۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

طرحهای جدید سنا و مجلس نمایندگان آمریکا علیه حزب‌الشیطان لبنان



مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دو طرح جدید علیه حزب‌الشیطان لبنان تهیه کردند و اتحادیه اروپا را به تروریست دانستن تمام بخشهای این گروه فراخواندند.

در این دو طرح به کمکهای رژیم ایران به آموزش نیروهای حزب‌الله اشاره و اعلام شده است حزب‌الله در حال حاضر 150هزار موشک در اختیار دارد.



در بخش دیگری از دو طرح مزبور به نقش حزب‌الله در حمایت از بشار اسد با اعزام 6 تا 8هزار شبه‌نظامی اشاره شده و تأکید گردیده است حضور حزب‌الله در سوریه عامل سرازیر شدن آوارگان سوری به اتحادیه اروپا است.

در طرحهای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به نقش حزب‌الله لبنان در مسلح کردن و آموزش دادن شبه‌نظامیان در یمن و عراق اشاره شده و آمده است: آمریکا، کانادا، هلند، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب، همه حزب‌الله را تروریستی خوانده‌اند.

روزنامه السفیر لبنان ضمن درج این خبر افزود: آمریکا بعد از توافق اتمی با رژیم ایران، قانون مجازات‌های مالی حزب‌الله را تصویب کرد و اکنون با اعمال فشار بر سیستم بانکی لبنان، آن را وادار کرده است تا حسابهای مالی نمایندگان و وزیران حزب‌الله در مجلس و دولت لبنان و حتی حسابهای شخصی حامیان حزب‌الله را مسدود کند.

در همین ارتباط وزارت خزانه‌داری آمریکا آماده می‌شود تا اسامی جدیدی را در لایحه تحریم مالی حزب‌الله قرار دهد تا جایی که سناتور «جین شاهین» عضو حزب دموکرات، پیش‌نویس قانونی را در ششم ماه ژوئن جاری به مجلس سنا ارائه کرد که بر اساس آن از اتحادیه اروپا خواسته شده است همه بخشهای حزب‌الله را در فهرست تروریستی قرار داده و فشار بر اعضای آن را به بالاترین میزان شدت بخشد.

این در حالی است که اروپا تنها بخش نظامی حزب‌الله را در فهرست تروریستی قرار داده است و با دیگر بخشهای آن روابط و تماس دارد.

ارائه پیش‌نویس این قانون به مجلس سنا با استقبال سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات مانند «مارکو روبیو»، «اد مارکی»، «کلی آیوت»، «کریس کونز» و «مارک کرک» مواجه شد.

«تئودور دویچ» عضو حزب دموکرات و عضو کمیسیون امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پایان ماه مه گذشته پیش‌نویس قانونی بسیار مشابه را ارائه کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر