۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

شمار قربانیان انفجارهای بغداد به دستکم ۹۳ کشته رسید



به گفته مقام‌های عراقی، شمار انفجارهای روز چهارشنبه در مناطق مختلف بغداد به دست‌کم ۹۳ کشته رسیده است.
پرتلفات‌ترین انفجار در شهرک صدر و در ساعات پر رفت‌وآمد روی داد که نزدیک به هفتاد کشته برجای گذاشت.
گروه حکومت اسلامی مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته و گفته

است شبه‌نظامیان شیعه را هدف قرار داده بود.
انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در دو محله بغداد نیز بیش از بیست کشته برجای گذاشت. یکی از این دو انفجار در محله شیعی‌نشین کاظمیه و دیگری در منطقه عمدتا سنی‌نشین عدل در غرب بغداد روی داد.
چهارشنبه ۱۱ ماه مه، بغداد پایتخت عراق، روز خونباری را پشت سر گذاشت. سه انفجار، سه منطقه بغداد را هدف قرار داد که طی آن بیش از ۱۰۰ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
خونبارترین انفجار در شهرک صدر در جنوب بغداد بود. این انفجار که به وسیله یک خودروی بمب‌گذاری شده روی داد، دستکم ۶۴ تن را کشت و ۸۲ تن دیگر را زخمی کرد.
به گفته منابع پلیس عراق، این انفجار که مسئولیت آن را گروه دولت اسلامی موسوم به داعش بر عهده گرفته، در نزدیکی یک آرایشگاه در بازاری پر ازدحام روی داد. اکثر ساکنان شهرک صدر بغداد از شیعیان هستند. منابع پزشکی می‌گویند که اکثر کشته شدگان از زنان هستند و حال بسیاری از زخمی‌ها وخیم است.
ساعاتی بعد، انفجار دیگری ورودی منطقه الکاظمیه در شمال بغداد را لرزاند و دستکم ۳۳ کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت.
اما انفجار سوم در خیابان الربیع در غرب بغداد روی داد که دستکم ۷ تن را کشت و ۲۰ تن دیگر را زخمی کرد.
داعش بر عهده گرفت
از سویی خبرگزاری اعماق نزدیک به داعش اعلام کرد که این گروه در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شهرک صدر را بر عهده گرفته و افزوده است که «تجمعی از حشد الشعبی شیعی (شبه نظامیان شیعه) را هدف قرار داده است».
داعش مسئولیت در انفجار انتحاری فوریه گذشته در شهرک صدر بغداد را که ۷۰ کشته بر جای گذاشت را نیز بر عهده گرفته بود.
این انفجارها در حالی روی می‌دهد که عراق در بحرانی سیاسی به سر می‌برد. در هفته‌های اخیر تظاهراتی گسترده با خواست تشکیل دولت جدید برگزار شد که تا کنون خواسته‌های تظاهر کنندگان با مقاومت احزاب سیاسی بزرگ، عملی نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر