۱۳۹۴ بهمن ۲۵, یکشنبه

فراخوان براي رسيدگي به وضعيت کاظميني بروجردي



نمايندگان سيد حسين کاظميني بروجردي، روحاني سرشناس و زنداني سياسي در نامه اي به دبيرکل سازمان ملل، احمد شهيد گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران، سازمان ها و مدافعين حقوق بشر با بحراني خواندن شرايط کاظميني بروجردي خواستار توجه و رسيدگي ويژه به
اين روحاني زنداني شدند.به نقل از سایت دمكراسي وآزادي براي ايران متن کامل نامه به شرح زير مي باشد: جناب دکتر بان کي مون دبير کل محترم سازمان ملل متحد، جناب دکتر احمد شهيد گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران، سازمان ها و مدافعين حقوق بشر-آقاي سيد حسين کاظميني بروجردي تئوريسين ديني ۵۷ ساله، که از اکتبر۲۰۰۶ در حدود يک دهه است که تحت شکنجه هاي متوالي در زندان، به بيماري هاي مختلفي دچار شده و جان ايشان در معرض خطر جدي است، نياز مبرم به پزشک، دارو و مراقبت هاي پزشکي دارد. علاوه بربيماري هاي قبلي ايشان، جديدا از تاريخ ۲۰ ژانويه ۲۰۱۶ تا کنون بيشتر از دو هفته است که از شدت يافتن بيماري آقاي بروجردي مي گذرد، ولي هيچ گونه رسيدگي پزشکي و دارو و درمان به اين زنداني بيمار نشده است. بنابر گزارش هاي رسيده از داخل زندان و اظهارات خانواده، اخيرا آقاي بروجردي به دلايل نامعلوم به طور پيوسته دچار سرگيجه و استفراغ هاي شديد شده و گهگاهي منجر به بيهوشي وي مي شود. ....مسئولين اطلاعات ويژه روحانيت، از انتقال وي به بيمارستاني در خارج زندان براي شناسايي نوع بيماري و درمان لازم جلوگيري مي کنند. در اين شرايط بحراني ....وضعيت سلامت اين زنداني عقيدتي، از منظر تشخيص بيماري و عوارض موجود، در هاله اي از ابهام است که بيانگر نقض تعهدات بين المللي ايران در عرصه حقوق بشر به علت فراهم نساختن درمان پزشکي مناسب براي ايشان است. لازم به يادآوري است که اين عدم رسيدگي هدفمند و آگاهانه به بيماري ايشان، نوعي شکنجه سفيد محسوب مي گردد که تا کنون منجر به مرگ ده ها زنداني در زندان هاي ايران شده است ....نمايندگان آقاي کاظميني بروجردي».

روز جمعه 23 بهمن ماه 94 مقاله ایي با عنوان «اولین دولت اسلامی سالگرد خود را جشن می گیرد»به قلم کنت تیمرمن، نویسنده و فعال سیاسی امریکایی، در وب سایت Frontpage منتشر شده است که ضمن اشاره به نقض حقوق بشر و جنایات صورت گرفته در ایران به وضعیت آقای بروجردی اشاره کرده و به نامه نوشته شده نمایندگان ایشان به کنگرسمن های امریکایی نیز پرداخته است، در قسمتی از این مقاله که عنوانش هست "اولین دولت اسلامی سالگرد خود را جشن می گیرد"، آمده است :

این هفته هواداران روحانی زندانی، سید حسین کاظمینی بروجردی به سه نماینده کنگره امریکا که برای رفتن به ایران و نظارت بر انتخابات آینده تلاش می کنند، نامه ای نوشته اند تا از آنها درخواست کنند که این زندانی را ملاقات کنند و امکانات و تجهیزات پزشکی به او برسانند.
بروجردی در سال 2006 دستگیر شد و به همراه او، هزاران نفر از جمله اعضای خانواده اش و فامیلش و هوادارانش با او دستگیر شدند. در حالی که بعد از آن اغلب آنها آزاد شدند ولی او همچنان بطور پیوسته و تحت دستور دادگاه ویژه روحانیت در حبس نگه داشته شده است، هوادارانش نوشتند "جرم او حمایت از جدایی دین از حکومت و دفاع از دموکراسی و آزادی بوده است".

اکنون وقت آن رسیده است که کنگره به جنایات رژیم ایران توجه ویژه ای نشان دهد رژیمی که به کشتار شهروندانش و شکنجه آنها مبادرت می ورزد و این بیانگر اشتیاق این رژیم به کشتار و قتل عام است. چرا که جنایتکار اول از خانه اش شروع می کند.

نخستین بازتاب نامه نمایندگان آقای بروجردی به نمایندگان کنگره آمریکا
اولین بازتاب نامه نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی و همچنین اعضای نهاد مدنی بروجردی خطاب به سه نماینده کنگره آمریکا مطلبی بود که در وبسایت نهاد http://iran.org توسط سردبیر نوشته شده و نامه را هم درج کرده بود .
درخواست هواداران بروجردی از کنگره:
هواداران آیت الله مخالف و زندانی، حسین کاظمینی بروجردی نامه ای دردآور را به نمایندگان کنگره ارسال کرده اند، مایکل پمپئو، لی زلدین و فرانک لوبی‌یندو که به تازگی در تدارک سفر به ایران برای نظارت بر انتخابات آینده هستند ، در این نامه ذکر شده است: بروجردی که به همراه هزاران نفر از یارانش در سال 2006 دستگیر شد، یکی از زندانیان سیاسی است که رنج آورترین حبس طولانی مدت را در ایران می گذراند. آنها می نویسند، جرم او حمایت از جدایی دین از حکومت است و دفاع از دموکراسی و آزادی است. وضعیت سلامتی بروجردی به سطح خطرناکی رسیده است، به دلیل بیماری هایی که در اثر آزار و اذیت های مداوم و سایر اشکال شکنجه در طول این ده سال مکررا به آنها افزوده شده است و با این وجود رژیم همچنان او را از دارو و درمان محروم نگه داشته است.
بروجردی بویژه مورد خشم رژیم قرار گرفته است به دلیل اینکه برغم توقع رژیم از او به عنوان یک روحانی، ولایت فقیه که همانا قدرت و حکومت مطلق ملایان هست را حمایت و تایید نکرد.

در حقیقت روحانیون زیادی وجود دارند که دیکتاتوری ملایان را رد می کنند به همین دلیل رژیم دادگاه ویژه روحانیت را تاسیس کرده است تا آنها را مجازات کند . هواداران بروجردی از سه نماینده کنگره خواسته اند که در زندان (اوین ) با بروجردی ملاقات کنند و درصورت امکان پزشک متخصصی را با خود به بالین او ببرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر