۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

نماینده ویژه اوباما در ائتلاف بین‌المللی: رژیم اسد ۹۰هزار نفر را از دست داده است

 
برت مک گرگ نماینده ویژه اوباما در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اعلام کرد رژیم اسد از شروع جنگ در سوریه بیش از 90هزار تن از نیروهایش را از دست داده است.

او در گفتگویی با تلویزیون سی.بی.اس گفت جنگ در سوریه به جنگی فرسایشی میان طرفین تبدیل شده است. روسیه وارد شد تا از اسد حمایت کند ولی این رژیم 90هزار نفر را که برایش جنگیده‌اند از دست داده و در صورتی‌که این جنگ ادامه‌دار شود فرسایشی‌تر خواهد شد.
 
75بار بمباران حومه حلب توسط هواپیماهای روسیه و رژیم ایران در یک روز
به گزارش تلویزیون الجزیره 22اردیبهشت 95 هواپیماهای اسد مناطق بنی زید، سلیمان الحلبی و البریج در شهر حلب را بمباران کردند. هواپیماهای روسی و اسد بیش از 75 بار شهرکهای العیس، خالدیه، کفر ناهه و خان عسل در حومه‌های جنوبی و غربی حلب را بمباران کردند.
شهرکهای عندان و حیان در حومه شمالی حلب نیز با بشکه‌های انفجاری هدف قرار گرفت که به خسارات مادی در این شهرکها منجر شد.
 
بمباران مناطق مسکونی حومه ادلب توسط هواپیماهای روسیه، دهها کشته و مجروح
به گزارش تلویزیون الجزیره 22اردیبهشت 95 هواپیماهای روسیه بازار اصلی شهر بن نش واقع در حومه ادلب را بمباران کردند. تا این ساعت تعداد قربانیان این بمباران به 14نفر رسیده است که در میان آنها کودکان و زنان نیز وجود دارند. دهها نفر نیز در این بمباران زخمی شده‌اند
فعالان در این شهر از صحنه‌های بمباران فیلم‌برداری کردند تا نشان دهند هدف قرار دادن مناطق مسکونی و غیرنظامیان توسط هواپیماهای روسی عامدانه بوده است. در این فیلمها صحنه بمباران مساجد و منازل شهروندان دیده می‌شود. بمباران روسیه در این شهر باعث ویرانی ساختمانها و مغازه‌های شهر بن نش شد.
لازم به ذکر است که رژیم اسد و روسیه اعلام کرده بودند این شهر را هدف قرار نخواهند داد ولی برای چهارمین روز متوالی آن را بمباران کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر