۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

هند: برای پرداخت بدهی به رژیم ایران با مانع بانکهای اروپایی روبه‌رو شدیم



دولت هند اعلام کرد برای پرداخت بدهی شش و نیم میلیارد دلاری خرید نفت از رژیم ایران با مانع سخت بی‌میلی بانکهای اروپایی در زمینه معامله با این رژیم برخورد کرده‌ایم

مطبوعات هند نوشتند: «این در حالی است که نارندرا مودی قصد دارد قبل از 22ماه مه میلادی و سفر به ایران به توافقی برای بازپرداخت بدهی به رژیم ایران دست یابد»


بانکهای اروپایی با وجود ترغیب جان کری برای معامله با رژیم ایران می‌گویند هیچ رغبتی برای این کار ندارند. آنها حاضر به پذیرش ریسک معامله با اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان نیستند.

پیشتر رسانه های حکومتی خبر داده بودند که وزیر نفت هند، در مصاحبه با رویترز گفته است، بانکهای مرکزی هند و ایران توافق کرده اند برای پرداخت پول نفت به تهران از بانک های اروپایی استفاده کنند.

پس از اعمال تحریم ها علیه رژیم آخوندی در سال 2011، خریداران نفت رژیم دیگر اجازه نداشتند از کانال های بانکداری جهانی برای انجام دادن معامله با رژیم استفاده کنند.
پالایشگاه های هندی پس از متوقف شدن کانال پرداخت از طریق «‌هالکبانک » ترکیه در سال 2013 ، 55 درصد از پول نفت رژیم را نگه داشته بودند. اما پس از توافق اولیه درمورد لغو تحریم ها علیه رژیم، امکان بازگرداندن بخشی از این پول فراهم شد.
منابع دولتی هند گفتند رژیم ایران در خلال سفر ماه گذشته پرادهان وزیر نفت هندوستان از وی درخواست کرده اند که تسویه پول نفت فروخته شده به هند را از طریق بانک اروپایی ایرانی «‌هندلز بانک » در آلمان ، بانک مرکزی ایتالیا یا هالکبانک ترکیه بررسی کند. اما ظاهرا بانکهای اروپایی حتی حاضر به انتقال این میزان پول به رژیم آخوندی را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر