۱۳۹۵ فروردین ۲۶, پنجشنبه

سناتور جیمز لنکفورد خواستار حسابرسی از رژیم ایران شد



سناتور جیمز لنکفورد عضو سنای آمریکا گفت:
در حالی‌که ما با تهدیدهای تروریسم در سراسر جهان مواجهیم، امنیت ملی و ثبات خاورمیانه بیش از هر زمانی برای آمریکائیها مهم هستند. علاوه بر امنیت مرزی، دفاع قدرتمند و سرویسهای اطلاعاتی توانا، هر گونه استراتژی امنیت داخلی باید تهدیدات اتمی و اقداماتی که رژیم ایران را در مورد برنامه اتمیش پاسخگو سازد، مورد بررسی قرار گیرند.


من و بسیاری از همکارانم در سنا در ژوئیه گذشته که دولت اوباما برجام یا توافق اتمی را امضاء کرد، نسبت به آن عمیقاً شک و تردید داشتیم. طرفداران این توافق ادعا می‌کردند که این توافق رفتار بد رژیم ایران را مهار و یا حداقل این رژیم را از دست‌یابی به سلاح اتمی باز می‌دارد. آنها کاملاً خوشبینانه ادعا می‌کردند که بازگرداندن رژیم ایران به جامعه جهانی، این کشور را در مسیری به دور از حمایت از تروریسم، بسوی فرونشاندن تنشها و به دور از گسترش بیشتر سلاحهای متعارف نظیر موشکهای بالستیک، قرار می‌دهد.
من در تابستان گذشته مکرراً علیه این توافق صحبت کردم و هنگامی‌که این توافق در سپتامبر گذشته به سنا ارائه شد، من در فرم یک قطعنامه مخالفت، علیه آن رأی دادم. متأسفانه، آن رأی‌گیری در آستانه ۶۰ رأی که مورد نیاز بود، با دو رأی کمتر، شکست خورد.

سناتور جیمز لنکفورد تصریح کرد با توجه به این که رفتار رژیم ایران تغییری نکرده است، دولت اوباما باید از این رژیم حسابرسی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر