۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

اعتراض اپوزیسیون سوریه: آمریکا مانع از ایجاد منطقه پروازممنوع و ارسال موشک برای رزمندگان می‌شود



ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه در گفتگوهای ژنو کارشکنیهای آمریکا بر سر راه انقلاب مردم سوریه را تقبیح کرد. وی به تلویزیون العربیه گفت:
تمامی مسئولین آمریکایی هنگامی‌که می‌خواهند مناصب خود را ترک کنند، با زبان وجدان صحبت می‌کنند اما وقتیکه در قدرت هستند، فاصله زیادی میان آنها و وجدانشان وجود دارد.



من یکی از طرف حسابهایی بودم که با آمریکاییها وارد صحبت در رابطه با موشکهای استینگر شدم. من خلبان هستم و تجربه کامل در اینباره دارم. حتی فکر می‌کنم که طرفهای آمریکایی هم که طرف حساب من بودند، عمرشان به اندازه سالهای خدمت نظامی من نبود. من پرسیدم شما از چی می‌ترسید در رابطه با این موشکها؟ آنها جواب دادند که می‌ترسیم به دست تروریستها بیفتد و با آن هواپیماهای مسافربری را سرنگون کنند. ما در سوریه 8 کریدور هوایی داریم که 5 کریدور آن بین‌المللی است. این کریدورها ارتفاعشان 3هزار متر بالاتر از سقف برد موشکهاست. یعنی محال است که یک هواپیمای مسافربری را هدف قرار داد. تازه جهت اطلاع بگویم که پرواز هواپیماهای مسافربری بر فراز سوریه ممنوع است...

من در نهایت چیز بیشتری از آنها خواستم. گفتم ما موشک نخواستیم شما فقط بشکه‌های انفجاری و بمبهای اسد را از مردم ما دور کنید. آنها قطعنامه دادند و مرزهای قرمز و سیاه و زرد مشخص کردند اما بشار اسد تمامی این مرزها را در نوردید در حالی‌که رهبران آمریکایی آگاهی داشتند. سپس آنها، ما را از تسلیح به موشک هم منع کردند. من بیش از 10 تضمین مؤکد به آنها دادم که موشکهای ضدهوایی جز توسط افسران دفاع هوایی به‌کار گرفته نخواهد شد و زمان و مکان درست را هم به آنها دادم.

من خودم باز طرف حساب آمریکاییها برای برقراری منطقه پروازممنوع بودم این را هم مانع شدند. وقتی که آمریکا دو منطقه در عراق را پروازممنوع اعلام کرد، با هیچ‌کس مشورت نکرد و هیچ قطعنامه سازمان مللی هم در کار نبود. پس چرا به سوریه که می‌رسد این‌طور عمل می‌کند؟ آنها ترجیح می‌دهند که مردم سوریه به کشورهای همسایه سرازیر شوند و از مصیبتهای پناهندگی در عذاب باشند و همچنین در پشت اقیانوسها باقی بمانند و نه این‌که در سوریه در یک منطقه امن یا منطقه پروازممنوع بتوانند بمانند و زندگی کنند...

هشدار اپوزیسیون سوریه: روسیه و رژیم اسد از سلاحهای ممنوعه علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند

خبرگزاری آناتولی ترکیه24خرداد95: ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت، ”ما اکنون شاهد استفاده بی‌سابقه از سلاحها و تجهیزات ممنوعه در سوریه توسط رژیم اسد و متحدان آن رژیم ایران و روسیه برای مقابله با مردم سوریه هستیم. یکی از این سلاحها بمب ناپالم است.

وی افزود: اپوزیسیون سوریه شرکت خود در مذاکرات صلح سازمان ملل را بخاطر قتل‌عامهایی که توسط رژیم اسد علیه مردم سوریه مرتکب می‌شود، بحالت تعلیق درمی‌آورد.

هواپیماهای روسیه مردم غیرنظامی در حلب دومین شهر بزرگ سوریه را هدف قرار دادند به گفته یک منبع ارتش ترکیه هواپیماهای روسیه همچنین منطقه حندرات واقع در شمال حلب را بمباران کردند. در این بمباران دو کودک کشته و شش غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

این اولین بار نیست که هواپیماهای روسیه از سلاحهای ممنوعه در بمباران استفاده می‌کنند و مرتکب جنایت می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر