۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

محکومیت شرکت رژیم ایران در اجلاس دوستان سوریه توسط مردم سوریه



پایگاه خبری «دِ لوکال» اتریش the local در گزارشی از اجلاس وین نوشت: سوریها در داخل کشور، خشم خود را از حمایت نیروهای (رژیم) ایران از اسد ابراز کردند... آنها (گفتند که) دعوت از هیأت (رژیم) ایران به (اجلاس) گروه بین‌المللی حمایت از سوریه... مثل دعوت قاتلان آنها به این اجلاس است.


شاهین قبادی از شورای ملی مقاومت ایران به لوکال اتریش گفت: «رژیم ایران عامل اصلی بقای دیکتاتوری اسد بوده است. بدون مداخلة گسترده نظامی و حمایت تمام‌عیار (آن) از اسد، رژیم او مدتها قبل سرنگون می‌شد» .

محکومیت شرکت رژیم ایران در اجلاس دوستان سوریه
شبکه سوریه برای حقوق‌بشر با صدور بیانیه‌یی، شرکت‌دادن رژیم آخوندی در اجلاس گروه دوستان سوریه در وین محکوم کرد و خواهان مجازات سرکردگان سپاه خامنه‌ای به‌خاطر جنایاتشان علیه مردم سوریه شد.

در این بیانیه، آمده است: «شبکه سوریه برای حقوق‌بشر تأکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران از طریق شبه‌نظامیان مرتبط با آن و در رأس آنها از طریق سپاه پاسداران، در نقض‌های گسترده و گوناگونی در سوریه دخیل است که جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به‌شمار می‌رود.

شبکه حقوق‌بشر سوریه خاطرنشان می‌کند که بسیاری از قتل‌عام‌ها و کشتارهای رژیم آخوندی را در مناطق مختلف سوریه، به ثبت رسانده است.

در این بیانیه هم‌چنین، آمده است: شبکه حقوق‌بشر سوریه خواهان فشار بین‌المللی به (رژیم) ایران برای خارج‌کردن شبه‌نظامیانش... و توقف حمایت از رژیم اسد با انواع سلاحها هستیم. ما همچنین خواهان مجازات تمامی فرماندهان شریک در این جنایتها و در رأس آنها قاسم سلیمانی و نیز (پرداخت) غرامت به تمامی قربانیان و خانواده‌هایشان هستیم.

برگزاری اجلاس گروه دوستان سوریه در وین
اجلاس گروه حمایت از سوریه در وین پایتخت اتریش با حضور وزرای خارجه آمریکا، روسیه و شمار دیگری از کشورهای غربی و عربی برگزار شد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که قدرتهای بزرگ جهان خواهان بازگشت به یک آتش‌بس با دوام هستند.

وی تأکید کرد که هر طرفی آتش‌بس را نقض کند... بلافاصله از این‌روند خارج می‌شود.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز طی سخنانی بر لزوم برکناری اسد و تحقق انتقال سیاسی تأکید کرد.

رسانه‌های بین‌المللی از جمله آسوشیتدپرس و تلویزیون فرانس 24 در گزارش‌های خود از اجلاس وین تصریح کردند که این اجلاس دستاورد و پیشرفت چندانی را برای حل بحران سوریه به ارمغان نیاورد.

همزمان با برگزاری اجلاس گروه حمایت از سوریه در وین، ایرانیان آزاده مقیم وین، با برپایی یک تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان برگزاری این کنفرانس، پذیرش نماینده دیکتاتوری آخوندی در این اجلاس و نقش رژیم در کشتار مردم سوریه را محکوم کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر