۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

فاکس نیوز: دخالتهای رژیم ایران و ادامه فاجعه انسانی در سوریه



تلویزیون فاکس‌ نیوز آمریکا طی گزارشی از دخالتهای رژیم آخوندی در سوریه به افشاگریهای اخیر مقاومت ایران درباره ابعاد حضور نظامی سپاه خامنه‌ای در این کشور پرداخت؛ بخش‌هایی از این گزارش و مصاحبه فاکس‌ نیوز با جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در ملل متحد، در زیر آورده شده است.

گوینده فاکس: (رژیم) ایران و ادامه فاجعه انسانی در سوریه. مشخص می‌شود که دخالت (رژیم) ایران در سوریه بسا عمیق‌تر و گسترده‌تر از آن است که ما می‌دانستیم. این گفته گروه اصلی اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران است که با انتشار تصاویر ماهواره‌یی و ویدئویی می‌گوید، اینها چندین پادگان جدید، مراکز کنترل و پادگانهای نظامی سپاه پاسداران (رژیم) ایران است؛ همه اینها پایگاههای نیروهای سپاه پاسداران است که بر روی زمین برای بشار اسد می‌جنگند.

... مریم رجوی (رئیس‌جمهور برگزیده) شورای ملی مقاومت ایران این وضعیت را نبردی بین دیکتاتوری و استبداد با دموکراسی توصیف می‌کند. او درباره تحولات جاری می‌گوید:
«پایداری حلب قهرمانانه و موجب افتخار بشریت است. این یک الگوی جاودانه و فراموشی‌ناپذیر از مقاومت، استقامت و پایداری یک ملت برای رسیدن به آزادی است... رژیم ایران یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های حیات خود را طی می‌کند و محکوم به تحمل شکستی ذلت‌بار است» .

سفیر جان بولتون در مصاحبه با فاکس‌ نیوز با تأکید بر این‌که رژیم آخوندی از بدو شروع انقلاب سوریه به پشتیبانی از اسد پرداخت، گفت رژیم اسد بدون پشتیبانی رژیم ایران و روسیه، مدتها قبل سقوط می‌کرد.

جان بولتون اضافه کرد: این تصاویر و آن چه که شورای ملی مقاومت ایران منتشر ساخته نشان می‌دهد که دخالت (رژیم) ایران در سوریه، رژیم اسد را تقویت کرده است و این دخالتها بسیار عمیق و گسترده است. آنها نیروهای سپاه پاسداران هستند؛ حتی از ارتش منظم هم نیرو آورده است و علاوه بر اینها از گروه‌های شبه‌نظامی حتی از پاکستان و از حزب‌الله لبنان نیز نیرو آورده و (آنها را) مستقیماً به منازعه سوریه وارد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر