۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

مخالفت پاپ فرانسیس با مجازات اعدام



پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه‌یی خطاب به کنگره جهانی علیه مجازات اعدام که روز سه‌شنبه اول تیر در اسلو پایتخت نروژ آغاز به‌کار کرد، با مجازات اعدام مخالفت کرد و گفت: «امروز دیگر اعدام تحت هیچ شرایطی یک مجازات قابل‌قبول نیست… حتی اگر مجرم مرتکب سنگین‌ترین جنایت شده باشد».


وی تأکید کرد گرفتن حق زندگی از یک انسان مخالف اراده خداوند و عدالت اوست. اعدام برای قربانیان هیچ عدالتی به همراه نمی‌آورد، بلکه حس انتقام‌جویی را برمی‌انگیزد.

پاپ فرانسیس افزود: این فرمان که تو نباید بکشی امری مطلق است هم برای بیگناهان و هم برای گناهکاران. زندگی انسان و شأن و منزلت آن از تعرض مصون است و این در مورد جنایتکاران هم صدق می‌کند.

وی همچنین خواستار بهبود شرایط نگهداری زندانیان در همه جهان شد و گفت: هدف از زندانی کردن، کمک به مجرم برای بهبود است، مجازاتی که امیدی بر جای نگذارد، مجازات نیست، بلکه نوعی شکنجه است.

خاطرنشان می‌شود کنگره سه روز مخالفت با مجازات اعدام امسال که در اپرای شهر اسلو در جریان است هر سه سال یک بار برگزار می‌شود.

طبق آمار تنها در سال ۲۰۱۵ در ۲۵ کشور جهان ۱۶۳۴ نفر اعدام شده‌اند. رژیم جنایتکار آخوندی در صدر کشورهایی است که بیشترین اعدامها را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر