۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۵, شنبه

کنگره آمریکا - جلسه استماع علیه روابط اقتصادی با رژیم آخوندی



سایت کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا -۲۳ اردیبهشت ۹۵
کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، جلسة استماعی را برای بررسی تهدیدات روابط اقتصادی با حکومت آخوندی با توجه به حمایت رژیم از تروریسم، برنامة موشک‌های بالیستیک و فساد حکومتی برگزار کرد.

در این جلسه، اعضای برجستة کمیته از هر دو حزب، با تأکید بر اعمال تروریستی رژیم آخوندی و نقض حقوق بشر در ایران، خواهان حسابرسی از رژیم و استمرار تحریم‌ها علیه آن شدند.
اد رویس رئیس کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنان افتتاحیة خود که در سایت رسمی این کمیته درج شده، مماشات دولت اوباما را در قبال رژیم، به‌شدت زیر ضرب برد و با تأکید بر این‌که اقتصاد رژیم تحت کنترل یک نهاد تروریستی یعنی سپاه پاسداران است، گفت: «هرگونه معامله‌یی با (رژیم) ایران تهدید پشتیبانی از فعالیت‌های غیر قانونی جاری (این رژیم) را در بر دارد».
اد رویس تأکید کرد که رژیم ایران اصلی‌ترین منبع نگرانی پول‌شویی است و هم‌چنان اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است و «تا وقتی تأمین مالی تروریسم و برنامه‌های تسلیحاتی غیر قانونی را متوقف نکند، باید با آن» به عنوان یک تهدید جهانی برخورد کرد.
الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان نیز دربارة خودداری بانک‌ها از معامله با رژیم ایران، گفت: «آنها متوجه تهدیدات (موجود) هستند.... و رفتار خطرناک (رژیم ایران) را می‌بینند...: یک برنامة غیر قانونی موشک بالیستیک، حمایت از گروه‌های تروریستی، نقض حقوق بشر، فساد و پول‌شویی».
وی تأکید کرد که باید هم‌چنان به حسابرسی از رژیم در تمامی این زمینه‌ها ادامه داد.

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتة خاورمیانه و شمال آفریقا در اظهاراتش بر لزوم جلوگیری از دسترسی رژیم به دلار و سیستم مالی آمریکا تأکید کرد و این سئوال را مطرح کرد که چرا دولت آمریکا، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی خارجی قرار نداده است؟
برد شرمن از اعضای برجستة دموکرات کمیتة امور خارجی، گفت: «(رژیم) ایران اوباش خود را به سوریه می‌فرستد و هر هفته صدها نفر را می‌کشد».
وی اضافه کرد، شرکت هواپیمایی ماهان ( متعلق به سپاه پاسداران)، هم‌چنان به‌عنوان یک نهاد تروریستی نام‌گذاری شده است؛ همکارانم به‌زودی نامه‌یی را از من دربارة درخواست از اتحادیة اروپا برای قرار دادن ماهان ایر تحت تحریم‌های تروریستی خود، دریافت خواهند کرد.
هم‌چنین جف دانکن نمایندة جمهوری‌خواه تأکید کرد، رژیم ایران که در تروریسم دست دارد، نباید به دلار دسترسی پیدا کند.
در این جلسه کارشناسان حاضر نیز تهدیدات معامله با یک حکومت تروریستی، فاسد و نقض‌کنندة حقوق بشر را خاطرنشان کردند.

خوان زاراتی رئیس مؤسسة مشورتی مالی FIN و معاون دستیار پیشین رئیس‌جمهور آمریکا
در بخشی از سخنانش دربارة شبکه‌های تروریستی رژیم آخوندی، به قتل قاضی شهید آلبرتو نیسمن در آرژانتین اشاره کرد، و گفت: «دوست و همکار من قاضی آرژانتینی آلبرتو نیسمن... به‌نظرم به قتل رسید؛ از جمله به این دلیل که هم دربارة حملات تحت حمایت (رژیم) ایران تحقیق می‌کرد و هم در این باره (تحقیق می‌کرد که این رژیم) در کجای آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین، حضور دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر