۱۳۹۵ خرداد ۱, شنبه

تداوم تحریمهای اولیه آمریکا و مشکل اروپا



بازگشت بانک‌های اروپا در گرو لغو تحریم‌هاست
تحریم دلاری مانع انجام مبادلات غیردلاری شده

کارشناسان غربی می‌گویند بانک‌های بزرگ انگلیسی تا زمانی که تحریم‌های آمریکا پابرجا هستند از همکاری با رژیم ایران امتناع می کنند.


به نوشته وال استریت ژورنال، مسئول جرائم مالی اتحادیه بانکداران انگلیس که در نشستی در لندن در باره ایران و چشم انداز لغو تحریم‌ها سخنرانی می کرد، گفت: این عملیات اکتشاف طلا که همه انتظارش را داشتند، نیست...صادرکنندگان بزرگ جهانی وقت خود را صرف ورود به این قراردادها نمی‌کنند.

وی افزود: روزی ۱۰ بار با این سؤال مواجه می ‌شود که آیا بانک‌های انگلیسی به ایران باز خواهند گشت یا نه؟ پاسخ این است: ریسک نقض تحریم‌ها همچنان پابرجا بسیار بالاست...با وجود تداوم تحریم‌های اولیه آمریکا، ورود به بازار ایران با ریسک بسیار بالايی همراه‌ است.

مدیر موسسه دچرت ال‌ال‌پی نیز گفت: شرکت‌های انرژی راه‌های برقراری مجدد روابط را بررسی کرده‌اند، اما فعالیت‌ آنها در ایران کاملا محدود است. احتمالا رفتار محتاطانه تا زمانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا، روشنگری بیشتری درباره سیاست خارجی این کشور صورت بپذیرد، ادامه خواهد یافت.


تحریم دلاری مانع انجام مبادلات غیردلاری شده

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفت موانعی که مانع از پیوستن مجدد بانک های ایرانی به سیستم مالی جهانی می شود نشان می دهد که آمریکا به طور کامل به تعهداتش بر اساس برجام عمل نکرده است.

ولی الله سیف که در مصاحبه با گاردین سخن می گفت، افزود: محدودیت در دسترسی ایران به سیستم دلاری مشکلات جدی ای را حتی در مواردی که دلاری تبدیل نمی شود، به وجود آورده است.

وی گفت: اگر ما بخواهیم ریال عمان را به یورو تبدیل کنیم، به دلار نیاز نداریم، اما سیستم به شکلی طراحی شده که (ریال) اول باید به دلار تبدیل شود و سپس به یورو.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر