۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

”ملاها و موشک هایشان“



تد کروز سناتور جمهوریخواه طی مقاله‌یی که روز جمعه 23اردیبهشت با عنوان ”ملاها و موشک هایشان“ در روزنامه نیویورک تایمز درج شده با استناد به گفته معاون ستاد کل نیروهای مسلح رژیم که اعلام کرده بود، «چندی قبل یک موشک بالستیک دیگر را با موفقیت آزمایش کرده است، نوشت: «اگر این گزارش
درست باشد و این موشک میان‌برد 2هزار کیلومتر برد داشته باشد و از دقت هدفگیری بالایی برخوردار باشد؛ تمام خاورمیانه… زیر ضرب موشک های ملاها قرار دارد» .

وی افزود: «اهداف ملاها برای هر کس که چشمی برای دیدن دارد روشن است: رژیم ایران به حرکت خود به سوی دستیابی به نه تنها جنگ‌افزار هسته‌یی بلکه ابزار لازم برای پرتاب آن… ادامه می‌دهد.»

کروز در ادامه نوشت: «این واقعیت باور راسخ باراک اوباما، به این‌که از زمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی، رژیم ایران مسیر اعتدال را بر خلاف خواست تندروها در پیش گرفته است و روحانی و دولت او شریکی قابل اتکا در مذاکرات هسته‌یی هستند، را بیشتر غیرقابل توضیح می‌کند» .

وی در ادامه مقاله خود در نیویورک تایمز می‌نویسد: «در ماههای پس از توافق هسته‌یی ایران با قدرتهای جهانی سپاه پاسداران دست‌کم چهار آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. ملاها با ۱۰۰ میلیارد دلاری که از توافق به دست می‌آورند مشغول خرید شده‌اند و سرانجام سیستم موشکی اس ۳۰۰ ساخت روسیه را تحویل می‌گیرند» .

تد کروز ادامه می‌دهد: ”چه کسی می‌تواند تصاویر ناخوشایند چند ماه پیش ملوانان آمریکایی را زانو زده در مقابل تفنگ شرکای 'میانه‌رو' ما که سر آنها را نشانه رفته بود فراموش کند؟ همین هفته گذشته، خامنه‌ای در دیدار با هیاتی رسمی از رهبران جهاد اسلامی از غزه تأکید کرد که جمهوری اسلامی 'آمریکا را دشمن اصلی… می داند'.

وی هشدار داد: «بس است. سیاست ملاها به گفته خودشان تغییری نکرده است. این همان سیاستی است که به حرکت موسوم به انقلاب ۱۳۵۷ منجر شد و ۵۲ آمریکایی را ۴۴۴ روز گروگان گرفت و انگیزه حملات جنایتکارانه‌ای علیه اسراییلی‌ها و آمریکایی‌ها از بوئنوس‌آیرس تا بیروت و بغداد طی چند دهه پیاپی شد. تنها چیزی که در حال تغییر است ابعاد بالقوه خشونت است» .

تدکروز می‌افزاید: «چند روز پیش وزیر امور خارجه ایران، همتای مورد اعتماد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، علناً در برابر نمایندگان مجلس ایران تأیید کرد که خامنه‌ای گفته است ضربه زدن به آمریکا… هدف اصلی او است 'سکاندار سیاست خارجی کشور' است. به‌عنوان آخرین یادآوری در مورد نحوه نگاه جمهوری اسلامی نسبت به آمریکا، چند روز پیش، امیر حکمتی، تفنگدار دریایی پیشین آمریکا، از حکومت جمهوری اسلامی برای شکنجه او در سال‌های بازداشت در سلول انفرادی به دادگاه شکایت حقوقی کرده است، معقول ترین کار ممکن در حال حاضر روبه‌رو شدن با این واقعیت هر چند ناخوشایند و تقویت توان دفاعی خود و متحدان ما است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر