۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

حمایت زندانی سیاسی سعید شیرزاد از زندانی سیاسی شهرام پورمنصوری: صدای ۱۷ سالگی شهرام باشیم

 
زندانی سیاسی سعید شیرزاد طی نامه‌یی از زندان گوهردشت کرج، از اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی شهرام پورمنصوری که در هفدهمین روز اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد حمایت کرده و خواستار همصدایی با او شده است.

در قسمتی از این نامه که اول تیر ماه منتشر شده آمده است: «کودکی‌اش با جنگ و خون پیوند خورده است و شهرش آبادان هنوز هم بوی باروت می‌دهد، در پی تمام نداشته‌های زندگی‌اش در ۱۷ سالگی ناخواسته پایش به زندان باز شد، زندانی که این روز‌ها می‌رود شمع دومین ۱۷ سالگی‌اش را کنار دیوارهای بلند و سیم‌های خاردار گوهردشت روشن کند. ۱۷ ساله بود که خیابانهای شهر باروت زده‌اش برایش خاطره شد، شهری که این روز‌ها در فقر و محرومیت غلت می‌زند و شهرام فقر و محرومیت شهرش را با ۱۷ سال زندانش روز به روز با گوشت و استخوانش لمس کرده است.
 

کودکی‌اش که مثل کودکی گمشده‌ هزاران و میلیون‌ها کودک جایی در خاطراتش ندارد، مرا به یاد کودکی‌های نداشته‌ام می‌برد که در فقر و محرومیت گذشت و با هزاران عقدهٔ به جا مانده از آن مرا با شهرام همبند کرد، …» .

در ادامه این نامه آمده است: «شهرام بار‌ها برای رهایی از دنیای زندان شده‌اش اقدام به خودکشی کرده و رد چاقو و تیزیهای زندانیان خطرناک بر تنش یادگار شده بدون این‌که صدایش به جایی برسد، صدایش به جایی نرسیده برای آن که رسانه‌های به‌اصطلاح حقوق‌بشری نامش را نه فراموش که در حقوق‌بشر خود خوانده‌شان حذف کرده‌اند، صدایش به جایی نرسید برای آن که با تمام بی‌کسی‌هایش در این ۱۷ سال جز زندانبانی که هر روز و هر شب او را بشمارد کسی را نداشته است که او را بیاد آورد، شهرام را حذف کرده‌اند برای آن که در تعریفشان او یک زندانی امنیتی و مخل امنیت مردم است!؟ و در پس تمامی این درد‌ها و رنج‌ها سکوت مدعیان حقوق‌بشر از ۱۷ سالگی‌اش تا این روز‌ها که ۱۴ روزی از اعتصاب‌غذایش می‌گذرد و سکوتی که باز گریبان شهرام را گرفته.

شهرام اما ۱۷ ساله بود ۱۷ سالگی که هم من و هم شما در هر جای دنیا می‌توانستیم متجاوز باشیم و قاتل و بزهکار و… کودکی‌هایش در جنگ و خون و با بوی باروت گذشت و نوجوانی و جوانی‌اش در زندان، کودکی او را هرگز نخواهیم توانست به او بازگردانیم ولی از یادش نبریم که ۱۴ روز است جز لیوانی آب چیزی نمی‌نوشد و نگذاریم بی‌صدا بماند…

لازم به یادآوری است شهرام پورمنصوری که بایستی 5مرداد سال گذشته آزاد می‌شد؛ در اعتراض به این‌که 10ماه از زمان آزادی‌اش گذشته؛ از روز پنجشنبه 17خرداد دست به اعتصاب‌غذا زده است.

زندانی سیاسی شهرام پورمنصوری 17سالگی دستگیر شده و به حبس ابد محکوم گردیده است و حدود ١٤سال است که در زندان به‌سر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر