۱۳۹۴ بهمن ۲۹, پنجشنبه

خطر انفجاری بزرگ!



اگر با کلیدواژه «بیکاری» در فضای مجازی جستجو کنیم با چنین تیترهای خبری مواجه می‌شویم:
کلید دولت یازدهم نیز قفل بیکاری جوانان ایذه را باز نکرد. / بیکاری جوانان 2برابر نرخ عمومی بیکاری شد. / بیکاری شاغلان رو به رشد است. /


بحران بیکاری آن‌قدر جدی است که حتی نامزدهای انتخابات مجلس ارتجاع و خبرگان نظام هم نسبت به آن هشدار می‌دهند، به‌عنوان نمونه حسینعلی سعدی کاندیدای خبرگان ارتجاع گفته رهبری فقیه منتخب مردم نسبت به رعایت عدالت نسبی و بیکاری جوانان مسئول است. یا لاله افتخاری، نامزد مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای هم اعتراف کرده که در حال حاضر دو معضل در کشور وجود دارد، معضل اول جوانانی هستند که سن آنها هر روز در حال بیشتر شدن است، اما هنوز کاری پیدا نکردند و معضل دوم شاغلانی هستند که در حال حاضر بیکار شدند. این در حالی است که رفسنجانی هم در اغلب سخنرانیهایش نسبت به بیکاری فزاینده جوانان هشدار می‌دهد. آخوند روحانی هم در این ابراز نگرانیها سهم دارد اما دجالانه تلاش می‌کند که تمام تقصیرات را به گردن دولتهای پیش از خودش بیندازد، چیزی که باعث شد پرویز داوودی معاون اول احمد نژاد خطاب به حسن روحانی بگوید: «ربط‌دادن تمام مشکلات کشور به دولت قبل مصرف انتخاباتی داشته و دیگر کارآیی ندارد و اضافه کرده که فرض بر این‌که مقصر همه مشکلات اقتصادی دولت گذشته است، شما بگویید چه کار کردید و کارنامه اقتصادی شما چیست؟» (خبرگزاری حکومتی تسنیم26بهمن94)

حتی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع هم نسبت به بحران بیکاری هشدار می‌دهد و می‌گوید اگر به رشد 8 درصد نرسیم نمی‌توانیم بر بحران بیکاری غلبه کنیم. همین‌طور که مشاهده می‌کنیند همه سردمداران و مهره‌های نظام نسبت به بحران بیکاری هشدار می‌دهند.

برای روشن‌تر شدن ابعاد خطر این بحران برای رژیم آخوندی نگاهی به مطلبی از روزنامه حکومتی آفرینش می‌اندازیم. این روزنامه زیر تیتر «خطر انفجاری مهیب در کمین جامعه» نوشته: امروز جامعه ما با پدیده به نام جوانان «بی‌شام»، یعنی جوانان بی‌شغل، بی‌آموزش، بی‌مهارت، مواجه است که خطر آن هم‌چون بمبی ساعتی است که هر لحظه به زمان انفجارش نزدیکتر می‌شویم. و اضافه کرده که بر اساس آمارهای موجود در سال 94 بیش از هفت میلیون جوان بی‌شام، بی‌شغل، بی‌آموزش و بی‌مهارت در کشور وجود دارند که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

واقعیت این است که خطر انفجاری بزرگ، نظام ولایت‌فقیه را تهدید می‌کند و درست به همین دلیل بود که مسعود نیلی- مشاور اول اقتصادی آخوند روحانی گفته بود که: مسأله اشتغال به اولویت اول اقتصادی و امنیتی کشور بدل شده.

این وضعیت آخوندها را بر آن داشته که مسأله اشتغال را اولویت اول امنیتی خود قرار بدهند. اما از آنجایی که نظام ولایت‌فقیه بر غارت و چپاول بنا شده، بدون شک، هیچ‌گونه رشد اقتصادی برای رژیم متصور نیست و این انفجار بزرگ، به‌وقوع خواهد پیوست، انفجاری که تمام باندها و دسته‌جات درونی نظام را از جای خواهد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر