۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

كنگرة آمريكا – جلسة استماع علیه روابط اقتصادي با رژيم ايران



تأكيد رئيس كميتة خارجي و نمايندگان هر دو حزب بر حسابرسي از آخوندها و استمرار تحريم‌های تروريسم ونقض حقوق بشر

دستيار پيشين رئيس‌جمهور آمريكا: قاضي آلبرتو نيسمن به دليل تحقيق دربارة حملات تروریستی پشتيباني‌شده از سوي (رژيم) ايران به قتل رسيد



كميتة امور خارجي مجلس نمايندگان آمريكا، جلسة استماعي را براي بررسي تهديدات روابط اقتصادي با حكومت آخوندي با توجه به حمايت رژيم از تروريسم، برنامة موشك‌هاي باليستيك و فساد حكومتي برگزار كرد.

در اين جلسه، اعضاي برجستة كميته از هر دو حزب، با تأكيد بر اعمال تروريستي رژيم آخوندي و نقض حقوق بشر در ايران، خواهان حسابرسي از رژيم و استمرار تحريم‌ها عليه آن شدند.

اد رويس رئيس كميتة امور خارجي مجلس نمايندگان آمريكا در سخنان افتتاحية خود كه در سايت رسمي اين كميته درج شده، مماشات دولت اوباما را در قبال رژيم، به‌شدت زير ضرب برد و با تأكيد بر اين‌كه اقتصاد رژيم تحت كنترل يك نهاد تروريستي يعني سپاه پاسداران است، گفت: «هرگونه معامله‌يي با (رژيم) ايران تهديد پشتيباني از فعاليت‌هاي غير قانوني جاري (اين رژيم) را در بر دارد».

اد رويس تأكيد كرد كه رژيم ايران اصلي‌ترين منبع نگراني پول‌شويي است و هم‌چنان اصلي‌ترين حكومت حامي تروريسم در جهان است و «تا وقتي تأمين مالي تروريسم و برنامه‌هاي تسليحاتي غير قانوني را متوقف نكند، بايد با آن» به عنوان يك تهديد جهاني برخورد كرد.

اليوت انگل رئيس دموكرات‌ها در كميتة امور خارجي مجلس نمايندگان نيز دربارة خودداري بانك‌ها از معامله با رژيم ايران، گفت: «آنها متوجه تهديدات (موجود) هستند…. و رفتار خطرناك (رژيم ايران) را مي‌بينند…: يك برنامة غير قانوني موشك باليستيك، حمايت از گروه‌هاي تروريستي، نقض حقوق بشر، فساد و پول‌شويي».

وي تأكيد كرد كه بايد هم‌چنان به حسابرسي از رژيم در تمامي اين زمينه‌ها ادامه داد.

ايليانا رزلهتينن رئيس زيركميتة خاورميانه و شمال آفريقا در اظهاراتش بر لزوم جلوگيري از دسترسي رژيم به دلار و سيستم مالي آمريكا تأكيد كرد و اين سئوال را مطرح كرد كه چرا دولت آمريكا، سپاه پاسداران را در ليست گروه‌هاي تروريستي خارجي قرار نداده است؟

برد شرمن از اعضاي برجستة دموكرات كميتة امور خارجي، گفت: «(رژيم) ايران اوباش خود را به سوريه مي‌فرستد و هر هفته صدها نفر را مي‌كشد».

وي اضافه كرد، شركت هواپيمايي ماهان ( متعلق به سپاه پاسداران)، هم‌چنان به‌عنوان يك نهاد تروريستي نام‌گذاري شده است؛ همكارانم به‌زودي نامه‌يي را از من دربارة درخواست از اتحادية اروپا براي قرار دادن ماهان اير تحت تحريم‌هاي تروريستي خود، دريافت خواهند كرد.

هم‌چنين جف دانكن نمايندة جمهوري‌خواه تأكيد كرد، رژيم ايران كه در تروريسم دست دارد، نبايد به دلار دسترسي پيدا كند.

در اين جلسه كارشناسان حاضر نيز تهديدات معامله با يك حكومت تروريستي، فاسد و نقض‌كنندة حقوق بشر را خاطرنشان كردند.

خوان زاراتي رئيس مؤسسة مشورتي مالي FIN و معاون دستيار پيشين رئيس‌جمهور آمريكا

در بخشي از سخنانش دربارة شبكه‌هاي تروريستي رژيم آخوندي، به قتل قاضي شهيد آلبرتو نيسمن در آرژانتين اشاره كرد، و گفت: «دوست و همكار من قاضي آرژانتيني آلبرتو نيسمن… به‌نظرم به قتل رسيد؛ از جمله به اين دليل كه هم دربارة حملات تحت حمايت (رژيم) ايران تحقيق مي‌كرد و هم در اين باره (تحقيق مي‌كرد كه اين رژيم) در كجاي آمريكاي جنوبي و آمريكاي لاتين، حضور دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر