۱۳۹۴ اسفند ۳, دوشنبه

«وقتی رفسنجانی به رفراندوم نیازمند می‌شود»



«مگر ما از آسمان آمده‌ایم؟! ما از همین مردم هستیم و تا کنون با خواست و رأی مردم بوده‌ایم و برای تداوم حضور ما نیز مردم باید نظر بدهند».
لطفاً باز هم بخوانید:
«... .. مردم اقصی نقاط ایران اسلامی آگاه شده‌اند... . امروز هم اگر بناست مردم را داشته باشیم، نباید تبعیض قائل شویم.»....


چند بار کلمه مردم در همین چند سطر استفاده شده؟ پنج بار!

این سخنان کیست؟ رفسنجانی در روز21بهمن
علت این همه مردم مردم کردن چیست؟ آیا کسی که در تمامی سالهای این حاکمیت ولایت‌فقیه، جزو اصلیترین گردانندگان این دستگاه ضدمردمی بوده، مردمی شده است؟

پاسخ را باید در موقعیت جناح رفسنجانی و روحانی در برابر خامنه‌ای جست. آخر این جناح قصد داشت با آوردن حسن خمینی به خبرگان و با لشکرکشی در مجلس ارتجاع، پیشرفتهایی در برابر خامنه‌ای داشته باشد. اما وقتی با رد صلاحیتها، جلوی ورود عناصرش به مجلس را گرفتند، و در خبرگان هم جای چندانی برایش نگذاشتند، بناچار به این ترفند رو آورده که با بسیج جناح خودش برای شرکت گسترده در نمایش انتخاباتی، بتواند آرای بیشتری را نسبت به جنتی و اعضای شورای نگهبان از صندوق درآورد، و بعد هم همین را به چماقی در برابر خامنه‌ای تبدیل کند.

به این دلیل است که این روزها مردم و جمهوریت از دهان رفسنجانی نمی‌افتد: «متأسفانه در تشخیص صلاحیتها و رای‌گرفتن‌ها و رأی خواندنها مشکلاتی پیش آمد که برخی به دولت و هیأت اجرایی بازمی‌گردد و برخی هم به هیأت نظارت که اگر خوب انجام شود، جمهوریت نظام حفظ می‌شود «رفسنجانی.30بهمن94»

رفسنجانی در همین سخنرانی‌اش نقشه‌ی خود را برای مقابله به‌وضوح بیان کرد و گفت: «گرچه متأسفانه نیروهای زیادی به دلایلی که درست نیست، کنار گذاشته‌ شده‌اند، اما اصلاح‌طلبان و نیروهای نزدیک به دولت نزدیک به دویست نفر را در سراسر کشور معرفی کردند. در خبرگان نیز بیش از ۶۰ نفر معرفی شدند که به‌رغم رد صلاحیت این افراد، امیدوارم مثل من که بعد از رد صلاحیت از آقای روحانی حمایت کردم، چهره‌های مشهور رد صلاحیت‌شده نیز کمک کنند تا این افراد گمنام بتوانند در انتخابات افراد موفق شوند... .. انتخابات بسته به این است که مردم فوج فوج بیایند و به اعتدال رأی دهند و این کار عملی است».

البته روشن است که این مردم که رفسنجانی می‌خواهد که فوج فوج بیایند، همان وابستگان و نیروهای خودش در این رژیم است که بسیج شوند تا در دعوای باندی، خیلی نبازد. و گرنه روشن است که ترس هر دو جناح رژیم همین است که مردم فوج فوج بیایند و مانند قیام 88 تمام نظام را بلرزانند و کل نظام ولایت‌فقیه را واژگون کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر