۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی در اوین



اعتصاب غذای زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی در اوین
زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی یکشنبه 8فروردین 95دومین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.
وی در اعتراض به جلوگیری از رسیدگیهای پزشکی و درمان در خارج

از زندان از روز شنبه 7فروردین اعتصاب غذای خود را شروع کرده است.

احمد رونقی ملکی پدر این زندانی سیاسی تهدید کرده است در صورت پاسخ ندادن به خواسته فرزندش، وی نیز دست به اعتصاب‌غذا خواهد زد.

‌آنژین قلبی، مشکل کلیه، ورم صورت، خونریزی معده، غلظت خون، عفونت چشم، مشکل ریوی و تنفسی از جمله مشکلات زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی است که نه تنها اقدامی برای معالجه آن نمی‌کنند بلکه مانع درمان وی در بیرون زندان به هزینه خودش هم می‌شوند. هم‌چنین برخلاف اصل تفکیک جرایم وی را در بند هفت که بند زندانیان عادی است نگهداری می‌کنند.
حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس، در تاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۳۸۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از ۱۰ ماه شکنجه و بازجویی در بند دو-الف اوین، در تاریخ سیزدهم مهر ماه ۱۳۸۹ توسط شعبه‌ی ۲۶ دادگاه به ۱۵ سال حبس محکوم شد. از جمله اتهامهای او توهین به خامنه‌ای و توهین به رئیس‌جمهور رژیم عنوان شده است.
این حکم در شعبه‌ی ۵۴ بیدادگاه تجدید نظر تأیید شد.

به گزارش كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 9فروردين: زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، حسين رونقي که در اعتصاب غذا به سر می‌برد به بهداری زندان اوین منتقل شد.
امروز نهم فروردین‌1395، حسین رونقی ملکی که به دلیل بی‌قانونی و کارشکنی در پرونده‌هایش دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل ضعف جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل شد.
حسين رونقی یکی از فعالانی بود که در موج سرکوب اعتراضات مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ١٣٨٨ بازداشت و در سال ١٣٨٩ به ١۵ سال زندان محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر