۱۳۹۵ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

حمایت ایران از تروریسم محور نشست کشورهای خلیج با آمریکا خواهد بود



در حالی که کشورهای همکاری خلیج برای برگزاری کنفرانس آمریکایی - خلیجی که قرار است روز پنجشنبه 21 آوریل در ریاض برگزار شود، خود را آماده می کنند، دکتر عبداللطیف الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج با تاکید بر اهمیت این نشست،
گفت:«این نشست با هدف مستحکم‌تر کردن روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج و و ایالات متحده برگزار شده است».
الزیانی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، گفت:«حفظ امنیت و ثبات کشورهای منطقه خلیج محور اصلی این نشست خواهد بود».
وی افزود:«رهبران شورای همکاری خلیج به صورت شفاف، جامع و در سطحی گسترده در باره دخالت ایران در امور داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج و کشورهای منطقه، ادامه حمایت و پشتیبانی تهران از سازمان‌های تروریستی، با رئیس جمهور آمریکا بحث و گفت وگو خواهند کرد.

الزیانی اظهار داشت:«این اجلاس همچنین به بررسی وضعیت سیاسی و امنیتی کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، لیبی، عراق و تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای و بین المللی است.

برآشفتگي سردژخیم قوه‌ قضائیه و حملات تند به عربستان و آمریکا
رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی گفته که «عربستان با کارنامه سیاه تجاوز به یمن و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه حق اظهارنظر درباره ایران را ندارد و ایران و حزب‌الله لبنان افتخار جهان اسلام» هستند.

به گزارش دیگربان، آخوند صادق لاریجانی٬ این مطلب را در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول و مواضع «ضد ایرانی» برخی از اعضای این سازمان بیان کرده است.
وی گفته «جای تعجب و تأسف است سازمانی که برای مقابله با رژیم صهیونیستی پدید آمد، امروز کشورهایی را که در صف مقدم مقابله با این رژیم هستند هدف قرار داده است.»
لاریجانی اضافه کرده «جای تأسف است که عربستان با لابی‌های خود علیه ایران و حزب الله لبنان که افتخار جهان اسلام در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی هستند٬ موجب صدور چنین بیانیه‌ای می‌شود.»
رئیس قوه قضاییه همچنین گزارش سالیانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره حقوق بشر را «حاوی ادعاهای دروغ علیه جمهوری اسلامی» دانسته و آن را محکوم کرده است.
وی افزوده «آمریکایی‌ها بار دیگر نشان دادند که در همه ساحت‌ها ظالم و بد عهداند و از طرح و نشر سخنان دروغ و سخیف هیچ ابایی ندارند.»
لاریجانی اضافه کرده که در این گزارش «توهین‌های ناروا و ادعاهای رکیک و نادرستی علیه جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه» مطرح شده است.
رئیس قوه قضائیه در بخش‌های دیگری از سخنان خود انتقاد‌های تندی متوجه آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور کرده و از مقام‌های دولتی ایران خواسته به «ادعاهای دروغ» این گزارش پاسخ دهند.

در همین حال پاسدار محسن رضایی برآشفتگی رژیم آخوندی از بیانیه سازمان همکاری اسلامی را به نمایش گذاشت و گفت: ”در تاریخ این اجلاس چنین اهانتی به ایران نشده بود “.
سرکرده سابق سپاه پاسداران روز دوشنبه30فروردین در یادداشتی در اینستاگرام خود مدعی شد: «عربستان با فشار و خرج میلیون‌ها دلار که نمونه آن کمک 700 میلیون دلاری به مالزی بود، چهار بند را در بیانیه پایانی علیه ایران اضافه کرد».
سازمان همکاری اسلامی در اجلاس خود در استانبول ترکیه طی بیانیه‌یی دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه را محکوم کرد و خواستار توقف حمایت این رژیم از تروریسم شد. آخوند روحانی تحمل این ضربه کاری را نداشت و در اجلاس پایانی سران سازمان همکاری اسلامی شرکت نکرد.

بیشتر بخوانید:
آسوشیتدپرس: در بیانیه سازمان همکاری اسلامی رژیم ایران در کنار داعش محکوم شد
آسوشیتدپرس گزارش داد: در بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی در روز جمعه، شبه‌نظامیان داعش و رژیم ایران و دست نشاندگانش در منطقه، قویاً محکوم شدند.
در این بیانیه هم‌چنین از دخالتهای رژیم ایران و ادامه حمایتش از تروریسم نه تنها در سوریه بلکه در بحرین، یمن و سومالی ابراز انزجار شده است.
آسوشیتدپرس افزود: ”در حاشیه این اجلاس قدرتهای سنی منطقه یعنی ترکیه و عربستان یک یادداشت تفاهم برای ایجاد یک شورای همکاری دوجانبه امضا کردند. ... .
حمله باند مـؤتلفه به حسن روحانی به‌خاطر قطعنامه پایانی اجلاس سازمان همکاری اسلامی در ترکیه
حمیدرضا ترقی از گردانندگان باند مؤتلفه با سوز و گداز از بیانیه سازمان همکاری اسلامی علیه رژیم آخوندی گفت: ”سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس سازمان همکاری اسلامی، انقلابی نبود، وی در متن سخنرانیشان گفت که ما مشکل عربستان نیستیم و مشکل عربستان هم ما نیستیم در حالی که این تحلیل کاملاً غلط است. سخنرانی روحانی بر اساس کدام تحلیل تنظیم شده بود که گفت عربستان مشکل ما نیست؟ هم عربستانیها مشکل خودشان را ایران می‌دانند و هم ایران مشکل خود را عربستان می‌داند لذا این تحلیل‌های انفعالی نتیجه‌اش همین می‌شود که قطعنامه‌های ضدایران را صادر کنند.
وی که روز شنبه 28فروردین با خبرگزاری بسیج مصاحبه می‌کرد، در واکنش به بندهای بیانیه پایانی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی علیه رژیم آخوندی و حزب الشیطان لبنان گفت: ”از قبل پیش‌بینی می‌شد که در این اجلاس این چنین بیانیه‌یی صادر شود و مقدمات آن را از قبل فراهم کرده بودند و وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی از پیش‌نویس آن مطلع بود“.
حمیدرضا ترقی درباره مواضع ذلت‌بار رژیم آخوندی در قبال عربستان گفت: ”امروز عربستان حتی به مسئول حج و زیارت ما ویزا نمی‌دهد و به وزیر ما برای پیگیری وضعیت کشته شدگان منا ویزا نمی‌دهند که به عربستان برود. این‌گونه رفتارها ناشی از موضع‌گیری انفعالی دولت در قبال عربستان است؛ دولت جمهوری اسلامی تا کی می‌خواهد تحقیر شدن توسط عربستان را تحمل کند؟ دولت باید شدیداً در اتخاذ موضع‌گیریش نسبت به عربستان تجدید نظر کند“.
عضو باند مؤتلفه افزود: ”دولت هنگامی که از پیش‌نویس قطعنامه مطلع شد باید اجلاس را ترک می‌کرد نه این‌که بعد از مطلع شدن از پیش‌نویس و حتمی شدن قطعنامه‌ها علیه ایران، اجلاس را ترک کند“.
مصاحبه با دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در مود شکست رژیم ایران در کنفرانس استانبول
در ارتباط با بیانیه محکومیت رژیم آخوندی در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی دکتر سنابرق زاهدی، مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت طی مصاحبه‌یی با سیمای آزادی گفت:
با سلام و درود به همه هموطنان عزیز،
... در واقع بیانیه سازمان همکاری اسلامی در 218ماده تنظیم شده. این مواد همه مسائل کلیه کشورهای جهان اسلام را در بر می‌گیرد. این سازمان در برگیرنده 57کشور اسلامی و در واقع دومین مجموعه کشورهای جهان بعد از سازمان ملل‌متحد هست که یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر مسلمان در سراسر جهان را در بر می‌گیرد.
در بیانیه پایانی این کنفرانس که طی امروز و دیروز در استانبول در ترکیه جریان داشت، در واقع 218ماده به تصویب رسید که 4ماده آن به‌طور مشخص در مورد رژیم آخوندی هست. در این چهار ماده شاید هم پنج ماده، یعنی در واقع ماده 30 تا 34 که در این مواد در واقع رژیم آخوندی و دخالتهایش در کشورهای دیگر و عدم رعایت قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی توسط این رژیم محکوم شده توسط کنفرانس اسلامی و به‌طور مشخص در ماده 33 با تصریح گفته شده که دخالتهای ایران را در همه کشورهای منطقه محکوم می‌کند. در ماده 105 در واقع کارهای تروریستی حزب‌الله را محکوم کرده. فکر می‌کنم در واقع بار دیگر محکوم کردن رژیم هست.

نکته مهم در مورد این محکومیتها این هست که این برای اولین بار هست در تاریخ 37ساله حکومت آخوندی که کشورهای اسلامی این رژیم را به این ترتیب محکوم می‌کنند و این محکومیت را اگر بخواهیم در واقع تفسیر بکنیم به نوعی به قول معروف بانک ولایت‌فقیه را به این ترتیب زدند. برای این که آخوندها و رژیم ولایت‌فقیه خودش را متولی اسلام می‌داند. خامنه‌ای خودش را مرجع تقلید شیعیان خارج ایران می‌داند و ولی امر مسلمین جهان خودش را می‌داند، بنابراین الآن می‌بینیم که تمامی کشورهای اسلامی جهان بلا استثنا تمام دخالتهای رژیم و کارهای تروریستی رژیم را محکوم می‌کنند و نقض قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی در حمله به سفارتها و این نوع حرکات تروریستی را محکوم می‌کنند و هم‌چنین در واقع دست نشانده رژیم یا بخشی از سپاه پاسداران که اسمش حزب‌الله هست، کارهای اون را هم محکوم می‌کنند و بنابراین دیگه شرکت یا عدم شرکت روحانی و ظریف امروز در روز دوم کنفرانس شرکت نکردن این هیچ مضمون سیاسی جز تأیید همین واقعیت، واقعیت سرسخت علیه رژیم هیچ تفسیر دیگری برنمی دارد و به این ترتیب می‌شود گفت که برای اولین بار یک ضربه کاری، یک ضربه در واقع بسیار بسیار سنگین رژیم آخوندی دریافت کرده و قدم بعدی این ضربه منطقاً اخراج این رژیم جنایتکار از سازمان کشورهای همکاری اسلامی هست و به‌خاطر این که واقعیت این هست که این رژیم هیچ هیچ نورم و قاعده و منطقی نه بین‌المللی و نه اسلامی را در رابطه با کشورها به‌رسمیت نمی‌شناسد و همان حقایقی که مقاومت ایران سالهای سال بر این پای می‌فشردند، این حقیقت در واقع با این بیانیه پایانی و محکومیت به‌اصطلاح قاطعانه رژیم آخوندی مهر تأیید خورد و انشاءالله که در گامهای بعدی با جسارت و جرأت بیشتر رژیم از این سازمان طرد بشود و در واقع کرسی نمایندگی مردم ایران به‌عنوان یک کشور اسلامی بزرگ به نمایندگان حقیقی این مردم واگذار بشود.
اهمیت تاریخی منزوی کردن رژیم ایران در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول
تلویزیون الجزیره گزارش داد: حسن روحانی در دومین روز از اجلاس استانبول شرکت نداشت چرا که 4 محور از بیانیه پایانی بیانیه به فرقه‌گرایی، دخالت در کشورهای خارجی، عدم پایبندی به حسن همجواری و دخالتهای این رژیم در عربستان سعودی و هدف قرار دادن سفارت عربستان سعودی اشاره روشنی داشت.
مدیر نشریه عکاظ سعودی به تلویزیون الجزیره گفت بدون مبالغه این اجلاس تاریخی است چرا که در آن سران کشورهای اسلامی توانستند دوستان واقعی امت اسلامی را بشناسند و بدانند چه کسانی دشمنان آنها هستند.
او با اشاره به آخوند حسن روحانی گفت: در این اجلاس مشخص شد کسانی که لباس اسلامی می‌پوشند ولی با ایجاد فتنه فرقه‌گرایی از انهدام آن فروگذار نمی‌کنند و از تروریسم حمایت می‌کنند دشمنان اسلام هستند.
مدیر نشریه عکاظ اضافه کرد اجماعی که در این اجلاس برای منزوی کردن رژیم ایران و محاصره این رژیم و صدور 4 محور علیه آن صورت گرفت، اهمیتی تاریخی به آن می‌دهد.
او گفت: رئیس‌جمهور رژیم ایران از شرکت در جلسه پایانی کشورهای اسلامی فرار کرد چرا که شجاعت و توان آن را نداشت که با این اجلاس همکاری کند.
چرا که پادشاه عربستان کشورهای اسلامی را در مقابل مسئولیتهایشان قرار داد.
رژیم ایران در میان کشورهای خلیج فارس و کشورهای عرب منزوی شده و امروز هم حسن روحانی در این اجلاس اسلامی منزوی باقی ماند.
آخوند روحانی در اجلاس نهایی کنفرانس استانبول شرکت نکرد
آخوند حسن روحانی و ظریف در نشست نهایی کنفرانس استانبول شرکت نکردند. منابع حکومتی با سوز و گداز نوشتند وجود بندهایی علیه رژیم در بیانیه پایانی علت غیبت آخوند روحانی در جلسه پایانی نشست سران همکاری اسلامی در استانبول است. از جمله تلویزیون رژیم گفت:
