۱۳۹۵ خرداد ۳۰, یکشنبه

نمایندگان پارلمان اروپا نگرانی خود را در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران و افزایش تعداد اعدامها ابراز کردند


بیش از ۲۷۰ نفر از اعضای پارلمان اروپا به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو فراخوان می‌دهند تا روابط بیشتر با رژیم ایران را مشروط به 'یک پیشرفت روشن در زمینه حقوق‌بشر و توقف اعدامها کنند.' در یک بیانیه که توسط دفتر ژرارد دپره، عضو پارلمان اروپا از بلژیک و رئیس کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
انتشار یافت، بیش از ۲۷۰ تن از اعضای پارلمان اروپا اصلاحات دموکراتیک در ایران را مورد سؤال قرار دادند.
این بیانیه می‌گوید: 'ما به‌شدت نگران افزایش تعداد اعدامها در ایران هستیم. از زمانی که روحانی 'باصطلاح میانه‌رو' در اوت ۲۰۱۳ به قدرت رسید، چند هزار نفر در ایران اعدام شده‌اند.

دپره که در مورد این بیانیه از بروکسل اظهارنظر می‌کرد اضافه کرد 'این یک آسیب بزرگ به اعتبار اروپا خواهد بود اگر اتحادیه اروپا به‌طور علنی و جدی بر روی بهبود حقوق‌بشر پافشاری نکند.'

فیروز محوی، یک نماینده کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت: 'این بیانیه و همچنین حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از رهبر مقاومت ایران، مریم رجوی، نشان می‌دهد که نمایندگان منتخب مردم اروپا به درستی حقوق‌بشر و ارزشهای دموکراتیک را قبل از منافع اقتصادی و 'تجارت معمول قرار می‌دهند.

نمایندگان پارلمان اروپا که از هر ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا و از تمامی گروههای سیاسی در پارلمان اروپا هستند نگران افزایش تعداد اعدامها در ایران بعد از به قدرت رسیدن حسن روحانی از سه سال پیش [تا کنون] هستند.

رژیم ایران هم‌اکنون دارای بالاترین تعداد اعدامها در جهان به نسبت جمعیت است. این رژیم همنچین جلودار اعدام نوجوانان در جهان است. اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان و اقلیتهای مذهبی هم‌چنان رو به افزایش است.

به‌رغم امیدواری زیاد بعد از توافق هسته‌یی با رژیم ایران، وضعیت حقوق‌بشر در این کشور، روز به روز وخیم‌تر شده است.

امضا کنندگان این بیانیه شامل شش معاون رئیس پارلمان اروپا و همچنین چندین رئیس و رهبران هیأتها و برخی معاونان رئیس گروههای سیاسی می‌شود. این بیانیه به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو فراخوان می‌دهد تا 'هر گونه روابط بیشتر با رژیم ایران را مشروط به پیشرفت روشن در حقوق‌بشر و توقف اعدام ها' کنند.


خبرگزاری اسپانیا 15ژوئن 2016:


270 نماینده پارلمان اروپا با امضا بیانیه‌ای «نگرانی» خود را در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران و افزایش تعداد اعدامها در این کشور، سه سال بعد از روی کار آمدن حسن روحانی، ابراز داشتند.

بنا‌ به گفته 270 نماینده پارلمان اروپا، ایران تحت حاکمیت آخوندها در حال حاضر دارای بالاترین تعداد اعدام سرانه در جهان می‌باشد. در میان 270 امضا کننده 13 اسپانیایی و جود دارند.

پایگاه خبری infobae (آرژانتین) - ۱5ژوئن ۲۰۱۶

گروهی متشکل از 270 پارلمانتر امضاء قراردادهای اقتصادی با رژیم ایران را زیر سؤال بردند و یادآور شدند که این رژیم بالاترین آمار اعدام به نسبت جمعیت را دارد. آنها گفتند «این روابط، به اعتبار ما لطمه می‌زند» .
270 نماینده پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا (EU) خواستار مشروط کردن مذاکرات با رژیم ایران به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران شدند. آنان «نگرانی» خود را در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران و افزایش تعداد اعدامها در این کشور، سه سال بعد از روی کار آمدن حسن روحانی، ابراز داشتند. و تأکید کردند که «به‌رغم امیدهای بسیاری که توافق هسته‌یی با ایران راه به بهبود حقوق‌بشر می‌برد، وضعیت روز به روز بدتر شده است» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر