۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

واکنش شدید مهره‌های باند خامنه‌ای به سخنان آخوند روحانی در سمنان



سخنرانی آخوند روحانی در سمنان که در آن با حمله به باند رقیب گفته بود برجام دستاوردهای فراوانی داشته، با واکنش شدید مهره‌های باند خامنه‌ای مواجه شد.

همچنین اظهارات کوثری مبنی بر این‌که چین ساخت رآکتور جدید اراک را قبول نکرده نیز سوژه دیگری از بحران درونی رژیم بر سر زهر اتمی است.


پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در کیهان، گفت: مگر دستاورد برجام «جن» است که هیچ کس نمی‌تواند آن را ببیند؟

وی افزود: از برجام نه فقط در عرصه واقعیات غیر از خسارت محض و تحقیر (نظام) چیزی دیده نمی‌شود، بلکه دولتمردان نیز بر ناکامی برجام تأکید می‌ورزند. (منبع: فارس ۳/۲/۹۵)

کیهان خامنه‌ای نیز در یادداشت روز خود در پاسخ به آن بخش از سخنرانی روحانی که گفته بود در دوران ریاست‌جمهوری پاسدار احمدی‌نژاد نظام به قرن نوزدهم برگشته، نوشت: برخی زمزمه‌ها از معامله بر موضوعات موشکی و دفاعی است. این چه تجارتی است که هر چه هزینه پرداخت می‌کنیم، سودی عاید نمی‌شود؟ تجارت برد- برد تبدیل به «خسارت محض» شده است. (منبع: کیهان ۴/۲/۹۵)

نقوی، عضو حذف شده مجلس ارتجاع گفت که روحانی و دولت درباره نتایج برجام، تناقض‌گویی می‌کنند. وقت آن رسیده که دولت به‌ویژه حسن روحانی چشمهایشان را به واقعیت باز کنند.

وی با اشاره به ادعای گشایش از سوی آخوند روحانی افزود: در میدان عمل خبری از لغو تحریم‌ها نیست. (منبع: فارس ۳/۲/۹۵)

زاکانی، عضو مجلس ارتجاع هم در سخنرانی خود در نمایش جمعه تهران گفت: برای برجام به‌دنبال محصولی بودیم و دلیلی داشت، بالاترین دلیل آن را (خامنه‌ای) رفع تحریم‌ها بیان کرد، اما این مهم اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها از طریق ایجاد تشدید فشار، راه همواری برای برجام‌های2 و 3 فراهم می‌کنند... آنان می‌خواهند مسیری را دنبال کنند که تحریم را به‌عنوان اهرمی بالای سر ما نگه دارند. (منبع: کیهان ۴/۲/۹۵)

پاسدار کوثری، عضو حذف شده مجلس ارتجاع اعلام کرد که چین ساخت رآکتور جدید اراک را قبول نکرده است. وی گفت: با گذشت سه ماه از برجام هیچ تحول اقتصادی مشاهده نمی‌شود. رآکتور اراک نباید برداشته می‌شد، مگر این‌که رآکتور جدید ساخته و کار گذاشته می‌شد که متأسفانه هنوز توافقی نشده چین قبول نکرده و این تخلف است. (منبع: فارس ۳/۲/۹۵)

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود نوشت: اظهارنظرهای ضد و نقیض اعضای دولت، واقعیتهای ملموس جامعه و استمرار مشکلات اقتصادی، همه و همه نشان از این دارد که برجام در حال حرکت به سمت یک شکست زود هنگام است. (منبع: فارس ۳/۲/۹۵)

یک رسانه‌ باند خامنه‌ای نیز در پاسخ به سخنرانی روحانی حرفهای شهریورماه ترکان معاون وی را که گفته بود دولت با هر روز تأخیر در اجرای برجام 100میلیون دلار ضرر متحمل می‌شود را یادآوری کرد و نوشت: اگر این ادعا درست است، خوب است روحانی به جای شمارش ماههای گذشته برجام؛ سود روزانه 100 میلیون دلاری که به‌خاطراجرایی شدن برجام عاید (نظام) می‌شود را به مردم نشان دهند. پول سه ماه بالغ بر 9میلیارد دلار می‌شود که روحانی آن را گزارش کند. (منبع:‌رجانیوز ۱/۲/۹۵)

آخوند کعبی، عضو خبرگان ارتجاع، گفت: ما باید در قبال این مسأله واکنش نشان دهیم. یپلمات‌های ما می‌گویند ما در مسأله برجام خوب پیش می‌رویم در حالیکه برجام سود و منفعت ملموسی نداشت. (منبع: فارس ۴/۲/۹۵)

انبارلویی، از سرکردگان باند مؤتلفه، با اشاره به این‌که حکم اخیر دیوان عالی آمریکا بی‌سابقه است، افزود: این حکم اقدامی «بدتر از تحریم» است. وادادگی دولت موجب گستاخی آمریکا شده است. (منبع: فارس ۴/۲/۹۵)

پاسدار جوانی، مشاور نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در سپاه پاسداران گفت: «آمریکا در شرایط پسابرجام» در تلاش است هم «ساختار تحریم را حفظ کند» و هم از «اموال بلوکه شده» نظام برداشت کند. (منبع: فارس ۴/۲/۹۵)

آصفری، عضو شکست خورده مجلس ارتجاع در نمایش انتخابات گفت: حکم دادگاه آمریکایی در مصادره 2 میلیارد دلار اموال بلوکه‌ ایران عین غارت است... رفتارهای این روزهای آمریکا در پسابرجام ناشی از خوش‌بینی‌های ما نسبت به آمریکاست. (منبع: فارس ۳/۲/۹۵)

یک سرکرده بسیج نیز گفت: دولت به‌ جای تعریف از برجام از غارت اموال (نظام) توسط آمریکا جلوگیری کند. (منبع: فارس ۳/۲/۹۵)

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود نوشت: از دولت می‌خواهیم لااقل با اتخاذ موضعی قاطع، نگذارد غارت اموال (نظام) توسط آمریکا باب شود. (منبع: فارس ۳/۲/۹۵)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر