۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

انعکاس ملاقات رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با جرج صبرا عضو ائتلاف ملی و نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه



ملاقات خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و جرج صبرا عضو ائتلاف ملی و نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه در رسانه‌های عربی، از جمله لبنان و مصر مورد توجه قرار گرفت.

ازهار الاخباریه مصر نوشت: «جرج صبرا عضو ائتلاف ملی و نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه و از رهبران حزب دموکراتیک خلق سوریه روز پنجشنبه 12می با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب

مقاومت ایران در مقر شورای ملی مقاومت در اورسورواز ملاقات کرد. قبل از شروع ملاقات، مریم رجوی و جرج صبرا به نماد شهدای انقلاب سوریه و مقاومت قهرمانانه مردم سوریه ادای احترام کرده و تاج گلهایی به نماد شهدا نثار کردند.

در جریان این ملاقات جرج صبرا تأکید کرد که نبرد خلقهای سوریه و ایران برای سرنگونی رژیمهای ترور و کشتار در دمشق و تهران، نبردی واحد است و مقاومت ایران و انقلاب سوریه اهدافی مشترک و ارزشهای مشترک عمیق و دشمنی واحد و همچنین نبردی واحد برای آزادی و کرامت دارند.

خانم رجوی مواضع قاطع جرج صبرا در مقابل دیکتاتوری بشار اسد را ستود و گفت: همبستگی مشترک و قرار داشتن انقلاب و مردم سوریه با مقاومت ایران در سنگری واحد، سقوط باندهای حاکم در دمشق و تهران را تسریع و تسهیل می‌کند و این باعث ذخیره خونهای بسیاری از دو ملت می‌شود.

مرکز اطلاع‌رسانی عربی کلانسی نیوز مصر به ملاقات جرج صبرا و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اشاره کرد و نوشت: «جرج صبرا عضو ائتلاف ملی و نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه در این ملاقات گفت: جنایتهای نظام اسد و نظام آخوندی ایران در حق مردم سوریه قوای انقلاب را تضعیف نخواهد کرد و در مذاکرات ژنو کوتاه نخواهد آمد، و اصرار بر سقوط نظام اسد و نیل به آزادی و کرامت را افزایش خواهد داد.

این منبع افزود: «از طرف دیگر خانم رجوی مواضع قاطع انقلاب سوریه در قبال دیکتاتوری بشار اسد را تقدیر و اشاره کرد که شکستهای مفتضحانه‌یی که سپاه پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان مزدور آن در حلب متحمل شدند، تأکیدی است بر این‌که نظام آخوندی در بدترین مرحله حیات خود قرار دارد و سرنوشتی در برابر مقاومت مردم و انقلاب سوریه جز شکست خفت‌بار ندارد. »

همچنین شبکه نافذة لبنان نیز این ملاقات را منعکس کرد و نوشت: «جرج صبرا با خانم مریم رجوی ملاقات کرد. در این ملاقات جرج صبرا گفت: 50سال است که سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران در مقابله با نظام آخوندی مبارزه می‌کنند که درسها و عبرتها و تجارب مفیدی دارند که مورد احترام و تقدیر برای مقابله با دو نظام دیکتاتوری و سرنگونی آنها می‌باشد و طی 5سال گذشته، بشار اسد و رژیم آخوندی از هیچ‌گونه جنایتی در حق مردم سوریه فروگذار نکرده‌اند، از کشتن زندانیان در زیر شکنجه تا کشتار شهروندان بیگناه با سلاح شیمیایی و بشکه‌های انفجاری و تا کشتن با گرسنگی دادن و کوچ و آواره نمودن مردم در شدت سرما. وی تأکید کرد که مردم سوریه پرچم سفید تسلیم را بلند نکرده و نخواهند کرد، بلکه مبارزه خود را برای سرنگونی بشار اسد ادامه می‌دهند و انقلاب سوریه برای پیروزی به پیش می‌تازد و هرگز به عقب نگاه نخواهد کرد».

خانم رجوی نیز در این دیدار مواضع قاطع جرج صبرا در مقابل دیکتاتوری بشار اسد را ستود و گفت: ما در مقاومت ایران در تمامی لحظات درد و محنتی که با آن مواجه هستید، با شما هستیم. کما این‌که پیروزیهای شما را نیز پیروزی مردم و مقاومت ایران می‌دانیم. ما معنی پایداری و مقاومت مردم و انقلاب سوریه را درک می‌کنیم و همچنین مقاومت حلب قهرمان که افتخار بشریت معاصر و نمادی جاوید است و همچنین اصرار بر شکست دیکتاتوری و استبداد و نابودی آنها و نیل به آزادی را مقاومت فراموش نمی‌کند» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر