۱۳۹۵ خرداد ۱, شنبه

ممانعت از ورود تاجران براي خريد اموال ساكنان ليبرتي به رغم توافق رسمي دولت عراق



در حالي كه هفته گذشته براي دومين بار به ساكنان ليبرتي رسما اطلاع داده شد كه دولت عراق با فروش اموال آنها در ليبرتي موافقت كرده است، روز پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۹۵ (۱۹ مه ۲۰۱۶) هفت تاجر عراقي كه براي خريد اموال مراجعه كرده بودند اجازه ورود
به ليبرتي نيافتند. آنها كه به رغم شرايط دشوار امنيتي عراق به ليبرتي رفته بودند، توسط مأموران كميته حكومتي سركوب، مورد اهانت و بي احترامي قرار گرفته و پس از معطلي زياد مجبور به بازگشت شدند.
براي اولين بار در اسفند ماه به ساكنان اطلاع داده شد كه دولت عراق با فروش اموال آنها در ليبرتي موافقت كرده و فقط خواهان اسامي تجار مي باشد. ساكنان تاكنون پنج ليست تجار عراقي را در اختيار طرف عراقي و سفارت آمريكا و يونامي قرار داده اند، اما در اين فاصله مأموران عراقي از ورود همه تاجران (۲۴ تاجر) جلوگيري كرده اند.
بر اساس طرح مشترك سازمان ملل و سفارت امريكا در عراق در روز ۱۴ شهريور۹۲ كه به تأييد حكومت عراق نيز رسيده بود مي بايست «دولت عراق به ساكنان اجازه فروش اموالشان در هر زماني» بدهد. اما از آن زمان ساكنان نتوانسته اند يك دلار از اموالشان را بفروشند و ۹۹تاجري كه به ليبرتي مراجعه كرده اند اجازه ورود نيافته اند.
روز گذشته مقاومت ايران فاش كرد سردژخيم محمود علوي وزير اطلاعات رژيم آخوندي در سفر خود به عراق به فالح فياض مشاور امنيت ملي عراق و رئیس كميته سركوب ساكنان ابلاغ كرده كه رژيم ايران با فروش اموال مجاهدين در كمپ ليبرتي مخالف است و قرار شده است فالح فياض در يك ظاهر سازي در برابر ملل متحد اجازه دهد فقط اقلام محدود و جزئي از اموال ساكنان به فروش برسد به نحوي كه از اين طريق درآمدي براي مجاهدين حاصل نشود. مأموران عراقي با ممانعت از فروش اموال كه لازمه تأمين هزينه پروسه باز اسكان است در اين پروسه اخلال مي كنند. اين ممانعت در عين حال زمينه سازي براي سرقت و غارت سيستماتيك اموال نيز مي باشد.
كنگره آمريكا در قطعنامه یی كه در روز ۲۹ ارديبهشت در كميته خارجي مجلس نمايندگان به اتفاق آرا به تصويب رسيد با تأكيد بر اينكه «ساكنان تحت موافقتنامه یی كاملاً مشخص مبني بر حفظ حق مالكيت خود، لوازم و متعلقات ارزشمند خود را در كمپ اشرف به جا گذاشتند»، ”از دولت آمريكا مي خواهد كه با دولت عراق كار كند تا همه تلاشهاي لازم براي همكاري با ساكنان كمپ ليبرتي را براي دسترسي و توانايي فروش داراييها و اموال باقي مانده خود در كمپ اشرف و كمپ ليبرتي به منظور پرداخت مخارج زندگي و بازاسكان خود به خارج از عراق را به عمل بياورد».
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر