۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

حمایت بین‌المللی از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - بئاتریس بسرا، ادوارد کوکان، ماریان هارکین

 
پارلمانترها و شخصیتهای بین‌المللی، طی پیامهایی در همبستگی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، دیکتاتوری آخوندی را به‌خاطر موج اعدامها و صدور تروریسم و به‌ویژه همدستی با بشار اسد در کشتار مردم سوریه محکوم کردند.
پیامهایی از خانم بئاتریس بسرا، نایب‌رئیس زیر کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان اروپا از اسپانیا، ادوارد کوکان وزیر خارجه سابق اسلواکی، نماینده پارلمان اروپا و ماریان هارکین- نماینده پارلمان اروپا:
 

خانم بئاتریس بسرا، نایب‌رئیس زیر کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان اروپا ازاسپانیا

سلام
اسم من بئاتریس بسرا است و نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا هستم. بسیار خوشحالم که چند هفته دیگر در پاریس در ۹ ژوئیه گردهمآیی بزرگ اپوزیسیون ایران برگزار می‌شود. من می‌خواهم همه ایرانیان را تشویق کنم که آنها هم آنجا باشند و حمایت خود را از خانم مریم رجوی اعلام کنند. من در این گردهمآیی‌ها شرکت کرده‌ام و می‌خواهم بخشی از این تلاش بزرگ باشم که برای کل دنیا یک نمونه است. من همچنین بسیار نگران وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌خصوص برای زنان هستم.
 من فکر می‌کنم هر گونه تصور گسترش رابطه با ایران می‌باید از مسیر بهبود حقوق‌بشر بگذرد. برای همین هم من یکی از ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا هستم که بیانیه‌ای را در مورد ایران امضاء کرده‌ایم تا به خانم موگرینی بگوییم طبق استاندارهای اروپا از ایران باید بخواهیم که حقوق‌بشر را به‌رسمیت بشناسد و در اولویت قرار دهد.
ما همه در پارلمان اروپا در پی حمایت از تلاشهای بیشتر برای احترام به حقوق‌بشر در سراسر جهان هستیم و خواهان آزادی و دموکراسی در ایران هستیم که ۸۰ میلیون شهروند آن زیر فشارهای شدید حاکمیت آخوندها هستند .
به همین دلیل من از مقاومت ایران حمایت می‌کنم و یکبار دیگر از شما می‌خواهم که به پاریس بروید و فریاد بزنید که ما دوباره آزاد خواهیم شد!
با تشکر

ادوارد کوکان وزیر خارجه سابق اسلواکی، نماینده پارلمان اروپا:

من خوشحالم که یکی از ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا هستم که بیانیه حقوق‌بشر در ایران را امضاء کرده‌اند.
تمامی گروههای سیاسی پارلمان در عدد ۲۷۰، نمایندگی می‌شوند و در حقیقت باید گفت که این بازتاب دیدگاه‌های تقریباً کل پارلمان است.
من سالهاست که شرایط در ایران را دنبال می‌کنم و من همواره از این نوع ابتکار عملها حمایت کرده‌ام.
من همچنین کاملاً از برنامه خانم رجوی برای آینده ایران حمایت می‌کنم و همانند بسیاری از همکارانم، نسبت به سیاستهای اتحادیه اروپا در رابطه با ایران معترض هستم. البته می‌باید این روابط به بهبود حقوق‌بشر در ایران مشروط بشوند.
بسیاری چیزها هستند که کاملاً روشن می‌باشند. به‌عنوان مثال تعداد اعدامها در دوران دولت به‌اصطلاح مدره (روحانی) بسیار رو به افزایش است و اتحادیه اروپا می‌باید کاملاً مطلع باشد و سیاستهای خود در مورد ایران را بر اساس این واقعیت تعیین کند.
لذا بسیار مهم است که ما بر حمایت کامل خود از اپوزیسیون مجدداً تأکید کنیم و خوشحال هستیم که می‌توانیم دوباره اینکار را بکنیم.

همچنین می‌خواستم به جلسه خیلی بزرگی که قرار است به‌زودی در پاریس برگزار شود اشاره کنم و امیدوارم تعداد خیلی زیادی در آن شرکت کنند، همان‌طور که در سال گذشته و سالهای قبل از آن بوده است. و این‌که به شیوه‌ای بسیار روشن، قدرت این جریان مقاومت را به‌مثابه یک جریان واقعی، نشان داد که از حمایت بسیاری از مردم برخوردار است. با این مقاومت باید به‌عنوان یک نیروی مهم بین‌المللی برخورد شود که در صحنه حضور دارد و بر سیاستهای اتحادیه اروپا تأثیرگذار است.

ماریان هارکین- نماینده پارلمان اروپا از ایرلند

من مفتخر هستم که یکی از ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا هستم که بیانیه حقوق‌بشر در مورد ایران را حمایت کرده‌ام.
تبعیض و سرکوب جنایتکارانه علیه اقلیتهای مذهبی، دستگیری مخالفان و سانسور سیستماتیک هم‌چنان در ایران ادامه دارد.
و ما به‌طور خاص نگران موج فزاینده اعدامها در ایران هستیم. بنا‌ به گفته سازمان ملل‌متحد تعداد اعدامها در ایران در بالاترین حد خود در ۲۷ سال گذشته است. این چیزی است که قابل‌قبول نیست.
به همین دلیل ما خواهان این هستیم که روابط با ایران مشروط به وضعیت حقوق‌بشر بهتر شود و اعدامها متوقف شوند.
من سالهاست که پیگیر فعالیتها حول دموکراسی در ایران هستم و از آن حمایت می‌کنم. من فکر می‌کنم طرحی که خانم مریم رجوی پیشنهاد داده و در آن خواهان لغو حکم اعدام، و برابری برای زن و مرد است، این مترقی‌ترین برنامه موجود تا به امروز است.

روز ۹ ژوئیه یک گردهمایی بزرگ در پاریس خواهد بود، برای حمایت از فریاد مردم ایران برای تغییر دموکراتیک در ایران. من از همه افراد می‌خواهم که با تعداد هر چه بیشتری در این برنامه شرکت کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر