۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

پلمپ گسترده محل کسب شهروندان بهایی در ارومیه



ماموران اداره اماکن عمومی در شهر ارومیه اقدام به پلمپ بیش از ۲۸ محل کسب شهروندان بهایی کرده اند.

هیچ کدام از ادارات ونهادهای دولتی تاکنون مسئولیت این پلمب را برعهده نگرفته و حتی اداره اطلاعات این شهر نیز پاسخگو نمی باشد ، این در حالی است که اداره اماکن دلیل این پلمپ را اداره

اطلاعات این شهر معرفی کرده است.”

یکی از شهروندان بهایی در رابطه با علت پلمپ این اماکن می گوید :دقیقا معلوم نیست اما آنچه گفته می شود این است که آنها می گویند چرا ما روز تعطیل، تعطیل کرده ایم و این حرفهای آنها در حالی است که هیچ اخطاری در این رابطه نبوده و یکباره طی برگه ای گفته اند که محل کسب شما باید پلمپ شود.

طی روزهای گذشته شهروندان بهایی ساکن ارومیه با مراجعه به دفتر رئیس اماکن، رئیس اصناف استان، استانداری آذربایجان غربی ، دفتر نمایندگان مجلس و همچنین اداره اطلاعات این شهر خواهان توضیح درخصوص اخطار گسترده به شهروندان بهایی این شهر شده بودند که در تمامی این نهاد ها و ادارات دولتی پاسخی از آنها شنیده نشده است.

لازم به یادآوری است که پلمپ محل کسب شهروندان بهایی طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و طبق برگه اخطار همچنان شاهد اینگونه پلمپ ها خواهیم بود.

اسامی صاحبان محل کسب که امروز و در روزهای آینده بر اساس اخطار پلمپ محل کسب آنها پلمب خواهد شد ،داریوش جواهر دوست، سیامک احمدیان، محمدعلی درختی ، فرهاد درگاهی ، قربان نجف زاده ، سلیم نقوی ، پردیس پیروی . عرفان سمندری، ریتا لطیفی ، سیامک عبدی ، الهام عبدی، علی اقدسی ، سیاوش عبدی ،عین اله اقدسی، بنیان مقصودی ، وهاب مقدم ، شهاب نجف زاده، فردین اغصانی، چنگیز شاه محمدی ، فرزاد معبودی ،بهزاد درگاهی،نوید مرغی ، امید لطیفی و ساسان کریمی می باشد.

در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته بود.
خبرگزاری بهایی نیوز پیشتر دلیل پلمپ محل کسب شهروندان بهایی را مقابله نیروهای امنیتی با اعیاد دیانت بهایی در تعطیلی مذهبی ۹ روز دیانت بهایی اعلام کرد و گفت همواره در سالهای گذشته شاهد پلمپ محل کسب شهروندان بهایی و همچنین بازداشت شهروندان بهایی ساکن ایران پس از ایام تعطیلی دیانت بهایی بوده ایم. طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می توانند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر