۱۳۹۴ اسفند ۶, پنجشنبه

«ربط خٌم و می ‌و نی، با خمینی»

 
خبر: «به گزارش پایگاه خبری فریادگر، عصر روز شنبه یکم اسفند در محل سالن ورزشی حجاب دکتر کواکبیان در همایش ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت سخنان خود را با شعر:
می‌فروشی گفت کالایم می‌است/ رونق بازار من ساز و نی است

من خمینی دوست می‌دارم که او/ هم «خٌم» است و هم «می» است وهم «نی» است، /به یاد خمینی آغاز کرد»

*****************
رفت فردی سوی شخص می‌فروش
تا کشد او را به سختی هر دوگوش
که تو که کارت تجارت با «می» است،
ارتباطت با خمینی از کی است؟
چون که تو گفتی که: «کالایم می‌است
رونق بازار من ساز و نی است
در خمینی هم سه چیز از کار من
هم خم است و هم می‌است و هم نی است»
می فروشش گفت ای فرهیخته
که تو را خشمی چنین انگیخته
این سخن را من نمی‌دانم ز کیست
لیک از سر تا به پایش منطقی ست
گفت ربطش را بگو ای می‌فروش
ور نه می‌برم تو را من هردوگوش
گفت او ربط خمینی را به خم
کان «خٌم» است از رنگرزهای قم
که درآوردند در یک شب از آن
یک فقیه چون سیدعلیّ روضه خوان
بین می‌هم با خمینی نسبتی‌ست
چون که هر «بیهوشی» از آن نکبتی‌ست
نی هم ار در نام این دجال هست
باشد از آن نوع کز جادوگرست
نی زند جادوگر و مار آورد
صدهزاران شعبده بار آورد
لیک من در حیرتم زان که شما
می‌ندانی ذات شیخان ریا
گول خوردستی تو از دجال دهر
که کنون خورده‌ست چندین جام زهر
شیخ را چون رأی گشت اینک نیاز
می زند هر دم به یک آهنگ، جاز
او که عمری بهر خم و می‌و نی
می زند شلاق بر هر نیک پی
حکم هفتاد و دو شلاق می‌دهد
یا رسن بر گردن مردم نهد
حال که محتاج رأی است این پلید
می زند بهر شما سازی جدید
از شقیقه به شقایق ربطها
می‌دهند این شیخکان بی‌حیا
آن که شیخان را کند روبه مزاج
احتیاج است احتیاج است احتیاج
شیخ دجال است و زهرش کاری است
از حیا و شرم یکسر عاری است.
 

۱ نظر:

  1. درود
    بسيار زيبا و عالي بود
    واقعا كه بايد گفت آن كه شيخان را كند روبه مزاج
    احتياج است احتياج است احتياج
    باتشكر دوست عزيز از شعر بسيار زيبا
    درود بر شما و خسته نباشيد

    پاسخحذف