رئیس‌جمهور و هیأت همراه به علت بندهای ضدایرانی در اختتامیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت نکردند.
اجلاس سازمان همکاری اسلامی در ترکیه و سوز و گداز نمایندگان خامنه‌ای در نمایش جمعه
در نمایشهای جمعه اغلب شهرها سوز و گداز گماشته‌های خامنه‌ای از شکست سفر آخوند روحانی به استانبول همراه با دجالگریهای آخوندی ادامه داشت.
آخوند دری نجف آبادی در نمایش جمعه اراک گفت: امروز این سازمان به محل تاخت و تاز آل سعود و اسراییل و اردوغان علیه ایران تبدیل شده است. دشمنان ما هر روز با همکاری آل سعود و صهیونیستها علیه ایران، حزب‌الله، مقاومت و ملتهای مظلومی هم‌چون یمن و عراق و سوریه توطئه کرده و دلارهای نفتی را در این راه صرف می‌کنند.
آخوند اعرافی در نمایش جمعه قم گفت: در کنفرانس اسلامی در غیاب ایران مواردی برای تعرض به حزب‌الله و مقاومت اسلامی قرار داده‌اند که جای تأسف دارد. امروز با کمال وقاحت جریانی که اسلام را مورد تخریب قرار داده است برای جریانهای مقاومت منطقه فتنه‌انگیزی می‌کند.
آخوند حیدری در نمایش جمعه اهواز گفت: کنفرانس کشورهای اسلامی به کنفرانسی بی‌بخار و حتی مضر برای کشورهای اسلامی تبدیل شده است و امیدوارم مردم اسلام بیدار شوند و این افراد مزدور را از حاکمیت در این کنفرانس بردارند.
در شهر ری آخوند شاهچراقچی از محکومیت حزب‌الشیطان لبنان سوز و گداز کرد و افزود: اگر سازمان کنفرانس اسلامی به منافع جهان اسلام می‌اندیشید می‌بایست گروهک داعش و کشورهای حامی آن را محکوم می‌کرد.
آخوند نمازی نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در کاشان با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در ترکیه گفت: در اجلاس این سازمان به‌اصطلاح اسلامی، مواردی علیه اسلام به تصویب رسید که بسیار تلخ بود. جمهوری اسلامی و هیأت اعزامی در این اجلاس بسیار مظلوم واقع شد و مصوبات ناعادلانه‌یی علیه جمهوری اسلامی و در راستای حمایت از صهیونیستها به تصویب رسید.
آخوند عاملی در نمایش جمعه اردبیل گفت: در این پیش‌نویس به جای محکومیت عاملان اصلی جنایات منطقه یعنی آمریکا و اسرائیل و عربستان، ایران و حزب‌الله، مبارزین اصلی با داعش محکوم شده‌اند.
بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه را قویاً محکوم کرد
در استانبول سیزدهمین دوره اجلاس سازمان همکاری اسلامی به پایان رسید. این دوره با ریاست رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و با شعار وحدت و همبستگی به‌منظور صلح و عدالت در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد.
بیانیه پایانی این اجلاس در 31 صفحه با 218 محور توسط دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی منتشر شد. سازمان همکاری اسلامی در این بیاینه از رژیم ایران خواست از دخالت در امور کشورهای منطقه خودداری کند.
اجلاس سازمان همکاری اسلامی تهاجم به نمایندگیهای دیپلوماتیک عربستان سعودی در شهرهای تهران و مشهد در ایران را نقض فاحش کنوانسیون وین دانست و آن را محکوم کرد.
سازمان همکاری اسلامی هم‌چنین اظهارات تحریک‌آمیز رژیم ایران و دخالت آن در امور عربستان سعودی را محکوم کرد و آن را مغایر با میثاقهای سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و تمامی کنوانسیونهای بین‌المللی دانست.
سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی خود هم‌چنین دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و دیگر کشورها از جمله بحرین، یمن، سوریه و سومالی و ادامه حمایت این رژیم از تروریسم را محکوم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر