۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

در جریان درگیریهای باندی فاش شد: ۱۷ پرونده فساد در مجلس نهم گم شده است



روز شنبه 22 خرداد 95 در جریان درگیریهای باندی یک عضو مجلس ارتجاع به نام حسن نوروزی گفت: در زمان عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم، ۱۷ پرونده «فساد» از جمله چند پرونده «تخلف آشکار» در مناطق آزاد و بانک گردشگری را پیگیری کرده اما این پرونده‌ها در مجلس نهم «گم شده است».

وی در مصاحبه با روزنامه حکومتی ایران گفت: در سال ۸۹ یعنی سال پایانی مجلس هشتم، ۱۷ پرونده «فساد» را در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری کرده اما در گزارش این کمیسیون درباره وضعیت پرونده‌ها در مجلس نهم، «نشانی از آن پرونده‌ها نبود».

این عضو مجلس ارتجاع اضافه کرد «به هر حال یا باید موارد یاد‌شده حل و فصل شده باشد یا به‌صورت نیمه تمام موجود باشد که هیچ کدام از این وضعیتها در این خصوص دیده نمی‌شود».

وی تأکید کرد «تخلفات» در این پرونده‌ها «آشکار بود و در صورت ارجاع به دستگاه قضایی، حتماً متهمان حکم می‌گرفتند».

به گفته این عضو مجلس ارتجاع یکی از این پرونده‌ها مربوط به فروش زمین در جزیره کیش بوده که زمین‌هایی با قیمت متری چهار تا پنج میلیون تومان، «متری ۴۰ هزار تومان» فروخته شده بود.

وی همچنین بدون اشاره به جزئیات گفته است که پرونده دیگری مربوط به بانک گردشگری است.

بانک گردشگری در دولت پاسدار احمدی‌نژاد و در دوره ریاست اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأسیس شد.

بر اساس آخرین گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل از وضعیت فساد در نهادهای دولتی و خدماتی، سیستم قضایی و احزاب سیاسی، در میان ۱۶۸ کشور بررسی شده، رژیم ایران در رتبه‌ ۱۳۰ است. مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع هم در ماه‌های پایانی سال ۹۴ اذعان کرد اعضای ۲۷۱ تشکل اقتصادی در ایران معتقدند شاخص فساد اقتصادی در دستگاههای حکومتی طی دو سال گذشته یعنی در دولت آخوند روحانی افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر