۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام با شرکت هیأت مقاومت ایران

 
در آخرین روز کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام که با شرکت بیش از نود کشور در اسلو برگزار شد، مانند روزهای قبل از آن، هیأتی از مقاومت ایران به سرپرستی آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت ایران شرکت کرد.

بخشی از سومین روز کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام که در سالن خانه اپرا در شهر اسلو برگزار شده بود، به بحث و گفتگو درباره مجازات اعدام در کشورهای آسیایی و اسلامی اختصاص داشت و شرکت کنندگان هر یک وجوهی از آن را در کشورهای مختلف برشمردند.

در این کنفرانس، آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در اسکاندیناوی پیرامون اعدامهای فزاینده در حاکمیت آخوندها به‌ویژه اعدام نوجوانان در ایران به سخنرانی پرداخت. وی با یادآوری بیش از 1000 اعدام طی سال گذشته و بیش از 2500 اعدام از زمان روی کار آمدن آخوند روحانی، تأکید کرد که در دوران روحانی به‌رغم تبلیغات توخالی پیرامون اعتدال و میانه‌روی در ریاست‌جمهوری این آخوند شیاد، وضعیت حقوق‌بشر به‌ویژه اعدامها در ایران بمراتب بدتر از گذشته شده و هم‌اکنون این رژیم رکوردار اعدام در جهان است.

وی سپس با ذکر نمونه‌هایی از اعدامها در ایران، به تشریح برنامه‌های شورای ملی مقاومت و طرح 10 ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آینده پرداخت و موارد مربوط به لغو حکم اعدام در ایران آینده را تشریح کرد که با استقبال حاضران مواجه شد.
تظاهرات  در خیابانهای شهر اسلو در مخالفت با مجازات اعدام
 
بخش دیگری از روز سوم کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام به بررسی مجازات اعدام و مواضع اسلام در این رابطه اختصاص داشت، نماینده شورای ملی مقاومت، طی سخنانی، سوء‌استفاده رژیم از نام اسلام برای توجیه جنایاتی که در ایران صورت می‌دهد را تشریح کرد و تأکید کرد که اعدامهایی که در ایران تحت عنوان مذهب و با سوء‌استفاده از مذهب صورت می‌گیرد هیچ ربطی به اسلام ندارد و آخوندها تنها برای توجیه این جنایات، از نام اسلام و قران سوء‌استفاده می‌کنند. وی سپس مواضع مقاومت ایران و خانم رجوی را به‌عنوان یک زن مسلمان و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت پیرامون اعدامها در ایران تحت حاکمیت رژیم و برنامه‌های این مقاومت برای آینده ایران را تشریح کرد.

نماینده شورا حاضران را که دربرگیرنده محققان و اسلام شناسان از کشورهای مختلف جهان بودند، دعوت کرد تا با حضور در گردهمایی سالانه مقاومت در 9 ژوئیه، 19تیر در پاریس، با نظرگاهها و دیدگاههای مقاومت ایران و رئیس‌جمهور آن درباره موضوعات مختلف از جمله لغو حکم اعدام بیشتر آشنا شوند. وی تأکید کرد که این صدای واقعی مردم ایران است و نه فراخوانهای مکرر و بی‌رحمانه آخوندها به قتل و آوارگی و کشتار و...

اجلاس ششمین کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام، در سالن شهرداری شهر اسلو با حضور شما زیادی از وزرا، سفرا و مقامات ارشد از 90 کشور بعدازظهر پنجشنبه سوم تیرماه پایان یافت.

سپس یک تظاهرات بزرگ در پایان این کنفرانس در خیابانهای شهر اسلو در مخالفت با مجازات اعدام متشکل از میهمانان این کنفرانس و شخصیتهای شرکت کننده و مردم شهر اسلو برگزار گردید. علاوه بر هیأت شورای ملی مقاومت ایران ایرانیان شریف و آزاده و هوادار مقاومت در این راهپیمایی شرکت کردند.
 
تظاهرات  در خیابانهای شهر اسلو در مخالفت با مجازات اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر