۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

پل رایان و سناتور جان مک‌کین: لزوم حسابرسی از رژیم تروریستی آخوندها و انتقاد به مماشات اوباما



در پی مصاحبه بن رودز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مجله نیویورک‌تایمز که طی آن به تلاش دولت اوباما برای فریب افکار عمومی بر سر توافق اتمی با رژیم آخوندی اذعان شده، رئیس مجلس نمایندگان و اعضای ارشد سنای آمریکا مماشات آن در قبال رژیم را زیر ضرب بردند و خواهان اعمال قاطعیت و حسابرسی از رژیم آخوندی شدند.

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی مقاله‌یی در ایندیپندنت‌جورنال می‌نویسد: دولت اوباما اساساً مردم آمریکا را در مورد معامله (با رژیم) ایران گمراه کرده و یا حداقل خودش را گمراه کرده است. زیرا آنچه که این دولت در مورد معامله (با رژیم) ایران به ما گفت، در حال افشا شدن است و رژیم (حاکم بر) تهران در تمامیت خود هم‌چنان به حمایت از تروریسم، شلیک آزمایشی موشکهای بالیستیک و نقض حقوق اساسی مردم ایران ادامه می‌دهد.

رئیس کنگره آمریکا در مقاله خود اضافه می‌کند: «پیش از آنکه اوباما دفتر ریاست‌جمهوری را ترک کند، ما باید هر کاری را که می‌توانیم برای جلوگیری از این‌که امتیاز بیشتری به (رژیم) ایران بدهد انجام بدهیم و این شامل مسدود کردن هر گونه تلاش برای آن است که آخوندهای حاکم بر تهران به انجام تجارت خود با دلار بپردازند

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته قوای مسلح سنای آمریکا نیز با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: مقاله مجله نیویورک تایمز یک نگاه آزار دهنده را در مورد دستگاه تبلیغاتی کاخ سفید -که حفظ سناریو و داستانسازی در مورد موضوع اتمی را فراتر از پیشبرد منافع ملی آمریکا قرار می‌دهد-ارائه کرده است. محتوای این داستان‌سرایی به نظر می‌رسد در درجه دوم اهمیت باشد، زیرا این مقاله فاش می‌کند که کاخ سفید فاکتها را کنترل و دستکاری و در برخی موارد تولید کرده است تا توافق غیرمسئولانة اتمی با رژیم ایران را به‌عنوان پیش‌درآمدی برای توجیه کمتر شدن اقدامات آمریکا در خاورمیانه جلوه دهد.

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته قوای مسلح سنای آمریکا می‌نویسد: ”برای مدت هفت سال سیاست سخیف هدایت شده توسط رئیس‌جمهور ما در مورد نقش آمریکا در جهان در قالب «واقعگرایی» لاپوشانی شده است، در حالی‌که مسائل ناشی از مذبذب بودن و بی‌عملی این دولت به‌طور یومیه روشنتر می‌شوند و ما آن را در ماجراجوییهای روسیه و چین، در شکل‌گیری داعش، در حملات تروریستی در اروپا و آمریکا و در صدها هزار کشته در سوریه می‌بینیم امارئیس‌جمهور آمریکا تغییری در سیاست خود ایجاد نمی‌کند و داستان‌سرایی او، بدون تغییر، ادامه یافته است.

در مقاله مجله نیویورک‌تایمز که بخشی از آن به سخنان بن رودز معاون مشاور امنیت ملی دولت اوباما درباره اقدامات دولت اوباما برای توجیه مذاکره با رژیم آخوندی اختصاص دارد، همچنین آمده است: آنچه اغلب آمریکایی‌ها درباره داستان توافق (با رژیم) ایران شنیدند یعنی این‌که دولت اوباما تعامل جدی با مقامات (رژیم) ایران را از سال ۲۰۱۳به‌منظور بهره‌بردن از روی کارآمدن میانه‌روها-یعنی دولت روحانی شروع کرد، این واقعی نبوده و نزدیک‌ترین مشاوران اوباما، همواره بر این باور بودند که او از سال 2012 و حتی از شروع دوران ریاست‌جمهوری‌اش، درپی معامله با (رژیم) ایران بوده است.

بنا‌ به گزارش نیویورک‌تایمز، دولت اوباما از طریق بن رودز که مسئولیت تحریر سخنرانی‌های اوباما، برنامه‌ریزی سفرهای خارجی و استراتژی ارتباطاتی او را بر عهده دارد، یک اتاق عملیات تشکیل داد که کارش جا انداختن و قبولاندن توافق اتمی به کنگره بود و فردی که مسئولیت این بخش را برعهده داشته اذعان می‌کند که برخی از خبرنگاران حامی سیاست مماشات، در عمل به رله‌کننده اخبار منتشر شده از سوی کاخ سفید تبدیل شده بودند.

در مقاله نیویورک‌تایمز بن رودز اذعان می‌کند که خودش هم باور ندارد که کسانی مثل روحانی و ظریف اصلاح‌طلبان واقعی باشند و دولت اوباما هم روی چنین چیزی حساب نمی‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر