای حوزه قم درباره حذف خود گفت: همان‌گونه که ماه‌ها قبل از ثبت‌نام با برخی دوستان مطرح کرده بودم، از روز اول تقریباً مطمئن بودم که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، گرچه نتایج مبارکی که در پی آمد بیش از حد تصور بود.
در همین حال، به گزارش رسانه‌های رژیم جنگ بر سر ریاست خبرگان آغاز شده است. بر اساس این گزارشها، باند رفسنجانی و روحانی از نامزدی آخوند ابراهیم امینی حمایت می‌کنند و باند خامنه‌ای از ریاست آخوند موحدی کرمانی حمایت می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر