۱۳۹۴ بهمن ۲۶, دوشنبه

سعیدی: بی طرفی در انتخابات، دروغی بزرگ و شورای رهبری، فتنه ای جدید است



ایران بریفینگ – به رغم ممنوعیت فعالیت سیاسی نظامیان در انتخابات بر اساس قانون اساسی کشور و تصویب ممنوعیت ورود نیروهای مسلح در دسته بندی های سیاسی و جناحی در انتخابات توسط “مجمع تشخیص مصلحت نظام” در بهمن ماه ۱۳۹۳، اما تحرکات سیاسی و اقدامات هدفدار
سپاه پاسداران در راستای «مهندسی انتخابات» همچنان ادامه دارد. اهمیت ترکیب جدید مجلس خبرگان رهبری و اصرار بر دستیابی بر تعداد بیشتر کرسی های مجلس شورای اسلامی، موجب آن گردیده تا این ارگان تلاش بیشتری را در جهت هدایت و مهندسی انتخابات داشته باشد. سعیدی:بی طرفی در انتخابات، دروغی بزرگ


تصویب قطعنامه سیاسی توسط مجمع عالی بسیج مبنی بر اقدام «قاطعانه» و همراه با شجاعت شورای نگهبان در برخورد با بررسی صلاحیت نامزدها، برگزاری همایش سراسری هادیان سیاسی در در جهت «بصیرت افزایی » و «جهت دهی به آراء عمومی» برای «انتخاب اصلح» و ترعیب و فشار بر جامعه مدنی و فعالان رسانه ای، از اقدامات مهم سپاه در راستای جهت دهی و هدایت انتخابات آتی کشور می باشد.

در ادامه اقدامات اینچنینی سپاه پاسداران، “علی سعیدی” نماینده خامنه ای در این ارگان، در تازه ترین اظهارات خود در جمع بسیجیان، «فراجناحی» بودن و «بی طرفی» در انتخابات را «دروغی بزرگ» خوانده و به مردم هشدار داد این جریانها همان «فراموشی اصول و مبانی انقلاب» و «پشت کردن به ارزشهای اسلامی و انقلابی» است که برای «تغییر ارزشها» وارد میدان شده است. وی این مساله را ایفای نقشی دوباره از سوی «فتنه گران» و «ساکتان» در «فتنه ۸۸» قلمداد کرد.

سعیدی مطرح کردن مساله «شورای رهبری» را «فتنه ای جدید» و مبحثی «سخیف» عنوان کرد و هشدار داد که «باید بسیار مراقب این جریان خاص بود.» سعیدی:بی طرفی در انتخابات، دروغی بزرگ

سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه در حالی بیان می شود که پیشتر، “عبدالله حاجی صادقی” جانشین وی بیان کرده بود «سپاه نسبت به مسائل سیاسی و جناح بندی در انتخابات ورود نخواهد کرد.» وی با نفی ورود سپاه در انتخابات به شکل «مصداقی» گفته بود این ارگان «هراقدامی» که لازم باشد در خصوص «حضور مردم» در انتخابات انجام خواهد داد زیرا خود را «سنگرنشین» انقلاب اسلامی می داند. البته واضح و مبرهن است که معنای واقعی این حضور برای سپاه پاسداران، بر روی کار آمدن جناح مورد نظر خود و علی خامنه ای است؛ همانطور که در جریان انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری در سال۸۸ ، مهندسی آرا و پس از ان تحرکات ضد مردمی این ارگان، تنها برای پیروز نمودن کاندیدای منتخب رهبری و برگزیده آن بود.

خیز بلند سپاه پاسداران برای وسعت بخشیدن به قلمرو نفوذ و حضورش در ارکان حکومت، با حمایت های بی شائبه رهبر جمهوری اسلامی، از سال ها قبل آغاز گردیده و انتخابات از مهم ترین زمینه گسترش این حضور می باشد؛ حضور مداخله گرایانه ای که در دور جدید انتخابات مجالس شورا و خبرگان رهبری، با استناد به سخنان علی خامنه ای مبنی بر «رصد و برخورد سپاه پاسداران» با تلاش «مخالفان نظام» جمهوری اسلامی برای «نفوذ» در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز، به صورت رسمی آغاز شد.

رد صلاحیت های گسترده نامزدهای انتخاباتی به اتهام «همسویی با دشمن و شیفتگی به غرب و استکبار» از سوی نهادهای نظارت بر انتخابات، بیش از آنکه نشانگر ممانعت از ورود «نااهلان سیاسی» به دستگاه های تصمیم گیرنده کشور باشد، بیانگر جریان گسترده «مهندسی انتخابات» است که بنا بر گفته علی سعیدی، نماینده خامنه ای در سپاه، .وظیفه ذاتی این ارگان است. سعیدی در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات اظهار داشته است که ایشان باید برای ورود به عرصه سیاسی کشور، باید «تمامی چارچوب های نظام« را بپذیرند و اختلاف با اصلاح طلبان را، اختلافی ریشه ای و در «اصل ولایت فقیه» و اختیارات آن و جامعیت دین و «حکومت دینی» بیان کرده است.

بدین ترتیب سپاه پاسداران ضمن آماده سازی افکار عمومی و تحمیل نامزدهای مورد نظر خود و رهبری به شورای نگهبان، «مهندسی معقول انتخابات» را همچنان به پیش می برد تا باز هم همچون دوره های قبل، نقش خود را در تعیین ترکیب نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیرنده کشور به خوبی ایفا نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر