۱۳۹۵ اردیبهشت ۴, شنبه

آمریکا: از فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران نگران هستیم

 
بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: رژیم ایران در برابر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس موضعی مداخله‌جویانه دارد. ما هم مانند این کشورها در مورد برنامه موشکهای بالستیک رژیم ایران، فعالیتهای بی‌ثبات کننده آن در منطقه و حمایت مستمر تهران از تروریسم نگران هستیم.
معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا افزود ما از ظرفیتهای دفاعی برای مبارزه با اقدامهای رژیم ایران استفاده می‌کنیم.

کمیته ملی جمهوریخواهان آمریکا نیز آزمایشهای موشکی ایران را محکوم کرد. این کمیته چند قطعنامه صادر کرد که در یکی از این قطعنامه‌ها آزمایش موشکهای بالستیک رژیم ایران محکوم شده است.
 
بیشتر بخوانید :

باراک اوباما: پوتین و رژیم ایران حامیان اصلی یک رژیم جنایتکار در سوریه هستند

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلستان شب گذشته در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی شرکت کردند.
در این کنفرانس مطبوعاتی باراک اوباما از انگلستان خواست در اتحادیه اروپا بماند.

وی گفت: «یک اروپای قوی، تهدیدی برای قدرت رهبری جهانی انگلستان نیست، بلکه آن را تقویت می‌کند». شهروندان انگلیسی روز ۲۳ ژوئن در یک همه‌پرسی درباره ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا یا خروج از آن تصمیم می‌گیرند

باراک اوباما در مورد سوریه نیز گفت: «من در مورد آتش‌بس که پایدار بماند یا خیر نگرانم، به‌خاطر داشته باشید من همواره نسبت به اعمال و انگیزه‌های پوتین در داخل سوریه مشکوک بودم، او در کنار رژیم ایران حامیان اصلی یک رژیم جنایتکارند که من معتقد نیستم بتواند مجدداً در درون کشور خود مشروعیت کسب کند، زیرا او مردم بسیاری را به قتل رسانده است».

مخالفت اعضای کنگره آمریکا با دادن امتیازهای اقتصادی به رژیم ایران

شماری از نمایندگان با نفوذ کنگره آمریکا به جان کری هشدار دادند برای کمک به رژیم ایران برای بهره‌برداری اقتصادی از برجام زیاده‌روی نکند.
کوین مک کارتی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان نیز در توئیتر خود نوشت: آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند به رژیم ایران اجازه دسترسی به دلار بدهد.

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان گفت: دولت آمریکا نباید امکان دسترسی مستقیم یا غیرمستقیم رژیم ایران به بازار مالی آمریکا و دلار را فراهم کند.

الشرق‌الأوسط: رژیم ایران هزینه تروریسم را پرداخت می‌کند

روزنامه الشرق‌الأوسط با عنوان ”رژیم ایران هزینه تروریسم را پرداخت می‌کند: دو میلیارد دلار غرامت به قربانیان تروریسم در بیروت، الخبر و قدس “نوشت: ”دادگاه عالی قانون اساسی آمریکا با صدور حکمی رژیم ایران را ملزم به پرداخت دو میلیارد دلار (از داراییهایی مسدود شده در بانکهای آمریکا به قربانیان عملیات تروریستی کرد که تحت حمایت مالی تهران صورت گرفتند. … “.
تئودور اولسون، وکیل مدافع خانواده‌های آمریکایی گفت: ”ما از حکم دادگاه عالی خوشحالیم زیرا خواسته بیش از یک‌هزار نفر از قربانیان تروریسم ایران و خانواده‌های آنها را محقق می‌کند که سالها در انتظار به دست آوردن عدالت بودند“.
 
 

استقبال نمایندگان کنگره از تصمیم دیوان عالی آمریکا برای پرداخت غرامت دو میلیارد دلاری توسط رژیم ایران

نمایندگان کنگره آمریکا از تصمیم دیوان عالی آمریکا د‌ر روز چهارشنبه اول اردیبهشت به‌منظور برداشت حدود 2 میلیارد دلار از دارایی‌های مصادر‌ه شده رژیم ایران برای پرداخت به خانواده‌های قربانیان تروریسم استقبال کردند.
سناتور مارک کرک نماینده‌ ایالت ایلینوی، ایلیانا رزلهتینن، نماینده ایالت فلوریدا، پاتریک میهان، نماینده پنسیلوانیا در مصاحبه با واشینگتن‌فری‌بیکن تصمیم دیوان عالی را مورد ستایش قرار داده‌اند.

میشل مک‌کاول، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در بیانیه‌یی از این تصمیم استقبال کرد.

این حکم در سال 2014 تأیید و قرار شد جهت پرداخت غرامت، نزدیک به 2 میلیارد دلار از محل مبالغ بلوکه‌شده بانک مرکزی رژیم ایران برداشت شود. این مبلغ در حال حاضر در حسابی در سیتی بانک نیویورک نگهداری می‌شود.
 

حکم دیوان عالی آمریکا: رژیم ایران باید دو میلیارد دلار به قربانیان تروریسم در آمریکا بپردازد

دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95حکم داد که دو میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده رژیم ایران باید به خانواده‌های قربانیان آمریکایی تروریسم این رژیم پرداخت شود.
این حکم شامل خانواده‌هایی می‌شود که بستگانشان در جریان بمب‌گذاریهای سال 1983 در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت و سایر حملات تروریستی رژیم ایران کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویتر گفت: این حکم با رأی مثبت 6قاضی در مقابل رأی منفی دو قاضی از قضات دیوان عالی و برخلاف درخواست تجدیدنظر بانک مرکزی رژیم ایران صادر شده است.

دیوان عالی آمریکا گفته است کنگره با تصویب لایحه‌یی در سال 2012 حق دادگاههای آمریکایی را در زمینه پذیرش شکایت خانواده‌های قربانیان تروریسم رژیم ایران به‌رسمیت شناخته است

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر